Teleconverter voor een Tamron 18-200mm F 3.5-6.3 XR Di-II

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt
Plaats reactie
Rictap
Forumlid
Forumlid

Teleconverter voor een Tamron 18-200mm F 3.5-6.3 XR Di-II

Bericht door Rictap » di jul 05 2011 11:15 pm

Ik heb sinds kort een Nikon D3100, daar hb eb ik sinds kort nu ook een lens van Tamron 18-200mm F 3.5-6.3 XR Di-II bijgekocht.
Nu heb ik al een paar dagen op deze forum zitten bladeren en heb hele mooie foto's gezien.
Nu ben ik best tevreden met de lens die ik heb gekocht, maar is het nu verstandig om een converter op deze lens te zetten??

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Teleconverter voor een Tamron 18-200mm F 3.5-6.3 XR Di-

Bericht door Patrick » di jul 05 2011 11:23 pm

Nee, dat is niet verstandig. De lichtsterkte van je objectief is niet groot genoeg en zelfs als het past, dan nog zal de kwaliteit van de foto's niet meer erg goed zijn. Niet doen dus. Je kan beter een stukje van de foto knippen om de indruk te geven dat er meer ingezoomd is.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Teleconverter voor een Tamron 18-200mm F 3.5-6.3 XR Di-

Bericht door Roelof » wo jul 06 2011 12:02 am

Als aanvulling dan ook nog de opmerking dat het waarschijnlijk niet past. Teleconverters zijn ontworpen om met telelenzen te werken, je 18-200 heeft de achterkant van een groothoeklens en die hebben het achterste lenselement vaak wat verder naar achter dan de telelens, de kans dat het voorste glas van de converter tegen het achterste glas van je objectief aankomt, is niet denkbeeldig.
Op een Nikon gerelateerd forum als dit kijken we in alles naar Nikon en als je een TC 1.4 zou nemen, zou je in principe op 280 mm komen, maar de TC14EII is ongeveer net zo duur als de 70-300 VR, dus ook prijstechnisch is een teleconverter niet echt interessant.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Plaats reactie

Terug naar “Overig objectieven”