Mooi om de vleugels eens van de onderkant te zienmek schreef:Een dagpauwoog

Mooi om de vleugels eens van de onderkant te zienmek schreef:Een dagpauwoog
Daar kun je wel iets aan doen. Door een bepaald reuk goedje / zoetigheid (kunstmatige nectar ???) op zo'n paal (of beter op een bloem) te druppelen.Kika schreef: Tjonge jonge wat zijn vlinders lastig, ze hebben allemaal adhd, tegen de tijd dat je in de buurt bent hebben ze al weer tien andere zitplaatsen gehad...
Léon Obers schreef:Daar kun je wel iets aan doen. Door een bepaald reuk goedje / zoetigheid (kunstmatige nectar ???) op zo'n paal (of beter op een bloem) te smeren.Kika schreef: Tjonge jonge wat zijn vlinders lastig, ze hebben allemaal adhd, tegen de tijd dat je in de buurt bent hebben ze al weer tien andere zitplaatsen gehad...
Ik weet zo niet wat je daarvoor voor zou moeten gebruiken, maar het is typisch een bepaalde truc die ook in de vlindertuin van Emmen wordt gebruikt. Daar zie je hele grote vlinders op een bordje/oning mee plaatje neerstrijken en blijven daar zitten, kun je ze fotograferen.
Even informeren bij Noorder Dierenpark Emmen.
Je moet er wel iets voor over hebben heh, als je mooie foto's wilt hebben.Kika schreef: Maar als ik in een natuurgebied wandel heb ik geen zin om stroop of honing mee te nemen.
Ga 's morgens vroeg met zonsopgang eens op pad, heb je mooi licht en zitten ze nog te slapen dus heb je alle tijd om ze te fotograferen!Kika schreef: Dankje voor de tip.
Maar als ik in een natuurgebied wandel heb ik geen zin om stroop of honing mee te nemen.
Ik ga dat wel eens in de tuin proberen
Dutchy® schreef:Ga 's morgens vroeg met zonsopgang eens op pad, heb je mooi licht en zitten ze nog te slapen dus heb je alle tijd om ze te fotograferen!Kika schreef: Dankje voor de tip.
Maar als ik in een natuurgebied wandel heb ik geen zin om stroop of honing mee te nemen.
YepKika schreef:Dutchy® schreef:Ga 's morgens vroeg met zonsopgang eens op pad, heb je mooi licht en zitten ze nog te slapen dus heb je alle tijd om ze te fotograferen!Kika schreef: Dankje voor de tip.
Het schijnt dan ook het mooiste licht te zijn om te forograferen he..
1e en 3e vind ik mooi! Gemaakt met de 300mm F/4?mek schreef:Vanmiddag mijn PN-11 binnengekregen en vanavond meteen uitgeprobeerd. Hiervoor had ik Kenko tussenringen maar die ben ik jammergenoeg verloren op een vorige fotosessie. Deze Nikon is wel een stuk steviger maar ik moet nu alles handmatig doen op mijn D90. Ook de Aperture instellen met de Aperture ring. Gelukkig is dit niet zo'n probleem.
Mijn eerste Oranjetipje
Ik de exif staat f/1Dutchy® schreef:1e en 3e vind ik mooi! Gemaakt met de 300mm F/4?mek schreef:Vanmiddag mijn PN-11 binnengekregen en vanavond meteen uitgeprobeerd. Hiervoor had ik Kenko tussenringen maar die ben ik jammergenoeg verloren op een vorige fotosessie. Deze Nikon is wel een stuk steviger maar ik moet nu alles handmatig doen op mijn D90. Ook de Aperture instellen met de Aperture ring. Gelukkig is dit niet zo'n probleem.
Mijn eerste Oranjetipje
Dan is er geen informatie uitwisseling tussen lens en camera. Standaard f/1.Ik de exif staat f/1
Ok, weer wat geleerdgeorge013 schreef:Dan is er geen informatie uitwisseling tussen lens en camera. Standaard f/1.Ik de exif staat f/1
George