Nikon Pro Magazine
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nikon Pro Magazine
Zo gelezen is zelfs de 50mm f1.8D een pro objectief. Het is een duivels goed objectiefje, maar om 'm nou pro te noemen.... Waarschijnlijk is het zo gesteld om e.e.a. eenvoudig te maken.
Tjee, Onno, wat ben je serieusOnno schreef:Beetje vreemde reactie. De keuze van een camera laat je natuurlijk niet afhangen van of je een blaadje toegestuurd krijgt.flitslicht schreef:Jos schreef:De D300 is dus geen pro camera meer...En nu mag ik er dus geen geld meer mee verdienen
![]()
Hmm, toch maar eens bij een ander merk kijken dan...
De D300 is een pro camera.
Eerst jezelf informeren en dan pas beslissen of er wat te klagen valt.
http://www.iamheretohelp.nl/nps-aanvraag.php
"Een professionele gebruiker is een persoon of bedrijf die in grote mate afhankelijk is van Nikon apparatuur voor haar inkomsten. Dit kan dus een fotojournalist zijn, maar ook een bedrijf of overheidsdienst. Om in aanmerking te komen voor het NPS lidmaatschap dient u minimaal 2 Pro bodies (D300 en hoger) en 3 Pro objectieven - dit zijn objectieven met een vast diafragmagetal - te bezitten."

Ik laat me bij de keus en het gebruik van mijn spullen echt niet leiden door Nikon marketing-speak. Ik voldoe ruimschoots aan de eisen voor een NPS lidmaatschap maar ik heb nooit kunnen ontdekken wat precies het voordeel is. Je krijgt bij reparatie je spullen geloof ik wat eerder terug, maar ik heb van de meeste spullen een back-up of twee. Verder zou ik geen reden weten.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
@Flip: Ze organiseren nog wel eens wat leuke zaken.
- Onno
- Clublid
- Contacteer:
Ik kan heel serieus zijn. Bij vlagen.flitslicht schreef:Tjee, Onno, wat ben je serieus![]()
Ik laat me bij de keus en het gebruik van mijn spullen echt niet leiden door Nikon marketing-speak. Ik voldoe ruimschoots aan de eisen voor een NPS lidmaatschap maar ik heb nooit kunnen ontdekken wat precies het voordeel is. Je krijgt bij reparatie je spullen geloof ik wat eerder terug, maar ik heb van de meeste spullen een back-up of twee. Verder zou ik geen reden weten.

Hier vind je wat NPS allemaal kan betekenen voor prof fotografen: http://www.iamheretohelp.nl