toch maar eens gedaan. ( D300S met 16-85VR )

nee ik wil niets bewijzen..ik schiet eigenlijk al jaren geen JPEG meer en met mijn D300's nog helemaal niet.Patrick schreef:Je wilt vast iets "bewijzen" in dit draadje?
Hoewel velen ervan overtuigd zijn dat over het algemeen het een voordeel is om in NEF (RAW) te schieten, is het natuurlijk niet zo dat JPG niet meer zou kunnen.
En natuurlijk kan een D300s een mooi JPG bestandje opleveren. Niemand die daaraan twijfelt volgens mij.
Kortom: waarom zo duidelijk dat "geen RAW"?
Misschien die restrictie om te kijken wat je fotografisch in je mars hebt, om te stimuleren het zoveel mogelijk al bij de opname goed te doen.gisela schreef:Ja,op de cursus digitalefotografie,die ik aan het doen ben,mogen we allen maar in jpeg fotograferen.
De cursus- leider ,overigens een vrij bekend fotograaf wil het zo, ook het bewerken van onze opdrachten ziet hij niet graag.
Oh sorry toch nog een beetje erg of Topic.
Dat hangt af van het doel.geerttt schreef:Met de nikon poolpix P80 van me vader kan ik ook mooie JPEG's schieten (die kan alleen in JPEG schieten). Dus ik weet inderdaad niet wat je hier wilt bewijzen, er is niets mis met JPEG, alleen is RAW beter