Met matrix bepaald de camera de uiteindelijke belichtingstijd adv een vlakverdeling, met spotmetingwordt de belichtingstijd bepaald door de gemeten waarde van het gemten punt sec, en met centrumgericht krijgt het midden een overwicht in het resultaat.
Met de laatste 2 heb je redelijk goed in de hand op welk vlak je je belichting wilt afstemmen. Dat lukt niet met matrix.
George
overbelichte foto's D300s
Re: overbelichte foto's D300s
Alle drie (matrix,centrum gericht,spot) op -1/6 gezet.Tom schreef:Met centrumgerichte meting ook. Met spotmeting ook.george013 schreef:Met matrix laat je de belichting grootdeels over aan de camera.
George
Misschien moet ik alleen matrix op-1/6 of meer zetten.
Vandaag maar wat experimenteren.

Even ter vermelding:
Ik ben wel heel erg blij met de Nikon D300s een geweldige camera en een flinke upgrade van m'n oude Nikon D80 vooral met name de ruis in hoge iso.
Zat nog te twijvelen tussen de Nikon D7000 en de Canon 7D.
Maar toch voor de D300s gegaan.Steviger body en ligt fantastisch in de hand in vergelijking met de D7000.
Minder pixels is niet belangrijk (behalve als ik op 1x2 meter ga printen wat ik nooit zal gaan doen)
Canon 7D ook een fantastische camera maar ik had al een Nikkor 18-200mm VRII lens.
Nikon D300s rocks !
Paul
Ik ben wel heel erg blij met de Nikon D300s een geweldige camera en een flinke upgrade van m'n oude Nikon D80 vooral met name de ruis in hoge iso.
Zat nog te twijvelen tussen de Nikon D7000 en de Canon 7D.
Maar toch voor de D300s gegaan.Steviger body en ligt fantastisch in de hand in vergelijking met de D7000.
Minder pixels is niet belangrijk (behalve als ik op 1x2 meter ga printen wat ik nooit zal gaan doen)
Canon 7D ook een fantastische camera maar ik had al een Nikkor 18-200mm VRII lens.
Nikon D300s rocks !

Paul
Weet niet waar je mee bezig bent, al je foto's van Tiengemeten, tenminste welke ik heb gecontroleerd, zijn met matrix (multi-segment) genomen.polleke666 schreef:
Ik heb het even nagekeken en hij stond op centrum gericht.
Ik kan hem beter op Matrix zetten ?
George
Je hebt gelijk.Foutje van mij.george013 schreef:Weet niet waar je mee bezig bent, al je foto's van Tiengemeten, tenminste welke ik heb gecontroleerd, zijn met matrix (multi-segment) genomen.polleke666 schreef:
Ik heb het even nagekeken en hij stond op centrum gericht.
Ik kan hem beter op Matrix zetten ?
George
Mon Excuus.