Bij mijn zoektocht naar een draadloze afstandsbediening voor een D700 kwam ik ook de optie tegen dit te combineren met liveview op afstand. Het betreft twee merken: De Hähnel Inspire Wireless Liveview Remote, verkrijgbaar bij FOKA in Rotterdam, en de (chinese) Aputure Gigtube Instant Digital Screen Remote Viewfinder, verkrijgbaar via internet.
Heeft iemand ervaringen met één van beiden accessoires, en zo mogelijk met leveringen van Aputure uit China?
Gerrit
Draadloze afstandsbediening
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Draadloze afstandsbediening
D700 met daarbij passend glaswerk en acessoires.
Nikon V1 met 10-30 en 30-110, alsmede FT-1-adapter
Re: Draadloze afstandsbediening
Ik heb deze week de Hahnel versie aangeschaft om te gebruiken voor macrofotografie met een D90 op grondniveau. Het beeld op het extern display is goed te noemen en geeft je wat meer flexibiliteit, zonder dat je jezelf in allerlei vreemde houdingen moet kronkelen om door de zoeker te kijken (zelfs met een hoekzoeker is het niet altijd ideaal). Het prijsverschil met de Aputure versie vond ik wat te groot om voor die laatste versie te gaan, hoewel het scherm daarvan een hogere weergave resolutie biedt. De Aputure versie is overigens te koop bij Fotoshopaalten, maar kan maar op 1 type Nikon camera gebruikt worden, terwijl de Hahnel te gebruiken is op alle Nikon camera's, zelfs die zonder liveview optie...
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De D90 werkt met heel andere soort afstandsbedieningen dan de Dx00 en Dx series. Die laatste werkt alleen met een plug, de lagere series werken met een draadloze verbinding. Even goed opletten dus!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Hanssie, bedankt voor de reactie. Prijsverschil is inderdaad aanzienlijk. Ga binnenkort maar eens bij KE langs!
Gerrit
Gerrit
D700 met daarbij passend glaswerk en acessoires.
Maakt voor de Hahnel versie niet uit, omdat die wordt geleverd met remote kabels voor zowel D90 type aansluiting en 10-pins aansluitkabels voor de Dx00 en Dx series. Het enige wat je verder nodig hebt is het originele video-kabeltje wat bij je camera is geleverd om het liveview beeld door te kunnen zenden naar de remote display.Patrick schreef:De D90 werkt met heel andere soort afstandsbedieningen dan de Dx00 en Dx series. Die laatste werkt alleen met een plug, de lagere series werken met een draadloze verbinding. Even goed opletten dus!
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Je zou ook nog eens kunnen kijken naar een Phottix. Heb er al een paar jaar één en ben er zeer tevreden over.
Ik weet alleen niet of die ook met liveview te gebruiken is.
Ik weet alleen niet of die ook met liveview te gebruiken is.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning