Ik heb me hier even aangemeld omdat ik van plan ben om een spiegelreflex te kopen. Ik neig naar Nikon, omdat ik al een aantal toestellen getest heb en ik dat precies het handigst vond. Maar gezien we op een Nikon forum zitten, zijn jullie allemaal voor Nikon uiteraard

Even de situatie schetsen. Ik heb momenteel een gewone compactcamera maar ik heb het idee dat ik aan het eind zit met die camera. Hoewel ik er leuke foto's mee kan maken wil ik toch precies iets meer.. Vandaar mijn wil om een spiegelreflex te kopen.
Nu ben ik student dus wil ik eerder een instapmodelletje kopen, dat niet superduur is. Gezien ik alles nog moet leren lijkt mij dit wel geschikt.
Soit nu had ik eigenlijk mijn oog zowat laten vallen op de 3100 met een 18--55 lens.
Maar nu zag ik in een foldertje een D3000 staan met ook een 18-55 lens voor 399€.
Wat zijn de grootste verschillen? De zaken die ik gevonden heb zijn dat je met de 3000 kan je niet filmen, maar dat is geen vereist dus daarom zou ik het niet laten.
De live-view functie ontbreekt ook op de 3000, maar dat lijkt me nu ook niet echt een must.
De megapixels zijn minder de 3000, maar het is toch ook al 10MP...
Zijn er kenners onder jullie die nog meer zaken kunnen aanwijzen of me nog tips kunnen geven?
Alvast bedankt!