Picasa of Flickr

Discussies over fotobewerking en archivering
dragontales

Re: Picasa of Flickr

Bericht door dragontales » ma mar 07 2011 12:05 pm

Ik gebruik picturepush
Voor €19,20 per jaar ongelimiteerd foto's plaatsen en makkelijk om te publiseren vanwege de bijgeleverde links.

www.picturepush.com

jacobus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jacobus » ma mar 07 2011 1:43 pm

Zoals je uit bovenstaande mail de voorbeelden ziet dan is Picasa een stuk sneller en de weergave is veel beter. Ik gebruik Picasa nu al 2 jaar en heb 200 GB ruimte. Voordeel is ook dat je video tot 1 GB er op kwijt kan en met de nieuwe X264 encoder zijn de video in HD een stuk kleiner en passen dan ook in Google online.

Jacobus
Sony RX100 Mark4

Niel360

Bericht door Niel360 » vr apr 22 2011 3:03 pm

Ik gebruik persoonlijk Picasa voor mijn vakantie foto's aangezien er geen upload limiet is. Flickr gebruik ik om mijn favoriete foto's te laten zien aan vrienden en familie omdat de interface wat mooier en makkelijker is.

Uiteraard kan je de upload limiet wegkopen bij flickr.

polleke666

Bericht door polleke666 » zo apr 24 2011 8:43 pm

Nielson schreef:Hallo,

Ik ben eens aan het kijken wat nu voor mij persoonlijk makkelijker is om te gebruiken, Picasa of Flickr.

Wil het gebruiken o.a. om hier de foto's te laten zien natuurlijk, maar ook om albums te delen met familie en vrienden, en een stukje als backup. Momenteel gebruik ik (nog niet heel intensief) Picasa, maar sinds ik mijn Imac heb kan ik direct uit bijvoorbeeld het fotoprogramma Iphoto foto's op Flickr zetten, wel makkelijk, en voor Picasa bestaat dat (nog) niet.
Ik zie ook veel forumers die beide programma's gebruiken... zijn daar ook nog achterliggende gedachtes achter :wink:
Zelf zou ik misschien eerder kiezen om alles bij 1 te houden om het overzichtelijk te houden.

Graag hoor ik jullie bevindingen en voor of nadelen van beide programma's.

(Voor de Ipad gebruikers onder ons, zijn er Apps die je hiervoor kan gebruiken? Ben van plan er een binnenkort aan te schaffen.)

Gr. Niels
Ik zou voor Flickr gaan waar je voor ongeveer 25 euro per jaar onbeperkt sets kan creëren.
Je kan ook met Picnik heel mooi je foto's bewerken (beter als Picasa)
groet
Paul

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Henk » zo apr 24 2011 10:07 pm

Niel360 schreef:Ik gebruik persoonlijk Picasa voor mijn vakantie foto's aangezien er geen upload limiet is. Flickr gebruik ik om mijn favoriete foto's te laten zien aan vrienden en familie omdat de interface wat mooier en makkelijker is.

Uiteraard kan je de upload limiet wegkopen bij flickr.
+1
Gebruik Picasa voor wealbums (vakanties, feestjes enz) en Flickr om favoriete foto's te delen. Heb nog geen pro account en gebruik ook nog geen apps voor Flickr noch voor Picasa op de iPad.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”