twee probeersels met de D7000

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

twee probeersels met de D7000

Berichtdoor John'47 » za jun 25 2011 9:44 pm

Afbeelding no1 een kunstwerk op het Lange Voorhout in Den Haag
Afbeelding no2 het stadhuis
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: twee probeersels met de D7000

Berichtdoor John'47 » za jun 25 2011 9:57 pm

Afbeelding
nog een kunstwerk op het Voorhout
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: twee probeersels met de D7000

Berichtdoor JacTrum » zo jun 26 2011 12:40 am

Aardige foto's John. Bij de eerste foto zou ik er voor hebben gekozen de achtergrond onscherp te houden. Verder is hij erg aardig. De tweede is erg druk omdat je door de aard van het onderwerp nauwelijks selectief scherp kunt stellen. Bij foto 3 geef ik je NU een les die je NOOIT meer vergeten mag :-) Bij dit soort architectonische foto's moet je geweldig op de verticale en horizontale lijnen letten. Die moeten perfect kloppen om de foto in balans te krijgen. Als je bij deze foto naar de rechterkant kijkt zie je dat de lijnen scheef lopen, terwijl dat niet nodig is. Dat had je bij het maken van de foto al beter kunnen doen, maar achteraf ook met een bewerkingsprogramma kunnen verbeteren. Ik kraak niks hoor, maar geef alleen goedbedoelde adviezen!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Gebruikersavatar
JacTrum

Clublid
Berichten: 4374


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: twee probeersels met de D7000

Berichtdoor John'47 » zo jun 26 2011 9:40 am

dankjewel !

ik liep wat te proberen met belichting (de D7000 werkt toch weer wat anders dan wat ik hiervoor gewoon was) en heb bewust getracht alles scherp te krijgen (niet zo moeilijk met groothoek)

dat van die lijnen is zeker waar, en dank dus voor die tip
bij die foto zat ik met het probleem van fel zonlicht buiten en weinig kunstlicht op de verdiepingen (de foto is recht (?? :o ??) omhoog genomen zodat je door het glazen dak de lucht en banen fel zonlicht ziet
technisch is het wat ik wilde, maar qua compositie niet kunstzinnig
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten