aanschaf photoshop

Discussies over fotobewerking en archivering
xscream

Re: aanschaf photoshop

Bericht door xscream » wo feb 09 2011 7:18 pm

Adriaan schreef:Even voor mijn begrip.
Als je docent ben van pakweg een HBO-opleiding en je gebruikt CS5 betaal je € 27,50 voor het pakket.
Ben je professioneel fotograaf dan betaal je meer dan € 1000,-.
Kan iemand me hier de logica van uitleggen?
Volgens jou zouden de professioneel fotografen dan minder moeten betalen dan een HBO-docent?
Vergeet niet dat de €27.50 voor CS5 is, dit is een heel pakket, dat maakt de deal natuurlijk nog een stuk gunstiger, maar ik zou het pakket ook zonder photoshop er in hebben gekocht. Bijvoorbeeld adobe acrobat is voor mij erg handig om te hebben/gebruiken, evenals illustrator. Dit omdat je daarin makkelijk posters kan maken etc. (ik heb het hier niet over posters van popsterren oid, maar wetenschappelijke posters). Verder is o.a. photoshop handig bij het analyseren van bepaalde beelden. Overigens krijg je niet de officiele doos met handleidingen en het recht op reductie bij een upgrade. Dus het is in die zijn (noem het de 'opties') wel een uitgeklede, maar volledig werkzame versie. Het verschil in prijs is te verklaren doordat Surfspot een licentie bij adobe koopt, en zelf de cd's/dvd's brandt etc. Zij hebben door volume waarschijnlijk een enorm goede korting kunnen bedingen.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo feb 09 2011 8:39 pm

Surfspot koopt geen licentie, maar je maakt gebruik van de licentie van de onderwijsinstelling. Adobe software mag je nadat je weg bent bij die instelling voor zover ik weet dan ook niet meer gebruiken. Bij Microsoft software (MSDNAA) is dat dan weer wel het geval: die mag je na het afstuderen blijven gebruiken, maar alleen voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik. Dat laatste geldt bij Adobe dan ook weer. Als jij student bent en daarnaast fotografeert en daar geld voor vangt, mag je voor de bewerking van díe foto's geen 'studentenlicentie' gebruiken.

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » wo feb 09 2011 9:02 pm

Heb vanavond nog even de algemene voorwaarden gelezen bij surfspot, maar kan helemaal niets vinden over terugbetalen, bijbetalen etc. Het enige dat ze stellen is dat je kunt van alles maar 1 exemplaar kopen en wat ik heb geschreven in1 van m'n vorige posts hierover is dat tot nu toe MS office voor de Mac, Verder de 3 Adobe artikelen zijn ook uitsluitend voor de Mac alhoewel MS gelijke prijzen heeft maar heb alleen maar een apple. Verder mogen ook kinderen die op een basisschool zitten die software kopen maar uiteraard moet die school wel zijn aangesloten bij surfspot. Groet, peter

xscream

Bericht door xscream » wo feb 09 2011 9:31 pm

Tom schreef:Surfspot koopt geen licentie, maar je maakt gebruik van de licentie van de onderwijsinstelling. Adobe software mag je nadat je weg bent bij die instelling voor zover ik weet dan ook niet meer gebruiken. Bij Microsoft software (MSDNAA) is dat dan weer wel het geval: die mag je na het afstuderen blijven gebruiken, maar alleen voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik. Dat laatste geldt bij Adobe dan ook weer. Als jij student bent en daarnaast fotografeert en daar geld voor vangt, mag je voor de bewerking van díe foto's geen 'studentenlicentie' gebruiken.
Dit klopt helemaal. Wat ik bedoelde is dat ze een licentie hebben om het te distribueren en de cd's te branden. Bij het veranderen van werkplek (naar buiten het onderwijs) mag je het inderdaad niet meer gebruiken.

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » wo feb 09 2011 9:36 pm

xscream schreef:
Tom schreef:Surfspot koopt geen licentie, maar je maakt gebruik van de licentie van de onderwijsinstelling. Adobe software mag je nadat je weg bent bij die instelling voor zover ik weet dan ook niet meer gebruiken. Bij Microsoft software (MSDNAA) is dat dan weer wel het geval: die mag je na het afstuderen blijven gebruiken, maar alleen voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik. Dat laatste geldt bij Adobe dan ook weer. Als jij student bent en daarnaast fotografeert en daar geld voor vangt, mag je voor de bewerking van díe foto's geen 'studentenlicentie' gebruiken.
Dit klopt helemaal. Wat ik bedoelde is dat ze een licentie hebben om het te distribueren en de cd's te branden. Bij het veranderen van werkplek (naar buiten het onderwijs) mag je het inderdaad niet meer gebruiken.

Beste xscream, heb daar dus niets over gevonden

Adriaan
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

aanschaf photoshop

Bericht door Adriaan » wo feb 09 2011 10:00 pm

Sorry, xscream wat wil je nu tegen me zeggen?

Qudajo

Bericht door Qudajo » vr feb 25 2011 10:16 pm

Ik weet niet of deze discussie nog aan de gang is maar ik was ook op zoek naar ps5 maar € 1000,- vond ik toch erg veel geld.
Een week of drie geleden kreeg ik echter een aanbieding van adobe met 50% korting op ps5.
Daar ben ik op ingegaan en heb nu ps5 voor de helft minder met een orginele licentie, scheelt toch zo`n € 500,-

Groetjes Henri

smitsfotografie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door smitsfotografie » vr mar 04 2011 12:37 pm

Ik koop al mijn software op Marktplaats, je zal wel gek zijn al je dat niet doet.
En dan maar steeds afvragen hoe het toch steeds mogelijks is dat je virussen en ander gespuis hebt.
Als het te mooi is om waar te zijn, dan zit er een adder onder het gras.

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » vr mar 04 2011 6:51 pm

Zucht................lees eens even het hele topic door. :idea: :shock:
Breda.......here we come(back)

pfitskie
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door pfitskie » vr mar 04 2011 7:29 pm

Volgens mij leven adders in het gras en niet onder. :oohh:
gr
Peter

Steven

Bericht door Steven » zo mar 06 2011 11:14 pm

Jaap Driest schreef:De licentie van 27,50 voor Adobe Premium Web/Design bundel bij Surfspot is er volgens mij alleen voor docenten/medewerkers.
Niet voor studenten. Ik heb er zelf heel wat aangeschaft in de loop der jaren (Een UK-versie, een NL-versie, En dan nog alleen de Web-bundel, of alleen de Design-bundel, en dan ook nog voor de Mac. En dat dan van CS4 en CS5.)
Ze zijn onbeperkt geldig.
En voor die 27,50 krijg je de hele Adobe-mikmak: InDesign, Illustrator, Dreamweaver, Photoshop, Flash, Acrobat, etc.
Deze heb ik ook en is geldig zolang je een dienstbetrekking hebt.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”