2.

3.

Allemaal licht bewerkt in Lightroom 3.3
Bedankt voor de kritiek. Zou je wat tips kunnen geven voor een goede compositie, ik ken the rule of thirds maar dat is niet altijd toe te passen.JacTrum schreef:De auto is prima, de bloemen zijn niet scherp en de compositie is niet geweldig. De splash is eh,,, tsja, apart
Oke, ik zet de bedoeling er de volgende keer bij. Wat ik wilde laten zien met de auto is natuurlijk duidelijk, de vorm en kleur van de auto.JacTrum schreef:Je tikt me terecht op de vingers. Dus nog een keer:
De foto met de auto is aardig, met name door de fraaie kleur geel. De tweede foto ben ik niet erg enthousiast over en ik begrijp ook niet waarom jij, of wie dan ook, dat wel zou kunnen zijn. Ik zie witte bloemetjes die niet helemaal scherp zijn, gefotografeerd langs een paar stengels die evenmin scherp zijn. Wat wilde je bereiken met die foto? En de derde foto, tsja, op het juiste moment vastgelegd, maar waarom zo donker tegen een effen tafelblad.
Als je foto's laat zien met de bedoeling er opbouwende kritiek op te krijgen is het handig om er bij te vermelden wat je met de foto bedoelt te zeggen, dan kunnen anderen (of ik) je beter adviseren hoe je het gewenste effect zou kunnen krijgen. Dat is het leuke aan dit forum.
Hier leid het groen niet naar de bloem toe maar bevindt zich storend en onscherp en prominent in beeldNiel360 schreef:Bloem: Ik had gelezen dat als er iets op de foto is was je naar je onderwerp toe leidt, dit de foto ten goede komt. Dus de onscherpe bladeren in de voorgrond. Dat was hier de bedoeling, ik geef gelijk toe dat de focus is slecht..