O, ohhh de bruid is brildragend !!!

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: O, ohhh de bruid is brildragend !!!

Bericht door jettiny » vr mei 20 2011 11:33 pm

evertfoto en Ronald bedankt voor jullie reacties. :D

Graag wil ik even uitleggen hoe ik normaal te werk ga met onbekende zaken van de fotografie.
Wanneer ik een vraag/opdracht krijg om wat te gaan fotograferen, dan ga ik me helemaal verdiepen in wat me te wachten staat.
Mijn ideeën over de instellingen, de objectiefkeuze, alle ins en outs wat het technische gedeelte aangaat zoek ik uit.
Uiteraard gaat het hier om de basis.
Zo heb ik dat ook met de trouwreportages gedaan.
Toen mijn dochter en schoonzoon me September 2009 vroegen om hun huwelijk (Juli 2010) te fofograferen, ben ik als de weerga info gaan verzamelen.
Sites bekijken, en de vele foto's die zich op het web zich aandienen, welke objectieven, enz enz. alle ins en outs van deze bijzondere vorm van fotografie.
En dan niet te vergeten, het geleerde in de praktijk brengen, oefenen, oefenen en oefenen, om goed voorbereid voor de dag te komen, en wat voor mij heel zwaar telt, de rust bewaren met deze tak van de fotografie.
Als er ondanks alles nog vraagtekens zijn, dan wil je dat beantwoord hebben, en ga je bij jezelf nadenken hoe een bepaald probleem oplost of omzeilt.
Je hebt dan uiteindelijk wat ideetjes, maar wil dat graag getoetst zien door de forumleden te raadplegen.
Het is bij mij dus niet zo, dat ik meteen een vraag neergooi op het forum teneinde lekker achterover leunend de antwoordjes af te wachten, nee, ik heb al het nodige onderzocht.
Het is enkel een toetsing van hoe andere fotografen een probleem aanpakken, om een breed beeld te verkrijgen hoe iets aangepakt kan of moet worden.

Verder is naar mijn mening mijn gekozen stappenplan om het huwelijk van mijn dochter en schoonzoon netjes vast te leggen, een goed plan geweest.
Een ideale voorbereiding theoretisch en praktisch gezien.
Ik durf een bruiloft dus gerust aan, omdat ik weet wat er van je verwacht wordt.

Tot slot wil ik nog opmerken dat ieder bruidsfotograaf ooit in de kinderschoenen stond, en ook gaandeweg de dingen heeft moeten leren, bij mij is dat uiteraard niet anders.

vrgr,
Tiny

P.S. Ronald bedankt dat je voor me opkwam. :D

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » zo mei 22 2011 12:23 pm

evertfoto schreef: Blijf er vooralsnog bij dat er geen bruidsreportages gemaakt dienen te worden door mensen die het eigenlijk niet aankunnen.
Dat soort opmerkingen vind ik altijd een beetje jammer....Het is namelijk maar de vraag hoeveel waarde een bruidspaar hecht aan de reportage.
Ik ken mensen die voor weinig of niets een bruiloft doen, puur om te oefenen, en er mooie foto's uithalen die heel professioneel ogen, terwijl ze pas net fotograferen. Ik heb veel bruidsfoto's gezien die technisch prima zijn, maar totaal niets uitstralen en totaal niet origineel gedaan zijn (13 in dozijn foto's). En vind het bruidspaar het belangrijk dat hun foto's er super-technisch-geweldig uitzien of willen ze gewoon een gezellige impressie van de dag? Er zijn ook paren die bewust een zus of broer vragen en heel goed weten dat er geen pro-foto's uitkomen.
Pas wanneer een bruidspaar heel bewust een pro fotograaf inhuren voor veel geld wordt het een ander verhaal...

Ben er trouwens ook van overtuigd dat Tiny(technisch én creatief) het aankan!
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door ElRonno » zo mei 22 2011 7:27 pm

evertfoto schreef:Bij het maken van pasfoto's is het verboden een bril te dragen.
Dat is niet verboden, zie: http://www.paspoortinformatie.nl/nederl ... en/Pasfoto" onclick="window.open(this.href);return false; en even scrollen naar puntje 7.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » zo mei 22 2011 10:03 pm

Dreamlogic en Elronno bedankt voor jullie reacties en aanvullende info. :D

@ Dreamlogic bedankt dat je het voor me opneemt, echter denk ik dat evertfoto het als een algemene opmerking heeft geplaatst, en geen persoonlijke naar mij toe.
De overweldigende reacties op de plaatsingen van de serie trouwfoto's die ik hier op het forum plaatste, hebben mij veel vertrouwen gegeven.
In ieder geval meer dan genoeg, dat ik weet dat ik op de goede weg zit met de bruidsfotografie.
Dat er steeds weer wat te leren valt, zoals Ronald dat in zijn reactie vermeld, is duidelijk.
Maar in welke vorm van fotografie ben je ooit wel helemaal uitgeleerd?
In mijn opninie geen een, toch ?!

vrgr
Tiny

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » ma mei 23 2011 9:55 am

Ha Tiny, nee, zo vatte ik het ook niet op, alsof het naar jou gericht was ;)
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » ma mei 23 2011 10:57 pm

Helemaal duidelijk Dreamlogic, er gaat niets boven duidelijkheid :lol:

vrgr
Tiny

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » ma mei 23 2011 11:12 pm

Dat gaat jou duidelijk weer prima lukken Tiny! :-)
Nog even ter aanvulling: ik heb in mijn leven vele honderden trouwreportages gemaakt en nog nooit last gehad van een bril. Echt waar!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » di mei 24 2011 6:59 am

Bedankt voor de geruststellende woorden Jactrum !! :D

vrgr
Tiny

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » do jul 21 2011 11:23 pm

Graag wil ik even terugkomen op dit topic.
Ik vond dat er nog een reactie moest komen om het af te sluiten.
Inmiddels twee weken geleden dan de bruiloft gehad met de brildragende bruid. :D
Zoals de ervaringen van JacTrum al aangaven, is een bril geen enkel probleem geweest gelukkig.
Ik had meer last van het juist beoordelen van de opname op het lcd-schermpje, doordat het een zonovergoten dag was, en dan nog midden op de dag ook.
Maar zo is het altijd wat met de bruidsfotografie :lol:

vrgr
Tiny

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”