Formule 1 Wintertest circuit de Catalunya

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Denzel

Formule 1 Wintertest circuit de Catalunya

Bericht door Denzel » ma mar 14 2011 1:02 pm

Halverwege februari ben ik naar Barcelona geweest, en o.a. een dag naar de Formule 1 wintertest gegaan op het circuit de Catalunya. Onderstaand enkele plaatjes die ik daar geschoten heb.

Nr. 1
Afbeelding

Nr. 2
Afbeelding

Nr. 3
Afbeelding

Nr. 4
Afbeelding

Nr. 5
Afbeelding

Nr. 6
Afbeelding

Nr. 7
Afbeelding

Nr. 8
Afbeelding

Nr. 9
Afbeelding

Nr. 10
Afbeelding

Rick S.

Re: Formule 1 Wintertest circuit de Catalunya

Bericht door Rick S. » ma mar 14 2011 1:05 pm

Gaaf hoor!

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Erich Snijder » ma mar 14 2011 1:07 pm

Hele mooie serie.

Groeten.
Erich.

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » ma mar 14 2011 2:07 pm

Prachtige serie!
Groeten Marcel

Denzel

Bericht door Denzel » wo mar 23 2011 6:06 pm

Dank voor jullie reactie heren !!! Ik heb er eventueel nog wat meer op mijn website staan mocht daar nog interesse voor bestaan.
Van het weekend begint het echte werk weer in Australie, daar moet ik denk ik ook maar eens naar toe :wink:

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo mar 23 2011 7:04 pm

en waar is die site? ik wil er nog wel een paar zien hoor. :P
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Replay » wo mar 23 2011 7:34 pm

Dat heb je mooi gedaan. En als je toch al in de buurt bent... waarom niet hé.
Je foto van de pitbox van Force India vind ik de mooiste van je serie maar je foto's van de baan zijn ook mooi om te bekijken, al komt de Ferrari bij mij wel een beetje vreemd over en dan met name het wit in de foto. De foto van de Sauber lijkt mij ook een beetje teveel uitgebeten.(ook met het wit). Maar je serie ziet er gaaf uit.
Kon je daar makkelijk binnenkomen?

Groeten Roel

Ohja, ik ga even op je site rondsnuffelen.
Edit: op je site staat bij de foto's een verkeerde omschrijving. "F1 te Spa Francorchamps 2010".

Denzel

Bericht door Denzel » do mar 24 2011 10:01 am

@ Eeuw, in mijn onderschrift staat mijn site waar je er nog een paar kunt bekijken.
@ Roel, Ten eerste bedankt voor je reactie! Het circuit is tijdens de wintertest heel gemakkelijk bereikbaar. Voor slechts 15 Euro heb je een kaartje en kan je overal op het circuit komen (alle tribunes zijn open). Aangezien de hekken heel laag zijn heb je niet perse accreditatie nodig om toch nog acceptabele foto's te maken. De foto van de Force India in de pitbox heb ik bijvoorbeeld vanaf de hoofdtribune genomen.

Dat wit bij Ferrari en Sauber ga ik eens nakijken. Nu je het zegt en ik er vaker naar kijk zie ik het inderdaad ook steeds meer. En bedankt voor de omschrijving fout, heb het gelijk even aangepast.

tpas
Forumlid
Forumlid

Bericht door tpas » do mar 24 2011 11:25 am

Mooi hoor!

Jammer dat je de EXIF uit de foto's hebt gehaald, ik had hier graag wat van willen leren......
D700; D80 ; Nikkor 60mm Micro f/2.8 ; Nikkor 85 f/1.8; Nikkor 16-35 f/4.0; Nikkor 24-70 f/2.8 ; Nikkor 70-200 VRII f/2.8 ; Nikkor TC2.0 III; Nikon SB910,SB600; MB-D10 ; Manfrotto 055XPROB met 498RC2; Feisol CM-1471

mxfotoberry

Bericht door mxfotoberry » do mar 24 2011 11:36 am

Hoi Dezel super mooie foto's zeker de kleur, daar waar ik toch problemen mee heb, weet niet met wat voor nikon serie jij foto's maak, en lens, ik heb de d700 en 70-200 vr2 heb je misschien een tip hoe ik de kleur in kan stellen, zonder dat ik de foto extra met kleur moet bewerken!!

gr. berry

Denzel

Bericht door Denzel » do mar 24 2011 1:18 pm

@ tpas, De Exif is uit de foto's omdat ik ze in een malletje plaats, en daar de foto's soms nog iets draai of een crop uit het origineel haal en vervolgens opsla. Een foto zoals nr. 4 komt recht op je af, hierbij kies ik meestal om de foto te bevriezen. In dit geval f/5 op een 1/800 sec. Je ziet de zijkanten van de banden hier toch niet op. Als ik meer snelheid in de foto wil hebben zoals bij nr. 6 of nr. 10 dan gebruik ik f/3.2 op een 1/250 sec of 1/320 sec. Ik probeer hier wel steeds lager in te gaan, maar dan heb ik ook een andere objectief nodig. Bij rallysport zit ik meestal op een 1/50 sec, maar dat gaat dan ook minder hard. Dit alles uiteraard op de M stand.

@ mxfotoberry, ik heb de kleuren gewoon op standaard staan. Wel pas ik ISO en Witbalans zelf aan, en bewerk ik de foto's later nog in Photoshop iets bij. Iets meer contrast en de levels iets. Overigens schiet ik de foto's met een Nikon D5000 voorzien van Sigma 18-200 3.5-6.3 DC OS HSM.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”