Bericht
door Pe2jca » vr mar 25 2011 1:14 pm
Ik sluit mij aan bij de rest, alleen wel de volgende opmerkingen / tips.
- Het model is duidelijk niet op haar gemak, dat zie je door de strakke blik, als je dit heb stop dan met fotograferen en ga even wat kletsen met elkaar over het weer of wat anders, zodat ze zich meer op haar gemak gaat voelen.
- Laat haar niet altijd direct in de camera kijken, ook eens naar beneden of naast de kamera.bijv
- Werk met het haar ( want ze heeft mooi lang haar ) laat het naar een kant valen, naar achter met het hooffd naar achter, bijv.
- zet haar niet recht voor de camera maar schuin ( dan krijg je niet zo een platte foto )
- Zorg dat je wat bij heb dat ze vast kan houden of opzetten, bijv een grotte zonnebril.
- Kijk wat de licht inval is van het natuurlijk licht.
- In de eerste foto zit ze ongemakelijk waardoor ze zich stevig vast moet houden, hierdoor krijg je verkrampte spieren en die zie je duidelijk in haar hand, probeer te vermijden.
Ik hoop dat je hier wat aan heb en ik zou zeggen veel succes met de deze shoots, ik vindt het heerlijk om dit te doen en leer iederkeer weer als ik een ander model voor de camera heb staan.
Ik zou zeggen gan nog eens terug naar die bouwval met haar als ze wilt voor een vervolgshoot, bekijk dan eerste wat je wilt doen, ja weet nu hoe het er uitziet en kan een plan maken van wat je wilt doen, overlegd dat met haar en maak er dan iets heel mmois van.
gr jack