Auto, Bloem, Water

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Niel360

Auto, Bloem, Water

Bericht door Niel360 » vr apr 22 2011 2:56 pm

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Allemaal licht bewerkt in Lightroom 3.3

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Auto, Bloem, Water

Bericht door JacTrum » vr apr 22 2011 5:33 pm

De auto is prima, de bloemen zijn niet scherp en de compositie is niet geweldig. De splash is eh,,, tsja, apart :-)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

JacTrum
Clublid
Clublid

Bericht door JacTrum » vr apr 22 2011 5:35 pm

De auto is prima, de bloemen zijn niet scherp en de compositie is niet geweldig. De splash is eh,,, tsja, apart :-)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Niel360

Bericht door Niel360 » vr apr 22 2011 8:00 pm

JacTrum schreef:De auto is prima, de bloemen zijn niet scherp en de compositie is niet geweldig. De splash is eh,,, tsja, apart :-)
Bedankt voor de kritiek. Zou je wat tips kunnen geven voor een goede compositie, ik ken the rule of thirds maar dat is niet altijd toe te passen.

JacTrum
Clublid
Clublid

Bericht door JacTrum » vr apr 22 2011 8:21 pm

Je tikt me terecht op de vingers. Dus nog een keer:
De foto met de auto is aardig, met name door de fraaie kleur geel. De tweede foto ben ik niet erg enthousiast over en ik begrijp ook niet waarom jij, of wie dan ook, dat wel zou kunnen zijn. Ik zie witte bloemetjes die niet helemaal scherp zijn, gefotografeerd langs een paar stengels die evenmin scherp zijn. Wat wilde je bereiken met die foto? En de derde foto, tsja, op het juiste moment vastgelegd, maar waarom zo donker tegen een effen tafelblad.
Als je foto's laat zien met de bedoeling er opbouwende kritiek op te krijgen is het handig om er bij te vermelden wat je met de foto bedoelt te zeggen, dan kunnen anderen (of ik) je beter adviseren hoe je het gewenste effect zou kunnen krijgen. Dat is het leuke aan dit forum.

Niel360

Bericht door Niel360 » vr apr 22 2011 8:55 pm

JacTrum schreef:Je tikt me terecht op de vingers. Dus nog een keer:
De foto met de auto is aardig, met name door de fraaie kleur geel. De tweede foto ben ik niet erg enthousiast over en ik begrijp ook niet waarom jij, of wie dan ook, dat wel zou kunnen zijn. Ik zie witte bloemetjes die niet helemaal scherp zijn, gefotografeerd langs een paar stengels die evenmin scherp zijn. Wat wilde je bereiken met die foto? En de derde foto, tsja, op het juiste moment vastgelegd, maar waarom zo donker tegen een effen tafelblad.
Als je foto's laat zien met de bedoeling er opbouwende kritiek op te krijgen is het handig om er bij te vermelden wat je met de foto bedoelt te zeggen, dan kunnen anderen (of ik) je beter adviseren hoe je het gewenste effect zou kunnen krijgen. Dat is het leuke aan dit forum.
Oke, ik zet de bedoeling er de volgende keer bij. Wat ik wilde laten zien met de auto is natuurlijk duidelijk, de vorm en kleur van de auto.

Bloem: Ik had gelezen dat als er iets op de foto is was je naar je onderwerp toe leidt, dit de foto ten goede komt. Dus de onscherpe bladeren in de voorgrond. Dat was hier de bedoeling, ik geef gelijk toe dat de focus is slecht.

En die splash was puur experimenteel, ik was verbaasd dat ik een waterdruppel die, in mijn geval, de wasbak raakt kon "bevriezen", Dit zijn dingen die ik niet met de compact camera kon doen waardoor ik denk ik er te enthousiast van werd.

Ik heb geen idee hoe ik zo'n foto kan maken tegen een kleurde lichte achtergrond. En omdat de kraan in grote regelmaat druppelt heb ik maar een foto van de wasbak gemaakt.

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » vr apr 22 2011 9:56 pm

Niel360 schreef:Bloem: Ik had gelezen dat als er iets op de foto is was je naar je onderwerp toe leidt, dit de foto ten goede komt. Dus de onscherpe bladeren in de voorgrond. Dat was hier de bedoeling, ik geef gelijk toe dat de focus is slecht..
Hier leid het groen niet naar de bloem toe maar bevindt zich storend en onscherp en prominent in beeld
Nikon Z Z & de maskers

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”