Locatie voor foto shoot in Leiden/Rotterdam??

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Locatie voor foto shoot in Leiden/Rotterdam??

Berichtdoor Eric-DH » vr feb 18 2011 12:24 pm

Zeer binnenkort (26 februari) zal ik voorzichtig mijn eerste stappen zetten op het gebied van portret/model (behalve wat oefenwerk thuis).

De bedoeling is om wat buiten opnames te maken in Leiden. Het gaat om "mooie vrouw in mooie kleding in een aantrekkelijke omgeving". De eerste twee zijn geregeld, het laatste (aantrekkelijke omgeving) nog niet. Kan een leuk park zijn, of een oud gebouw met leuke details....

Weet iemand van jullie een leuke locatie? Als ik een paar tips krijg kan ik begin volgende week gaan kijken of ik daar wat mee kan.

Alvast bedankt :)
Laatst gewijzigd door Eric-DH op ma mar 07 2011 8:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor Ko » vr feb 18 2011 12:52 pm

Kun je iets specifieker zijn dan een mooi park en of leuke details?
Ko



Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor Pe2jca » vr feb 18 2011 1:07 pm

Even een tip. ga met google earth of maps naar de satalietbeelden van leiden, bij heel veel monumentale of opmerkelijke bouwwerken heb je zelf de mogelijkheid van street view.

Dan kun je heel leiden eens bekijken en een mogelijk keuze maken, is ook makellijk om het zo aan het model te laten zien dan kan zij bekijken wat voor kleding bij de setting past, mooije kleding is net altijd een voorwaarde voor een mooije foto, vooral buiten, kleding moet ( vindt ik) wel afgestemt zijn op de omgeving, kijk ook rond of je ergens naar binnen kan zodat het model zich ergen om kan kleden zodat je wat meer verschillende foto's kan maken.

zorg ook dat je een reportage flitser bij heb om de schaduwen in te flitsen.

ben benieuwd naar je resultaat , wens je veel plezier.

gr jack
Gebruikersavatar
Pe2jca

Forumlid
Berichten: 49


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor Eric-DH » vr feb 18 2011 1:25 pm

Jack,

bedankt voor je reactie. Inderdaad is Google Maps erg handig. Met dit hulpmiddel heb ik zelf ook al een park gespot dat me best aardig lijkt. En ik had ook al bedacht dat we een "omkleedplek" moeten hebben. Maar je, het probleem bedenken is nog niet de oplossing hebben :?

En nog iets, mocht het slecht weer zijn (het is tenslotte februari) dan zou ik ook nog graag een binnen locatie weten.

Ik blijf Google Maps en Earth gebruiken, maar ik hoop ook dat dit gelezen wordt door mensen die Leiden goed kennen, en me op het juiste pad kunnen zetten.
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor Pe2jca » vr feb 18 2011 5:42 pm

Kijk in de buurt van dat park of er een plek is waar je kan eten en drinken, dan doe je eerste een deel van de shoot en daarna ga je wat drinken daar dan kan het model zich wel om kleden in de dames toilet. Zo wordt het meer gedaan.

Ja voor het weer dar moet je iets voor vinden, kijkuit met museum's want daar mag je meestal wel fotograferen voor je eigen maar niet met een model. Bij de meeste winkel centra is het ook niet mogelijk hou daar rekening mee.

Ik zit zelf met het zelfde probleem, heb een fashoin shoot op 21 maart, buiten en daar in de buurt heb ik niets voor het omkleden of schuilen wanneer het zou regen, dus ik denk dat ik maar een bus huur.

gr jack

nogmaals veel succes met je shoot.
Gebruikersavatar
Pe2jca

Forumlid
Berichten: 49


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor Eric-DH » ma feb 21 2011 8:35 pm

Intussen een paar tips gekregen van iemand die in Leiden woont.

De Burcht in het centrum zou mooi moeten zijn. Ook de Botanische tuin (maar ik weet niet of je daar een fotoshoot mag doen). Ook het Van der Werfpark werd genoemd. Als ik tijd heb ga ik de locaties in ieder geval bekijken.
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor Marten » ma feb 21 2011 8:49 pm

De Burcht is mooi, vd Werf park is matig.
Maar de Hortus is het meest geschikt, m.i. Even bellen om te vragen of het mag. Denk aan het entreegeld.
Groet, Marten.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor Eric-DH » ma feb 21 2011 9:00 pm

Marten schreef:De Burcht is mooi, vd Werf park is matig.
Maar de Hortus is het meest geschikt, m.i. Even bellen om te vragen of het mag. Denk aan het entreegeld.
Groet, Marten.


Bedankt voor de tip. De website geeft ook al aan dat je toestemming moet vragen. Ik zie alleen dat hij maar tot 4 uur open is. En mijn model kan pas om 4 uur. Dat is helaas best laat, niet veel tijd voor het donker wordt.

Helaas is de weersvoorspelling voor zaterdag slecht. Hopelijk verandert dat nog.....
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor Eric-DH » vr feb 25 2011 8:02 am

Weersvoorspelling voor zaterdagmiddag wordt steeds slechter. REGEN!!!

Erg jammer, want nu moet ik dus uitzien naar een binnen locatie. Ik zit te denken aan de Japanese Gardens in een kas in Naaldwijk. Alleen is dat een beetje uit de buurt natuurlijk. Weet iemand nog iets wat in Leiden is (of in ieder geval dichter bij)?
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor pietje-nukem » vr feb 25 2011 8:22 pm

Misschien in Molen de Valk, of misschien is de Pieterskerk open :?:
Kijk maar op hun site of het wat is en waag er maar ff een belletje aan?(tot 5 uur open?)
Of uitstellen tot na 1 maart Ruïne van Teijlingen
Mijn favoriete fotografeerplek rondom Kasteel Keukenhof + bos
Voor alles eerst bellen over hoe en wat mogelijk is, om teleurstelling te voorkomen
Nou, van mij ook de groeten
Gebruikersavatar
pietje-nukem

Forumlid
Berichten: 1721



Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor Eric-DH » zo feb 27 2011 11:48 am

pietje-nukem schreef:Misschien in Molen de Valk, of misschien is de Pieterskerk open :?:
Kijk maar op hun site of het wat is en waag er maar ff een belletje aan?(tot 5 uur open?)
Of uitstellen tot na 1 maart Ruïne van Teijlingen
Mijn favoriete fotografeerplek rondom Kasteel Keukenhof + bos
Voor alles eerst bellen over hoe en wat mogelijk is, om teleurstelling te voorkomen


Erg leuke suggesties, bedankt !!!
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor Eric-DH » zo feb 27 2011 11:50 am

Gezien het slechte weer gisteren hebben we besloten de foto shoot uit te stellen. Mijn model heeft een sterke voorkeur voor een sessie buiten, en dat zat er gisteren niet echt in natuurlijk.

Dank zij de suggesties van jullie heb ik nu echte leuke locaties (zowel binnen als buiten) in de buurt van Leiden. Dus die foto shoot gaat er zeker komen, ook al zal het wel een maand later worden.
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor vulture » zo feb 27 2011 12:07 pm

Kasteel Poelgeest in oegstgeest , Heempark Leiden
Gebruikersavatar
vulture

Forumlid
Berichten: 1410


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden??

Berichtdoor pietje-nukem » ma feb 28 2011 8:26 pm

vulture schreef:Kasteel Poelgeest in oegstgeest , Heempark Leiden

Heempark ben ik al in jaren niet meer geweest, kan ik wel weer eens aandoen.
Kasteel Poelgeest, weet niet of je daar naar binnen mag voor een fotosessie :huh:
Kom ik ook op het Huis te Warmond, wel particuliere bewoning
Nou, van mij ook de groeten
Gebruikersavatar
pietje-nukem

Forumlid
Berichten: 1721



Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden/Rotterdam??

Berichtdoor Eric-DH » ma mar 07 2011 8:43 pm

Binnen een paar weken gaan we een nieuwe poging wagen, hopelijk werkt het weer dan mee.

Maar naast Leiden denken we ook aan Rotterdam. Nu denk ik bij Rotterdam vooral aan de haven en moderne gebouwen. Maar zijn er ook mooie lokaties voor een foto shoot?
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag


Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten