een vreemd bolletje liggen van een afstand.
De nieuwsgierigheid is dan bij mij, als uber natuur freak al snel gevestigd, snel mijn dochter weg brengen naar het vriendinnetje, en wederom poolshoogte nemen.
En daar zat hij, met de oren in zijn nek, plat naar achter, onder het mom van je ziet me toch niet, jammer joh.
Jij bent het "haasje"
Snel naar huis gerend, eenmaal met de tong op de grond alles om het nekje gehangen en terug gerend.
gelukkig zat hij er nog,
Heel voorzichtig ben ik langs het talud dichterbij gekomen, waarbij ik tot de ontdekking kwam dat de klei als ondergrond niet zo vast was als ik had gehoopt,
( ik kreeg dan ook de wind van voren na afloop van mijn vrouw )
Ik zat in eerste instantie op een meter of 15 van de haas verwijderd en aangezien ik op een talud zat, was eigenlijk voor een laag standpunt maar een optie,
liggend in de zachte klei schuin het talud op, goed.....( het geluid verzinnen jullie er zelf maar bij. )
Toen ik eenmaal een aantal opnames had gemaakt, en had bekeken zat ik te twijfelen of ik nog dichterbij zou gaan, de angst om hem weg te jagen was eigenlijk te groot, dus maar stug blijven liggen, en balen dat ik geen 400mm heb.
Bizar wat er toen gebeurde..., de haas gaat staan, huppelt naar mij toe, en gaat ( achteraf via PhotoME bekeken ) op 5.01 meter van mij vandaan heerlijk voor mijn neus zitten genieten van zijn uitzicht, en her en der een plukje gras kauwen.
Het gebeurd niet vaak dat ik terug moet van 200mm, zat nu vaak rond de 160/170mm
Ik had alleen, helemaal omdat ik al zo dichtbij zat, geen keuze meer om te bewegen, en dus ook geen keuze voor achtergrond, dus geen mooie groene bokeh,
maar puur zijn leefomgeving,
wel de keus om mijn 8 gig vol te stampen met grote oren.
Het was weer heerlijk, en de wasautomaat is zijn werk weer aan het doen

Opnames zijn "op het weg snijden van een randje na" niet gecropped.
Afbeeldingen zijn naar 1024 gebracht met BD-sizer en gelijk 15% verscherpt.
Foto 1,
Het bekende platte "je ziet me niet tafereel"

foto 2
Hup, dat kleine oortje uit, om in te schatten wat die bekleide man komt doen.

foto 3
Sluip sluip langs de raar ogende cameraman,hier zitten we praktisch al op 5 meter

foto 4
En ja , ik voelde mij redelijk bekeken, maar denk dat dat van twee kanten was

foto 5
En in alle rust gewoon voor mij gaan zitten, wat een vertrouwen je al niet kan winnen in een half uurtje tijd