Weer een beetje zwart wit

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
ijzig

Re: Weer een beetje zwart wit

Bericht door ijzig » ma apr 18 2011 11:31 pm

Leuke serie.

Foto 2 vind ik wel wat hebben. Ik heb alleen het idee dat hij iets scheef staat. Of lijkt het zo.
Foto 3 erg leuke foto, zoals gezegd, de man niet helemaal scherp.

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Sharkey » ma apr 18 2011 11:43 pm

Dank voor jullie reacties :wink:
Cyrus schreef:Foto 2 erg leuk, foto 3: compositie prima, stel mooi geïsoleerd van de achtergrond. Het plaatje had iets lichter gemogen naar mijn smaak. (maar over smaak valt niet te twisten ;) )
Kon hem niet echt veel lichter maken ivm detail in de witte jas. Ik heb hem echter maar heel summier bewerkt. Ik geloof dat ik hem niet eens verscherpt heb. Dus er valt zeker nog meer uit te halen.
ijzig schreef:Leuke serie.

Foto 2 vind ik wel wat hebben. Ik heb alleen het idee dat hij iets scheef staat. Of lijkt het zo.
"Probleem" is dat ik niet loodrecht op de treden stond. Dus als ik de treden recht zet (die lopen inderdaad iets op) zie je het verticale verloop weer zo erg. Als ik de richel onder recht zet loopt alles ietjes scheef. Heb er toen maar voor gekozen om de treden loodrecht boven elkaar te zetten. Dit was de minst storende optie in mijn optiek.
Doe niet zoveel aan architectuur fotografie, dus perspectief veranderingen (PTLens?) zijn niet echt aan mij besteed. :wink2:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Cyrus » di apr 19 2011 7:38 am

Sharkey schreef:Dank voor jullie reacties :wink:
Cyrus schreef:Foto 2 erg leuk, foto 3: compositie prima, stel mooi geïsoleerd van de achtergrond. Het plaatje had iets lichter gemogen naar mijn smaak. (maar over smaak valt niet te twisten ;) )
Kon hem niet echt veel lichter maken ivm detail in de witte jas. Ik heb hem echter maar heel summier bewerkt. Ik geloof dat ik hem niet eens verscherpt heb. Dus er valt zeker nog meer uit te halen.
Je zou wat kunnen "spelen" met de individuele kleurkanalen, wellicht dat je daarmee de donkere partijen wat lichter kunt maken zonder de lichte jas van de dame te laten uitbijten. Met optrekken van alleen de hooglichten gaat het inderdaad fout.
Groeten,
Edwin

flickr - website

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » di apr 19 2011 5:45 pm

De zwart-witte koei was al zwart wit, toch? ;)
Nee, even serieus, vind het wel leuk gedaan. Foto 2 vind ik wel bijzonder. Mooi zo met die schaduwen.
Foto 3 doet mij niet zo veel. De man is helaas niet scherp en het stel zelf...beetje saai of zo.
Ach, gewoon zoveel mogelijk verschillende onderwerpen fotograferen. Je komt vanzelf interessante mensen/dieren/dingen tegen en ondertussen kan je er lekker mee oefenen!
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Sharkey » di apr 19 2011 7:22 pm

Dreamlogic schreef:Ach, gewoon zoveel mogelijk verschillende onderwerpen fotograferen. Je komt vanzelf interessante mensen/dieren/dingen tegen en ondertussen kan je er lekker mee oefenen!
Dank voor je reactie en yup, helemaal mijn foto-filosofie!
Mijn rode draad is dat ik geen rode draad heb :wink:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”