Tips fotograferen op hondenshows

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Tips fotograferen op hondenshows

Bericht door Mak » wo jun 27 2007 10:25 am

Hoi allemaal,

Binnenkort gaan we met onze hond zijn allereerste show lopen in de Ahoy te Rotterdam. Dan is het natuurlijk de bedoeling dat dit vastgelegd gaat worden.

Hebben jullie tips of bepaalde instellingen waarop ik moet letten?

Dit is het model trouwens die het moet gaan maken :wink:

Afbeelding

Groetjes Marcel
Groeten Marcel

Polling

Bericht door Polling » wo jun 27 2007 11:22 am

Zorg dat zijn poten ook op de foto staan...
(sorry, grapje)

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo jun 27 2007 11:35 am

doe je met zo'n agility-springwedstrijd mee?

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » wo jun 27 2007 12:15 pm

paparazzi schreef:doe je met zo'n agility-springwedstrijd mee?
Nee hoor. Een paar rondjes lopen en goed neerzetten. Een keurmeester controleerd dan de standaarden voor dit ras.

bv een lichte onderbijt (verplicht), oren goed op de kop, stomp van de neus, de T-bone (borst tov de voorpoten) en nog een aantal dingen.

Aan het eind een rapport en als het meezit een beker :?
Groeten Marcel

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo jun 27 2007 12:20 pm

Tip: stuur Pancaran's een mailtje. Die heeft vaker met dat bijltje gehakt :D

Succes bij de keuring!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » wo jun 27 2007 12:23 pm

Heej Mak, ik heb zojuist je site bekeken...overigens leuke interesante site.
Belangrijke tip op je eerste tentoonstelling:
Doe kleding aan die in contrast staan met je hond, bv je hebt een Cane Corso, deze is "BRINDLE' van kleur, doe daarom juist lichte kleding aan .Dan staat je hond in de kijker en niet jij,en das toch de bedoeling,of niet dan.
Verder niet te veel letten op de keurmeester, maar op je dier letten,wat gaat ie doen bij een andere reu(ik neem aan dat het een reu is) Houd hem niet te strak behalve als ie gaat domineren.
Verder veel sucses met de tentoonstelling, nog een vraagje :hoeveel cane's zijn er ingeschreven??
Gr. Jasiu !!!

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » wo jun 27 2007 1:30 pm

Riemke schreef:Tip: stuur Pancaran's een mailtje. Die heeft vaker met dat bijltje gehakt :D

Succes bij de keuring!
Ok bedankt voor de tip
Groeten Marcel

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » wo jun 27 2007 1:35 pm

Jasiu schreef:Heej Mak, ik heb zojuist je site bekeken...overigens leuke interesante site.
Belangrijke tip op je eerste tentoonstelling:
Doe kleding aan die in contrast staan met je hond, bv je hebt een Cane Corso, deze is "BRINDLE' van kleur, doe daarom juist lichte kleding aan .Dan staat je hond in de kijker en niet jij,en das toch de bedoeling,of niet dan.
Verder niet te veel letten op de keurmeester, maar op je dier letten,wat gaat ie doen bij een andere reu(ik neem aan dat het een reu is) Houd hem niet te strak behalve als ie gaat domineren.
Verder veel sucses met de tentoonstelling, nog een vraagje :hoeveel cane's zijn er ingeschreven??
Gr. Jasiu !!!
Hoeveel ingeschreven Cane's is nog niet bekend omdat de inschrijvingen nog lopen. De tip over de kleding had ik al eerder gehoord en is idd wel belangrijk voor een goed contrast.

groetjes
Groeten Marcel

DJ

Bericht door DJ » zo sep 30 2007 12:21 am

Ook ik ga veel naar hondenshows en wil naast het showen ook duidelijke foto's maken maar ook ik ben hier nog steeds zoekende in. Volgens mij is het grootste probleem het (slechte) licht + de bewegingen van de honden.
Dus moet ik ooit een f2,8 lens kopen?

GdP

Bericht door GdP » zo sep 30 2007 12:29 am

Veel geluk met die hond Marcel tijdens de show.

We horen wel wat het geworden is.

Gerrit

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo sep 30 2007 12:29 am

Ik weet niet op welke ISO waarde je hebt ingesteld maar misschien kun je die nog verhogen zodat het geheel nog acceptabel is.
Good luck,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » zo sep 30 2007 12:42 am

Aan alleen een 2.8 objectief heb je niet genoeg. De hallen zijn groot en hoog en inderdaad slecht verlicht. Een goede sterke flitser i.c.m. met een wat hogere iso en een lichtsterk objectief, geeft je de mogelijkheid om de sluitertijden omhoog te gooien. Zet je camera op spotmeting anders meet hij het licht van de hele hal en wordt je onderwerp te donker. Als de honden gekeurd worden voor de tafel kun je zakken met de sluitertijd. Hou in ieder geval het richtgetal van je flitser in de gaten als je een tele-objectief gebruikt. Aan de interne flitser van je body heb je niets in zo'n omgeving.

Succes.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

DJ

Bericht door DJ » zo sep 30 2007 12:53 am

Pancaran's schreef:Aan alleen een 2.8 objectief heb je niet genoeg. De hallen zijn groot en hoog en inderdaad slecht verlicht. Een goede sterke flitser i.c.m. met een wat hogere iso en een lichtsterk objectief, geeft je de mogelijkheid om de sluitertijden omhoog te gooien. Zet je camera op spotmeting anders meet hij het licht van de hele hal en wordt je onderwerp te donker. Als de honden gekeurd worden voor de tafel kun je zakken met de sluitertijd. Hou in ieder geval het richtgetal van je flitser in de gaten als je een tele-objectief gebruikt. Aan de interne flitser van je body heb je niets in zo'n omgeving.

Succes.

Irwan
Thanks, Ik moet dus heel hard sparen :D :D

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » zo sep 30 2007 8:52 am

Tja donker en kunstlicht... Je camera niet vergeten op kunstlicht te zetten.
Bewegingen laten zien of bevriezen.. instellingen daarop aanpassen.
Kleuren van de dieren op letten. Handmatig donker en licht instellingen gebruiken. KLeuren opletten Wit is moeilijk ;) heb ik ondervonden.
Snel overbelicht.. Let op lichtinval van het kunstlicht op de foto..
Succes met je hond mooi beesje !!
NAS Buikpijn

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » zo sep 30 2007 10:18 pm

Nicole schreef:Tja donker en kunstlicht... Je camera niet vergeten op kunstlicht te zetten.
Bewegingen laten zien of bevriezen.. instellingen daarop aanpassen.
Kleuren van de dieren op letten. Handmatig donker en licht instellingen gebruiken. KLeuren opletten Wit is moeilijk ;) heb ik ondervonden.
Snel overbelicht.. Let op lichtinval van het kunstlicht op de foto..
Succes met je hond mooi beesje !!
In Nef maakt dat niet zoveel uit, ofschoon het wel bewerken scheelt als je het gelijk goed doet. Nadeel is alleen dat de soort verlichting TL of gloeilamp, soms niet afdoende is. Heb zelf een keer in een sportzaal (Wijchen) opnamen gemaakt, nou daar was het echt nodig om achteraf de witbalans handmatig bij te stellen.

Irwan.
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”