Roos

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
GSAndré

Roos

Bericht door GSAndré » vr apr 29 2011 12:49 pm

Ik twijfel over de kleur ...........

Afbeelding

Daniël

Re: Roos

Bericht door Daniël » vr apr 29 2011 2:43 pm

blauw zweem André.
In wat voor omgeving is deze genomen?

GSAndré

Bericht door GSAndré » vr apr 29 2011 2:51 pm

Gewoon op de huiskamertafel dicht bij het raam, met invallend daglicht om een uur of 13:00

Martin P.

Bericht door Martin P. » vr apr 29 2011 11:37 pm

Persoonlijk denk ik dat je jezelf moet afvragen wat je werkelijk wil laten zien.
Behalve de lichte kleur zweem (makkelijk te corrigeren) denk ik dat je teveel laat zien ( qua compositie)
De achtergrond en OoF rechter roos trekken teveel aandacht weg van het hoofdonderwerp.
Door rigoureus te croppen en de kleuren van de roos wat te verzachten word het (naar mijn mening) veel plezieriger
om naar te kijken. Beperk je tot het wezenlijke en haal weg wat niets toevoegt. :wink2:

Omdat een foto meer zegt als 1000 woorden heb ik de vrijheid genomen je foto te bewerken om duidelijk te maken
wat ik bedoel. Als dit niet OK is, laat het me weten dan haal ik hem meteen weg. maar ik hou er nou eenmaal van om mijn advies
ook visueel te uiten. het is zoveel duidelijker.

Wat ik heb gedaan is het volgende in PSE 6.0:
#01 automatische kleur correctie om blauw zweem te verwijderen
#02 uitsnede veranderd met crop tool.
#03 laag gedupliceerd en negatief contrast masker toegepast. Dit doe je door de afbeelding om te zetten naar zwart wit, dan te inverteren waardoor er een zwart wit negatief ontstaat en dan de meng modus van de laag te veranderen in screen met een opaciteit van 30 % Dit verzacht de kleuren naar een meer pastel achtige uitstraling.
#04 Om het af te maken een diffuse glow filter toegepast om het een beetje meer pit te geven.
Het eind resultaat word dan zoiets als dit:

Afbeelding

Goodje

Bericht door Goodje » za apr 30 2011 9:19 am

Wat MartinP zegt kan ik mij geheel in vinden, vind zijn croppen is al een verbetering maar het groen geel van de achtergrond blijft onrustig aanwezig in de foto.
Het lijkt wel vooral links onder dat het fluoriceert dat maakt voor mij dat mijn ogen van het onderwerp afgetrokken worden, maar zeker een mooi roosje en scherp waar het moet zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”