Volgens jou zouden de professioneel fotografen dan minder moeten betalen dan een HBO-docent?Adriaan schreef:Even voor mijn begrip.
Als je docent ben van pakweg een HBO-opleiding en je gebruikt CS5 betaal je € 27,50 voor het pakket.
Ben je professioneel fotograaf dan betaal je meer dan € 1000,-.
Kan iemand me hier de logica van uitleggen?
Vergeet niet dat de €27.50 voor CS5 is, dit is een heel pakket, dat maakt de deal natuurlijk nog een stuk gunstiger, maar ik zou het pakket ook zonder photoshop er in hebben gekocht. Bijvoorbeeld adobe acrobat is voor mij erg handig om te hebben/gebruiken, evenals illustrator. Dit omdat je daarin makkelijk posters kan maken etc. (ik heb het hier niet over posters van popsterren oid, maar wetenschappelijke posters). Verder is o.a. photoshop handig bij het analyseren van bepaalde beelden. Overigens krijg je niet de officiele doos met handleidingen en het recht op reductie bij een upgrade. Dus het is in die zijn (noem het de 'opties') wel een uitgeklede, maar volledig werkzame versie. Het verschil in prijs is te verklaren doordat Surfspot een licentie bij adobe koopt, en zelf de cd's/dvd's brandt etc. Zij hebben door volume waarschijnlijk een enorm goede korting kunnen bedingen.