wil53 schreef:
Stoorde me wel aan Ronald want die wist dat maar al te goed en toch ermee doorgaan.
Niks ermee doorgaan Wilfried, het ging om de kritiek an sich. Mij ging het erom dat iemand een opmerking plaatst, er gelijk zo vreemd op gereageerd werd.
Daarnaast weet ik wat je gebruikt, maar dat zie ik nooit als richtlijn. Eerder als excuus gebruikt door de maker van de foto, andersom nooit.
Je kunt je prima storen aan iets, maar doe dan even niet zo raar zeg! Je krijgt zoals ik al eerder aanhaalde, terechte kritiek en dan gedraag je je gelijk zo geïrriteerd. Niet alleen ik, maar ook anderen hebben dat zo opgevat. Dat is ook niet de eerste keer.
Zeg dan ook gewoon eens een keer dat je de foto zelf wel leuk vond vanwege hetgeen erop stond, maar dat het technisch gezien "geen hoogstandje" was.
Ik kan je maar 1 ding adviseren; druk eens een aantal van deze foto's af op A3-formaat. Kijk dán eens goed naar de afdruk en je gaat zien waar je beperkingen liggen. Niet alleen de kleuren zijn dan het probleem...
Op internet is het makkelijk foto's plaatsen, zelfs al hou je maar 900 pixels bij 600 pixels over, dan nog kun je het prima op internet gebruiken. Als je dit uit 12 megapixel-foto's haalt, dan heb je altijd wel wat over. Alleen het grote nadeel ervan is wel, dat ieder foutje gelijk zichtbaar wordt als je redelijk fors gaat uitsnijden. Dat zie je vaak terug bij telefoto's. Het gaat steeds nauwer luisteren en een hoop foto's zijn voor afdrukken al niet eens geschikt meer. Probeer voor jezelf eens de lat hoger te leggen en alles waarbij je minder dan 2000px op de langste zijde overhoudt, niet eens meer te bewaren (tenzij het écht wat bijzonders is).
Ik heb het beste met je voor, dat weet je onderhand zelf ook wel. Daar ken je me al lang genoeg voor, en niet alleen via internet maar ook in het echt. Dat je nu zo zwaar geïrriteerd gaat doen, stuit me tegen de borst. Volgende keer liever via PM of even een belletje, zou handiger zijn.