De eerste uit de E-PL2

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor Mark Verheijen » vr jun 17 2011 8:27 pm

Afbeelding

Afbeelding
Mark Verheijen



Onderwerp:

Re: De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor Bert vD » di jul 05 2011 8:18 pm

Beste Mark,

Mooie foto's. Geven meteen weer hoe een goede camera de E-PL2 is. Zelf (is een eigenlijk: "even voorstellen") volg ik al langer met veel plezier dit forum. In mijn werk zijn de foto's en de reakties daarop leuke en leerzame tussendoortjes (eigen baas, dus het kan). Echter...ik twijfel tussen mijn Nikon (D90, zwaar en groot) en de Olympus (het tegenovergestelde). De laatst neem ik veel makkelijker mee en maakt bijzonder fraaie foto's. Nu heb ik het afgelopen weekend een fotocursus op de wadden gedaan en voornamelijk met de Nikon gewerkt. Bevalt toch prima en heeft net iets meer kwaliteit (al scheelt het niet echt veel) Een ideale combi zullen we maar zeggen. Als het in de vakantie wat wordt zal ik ook eens foto's op de site plaatsen. Met dank aan allen voor de leuke fotomomenten.
Groet Bert
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1477


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor JacTrum » do jul 07 2011 10:38 pm

Ik vind het prachtige beesten, maar ook heel mooie foto's. Ik zit op dit moment een beetje voor hetzelfde dilemma als Bert hier beschrijft. Ik heb een D700 en ben daar meer dan tevreden over. Maar volgende week neem ik hem niet mee als ik de Vierdaagse van Nijmegen loop. Dus ben ik op zoek naar een goede compact en deze resultaten van de E-PL2 zijn wel erg fraai! Ik zie helaas geen exif info.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Gebruikersavatar
JacTrum

Clublid
Berichten: 4374


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor strangeartefact » do jul 07 2011 11:00 pm

JacTrum schreef:Ik vind het prachtige beesten, maar ook heel mooie foto's. Ik zit op dit moment een beetje voor hetzelfde dilemma als Bert hier beschrijft. Ik heb een D700 en ben daar meer dan tevreden over. Maar volgende week neem ik hem niet mee als ik de Vierdaagse van Nijmegen loop. Dus ben ik op zoek naar een goede compact en deze resultaten van de E-PL2 zijn wel erg fraai! Ik zie helaas geen exif info.


Dit is toch geen compact camera jac...'micro four thirds' en met adapters kan je er heeele leuke dingen mee doen, als ik budget had zou ik zeker naast mijn dslr een m4t of sony nex willen ;)
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor JacTrum » do jul 07 2011 11:21 pm

Nee, geen gewone compact. Daarvan heb ik er al drie liggen (waarvan overigens de Canon Powershot uit 2002 nog steeds de beste is) Dus iets beters dan een compact, maar wel een camera die ik makkelijk mee kan nemen. Ik ga zaterdag eens op pad en bekijk daarbij in elk geval ook de Nikon P7000, want daar is Onno nogal enthousiast over. Maar ook de nieuwe Olympus Pen's dus. Mijn zoon heeft onlangs de Fuji Finepix X100 gekocht en die is om van te kwijlen zo mooi. Maar met een tas vol mooie Nikon spullen vind ik 1100 euro uitgeven voor een cameraatje voor erbij iets te veel van het goede.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Gebruikersavatar
JacTrum

Clublid
Berichten: 4374


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor strangeartefact » vr jul 08 2011 12:43 am

Tjah die x100...das erg leuk denk ik ook ja....maar die prijs is er ook naar. Nikon p7000 is nog steeds een compact, kwa sensor dan ?

Succes met bedenken wat et word Jac!
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor Arthur Mol » vr jul 08 2011 5:31 am

Zonder mensen te willen beinvloeden en wellicht off-topic te gaan, is de Canon G12 al in je gedachten geweest Jac?
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor John'47 » vr jul 08 2011 6:44 am

Ik heb het errste model Pen
Voor mij DE super vakantiecamera
Heb er twee verloopringen bij voor Nikon en voor LeicaM glas
Kijk maar eens op youtube en zoek op olympus Pen en Noctilux
Niet om de scherpte maar om de sfeer


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor John'47 » vr jul 08 2011 6:59 am

Deze dus

http://www.youtube.com/watch?v=jaFJaYeQ ... ata_player


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor wblink » vr jul 08 2011 5:17 pm

JacTrum schreef:Nee, geen gewone compact. Daarvan heb ik er al drie liggen (waarvan overigens de Canon Powershot uit 2002 nog steeds de beste is) Dus iets beters dan een compact, maar wel een camera die ik makkelijk mee kan nemen. Ik ga zaterdag eens op pad en bekijk daarbij in elk geval ook de Nikon P7000, want daar is Onno nogal enthousiast over. Maar ook de nieuwe Olympus Pen's dus. Mijn zoon heeft onlangs de Fuji Finepix X100 gekocht en die is om van te kwijlen zo mooi. Maar met een tas vol mooie Nikon spullen vind ik 1100 euro uitgeven voor een cameraatje voor erbij iets te veel van het goede.


Hoi,

Ik heb altijd een Canon Ixus 75 bij me en zoek ook iets beters omdat het verschil met m'n Nikon gaat irriteren.

Op basis van specificaties gaat mijn interesse uit naar de Canon PowerShot SX230 HS. (HS staat mi voor HandSaam(€269)), Leica V-LUX 20 (€549), Fujifilm Finepix X100 (€1099), Nikon Coolpix P7000 (€434)
HET grote voordeel van de Fuji is mi de zoeker. Maja, die prijs.

Hmm de P700 heeft OOK een zoeker ...
's Grappig: ik heb dit bericht geschreven en onderwijl zoekende via internet (hoofdzakelijk bij K'nijn) en ben er voor mezelf uit: Het wordt voor mij de Nikon P7000.

Heee, succes komende week enne: veel plezier (ook NA het wandelen).
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor wblink » vr jul 08 2011 5:19 pm

wblink schreef:
JacTrum schreef:Nee, geen gewone compact. Daarvan heb ik er al drie liggen (waarvan overigens de Canon Powershot uit 2002 nog steeds de beste is) Dus iets beters dan een compact, maar wel een camera die ik makkelijk mee kan nemen. Ik ga zaterdag eens op pad en bekijk daarbij in elk geval ook de Nikon P7000, want daar is Onno nogal enthousiast over. Maar ook de nieuwe Olympus Pen's dus. Mijn zoon heeft onlangs de Fuji Finepix X100 gekocht en die is om van te kwijlen zo mooi. Maar met een tas vol mooie Nikon spullen vind ik 1100 euro uitgeven voor een cameraatje voor erbij iets te veel van het goede.


Hoi,

Ik heb altijd een Canon Ixus 75 bij me en zoek ook iets beters omdat het verschil met m'n Nikon gaat irriteren.

Op basis van specificaties gaat mijn interesse uit naar de Canon PowerShot SX230 HS. (HS staat mi voor HandSaam(€269)), Leica V-LUX 20 (€549), Fujifilm Finepix X100 (€1099), Nikon Coolpix P7000 (€434)
HET grote voordeel van de Fuji is mi de zoeker. Maja, die prijs.

Hmm de P7000 heeft OOK een zoeker ...
's Grappig: ik heb dit bericht geschreven en onderwijl zoekende via internet (hoofdzakelijk bij K'nijn) en ben er voor mezelf uit: Het wordt voor mij de Nikon P7000.

Heee, succes komende week enne: veel plezier (ook NA het wandelen).
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor Mark Verheijen » vr jul 08 2011 6:31 pm

@JacTrum: op Flickr kun je de exif wel zien.
Mark Verheijen



Onderwerp:

Re: De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor Bert vD » zo jul 10 2011 3:54 pm

Het grote voordeel van de PEN is de uitstekende en maar iets kleinere sensor (vergeleken met de D90) van deze camera. hierdoor heb je met je diafragma echt wat te kiezen. Ofwel: je hebt scherpte-diepte mogelijkheid. Bij de compactcamera's is dat er niet of nauwelijks. Bovendien is de camera superlicht en is er een mooie (electronische weliswaar) zoeker beschikbaar zodat je ook overdag prima kunt fotograferen. Het veranderen van sluitertijd en diafragma gaat bovendien erg makkelijk en snel. Gelukkig dat ik op de "Waddencursus"de D90 heb gebruikt . Die is nog wel een slagje beter, maar de komende vakantie (we gaan Hanzesteden in Duitsland bezoeken) ben ik bang dat vooral de PEN (PL2) meegaat. Wat ik al eerder zei: voor mij een ideale combi deze 2 camera's. De D90 op 1 en de PL2 er vlak achter. Verschil moet er zijn.
Groet Bert
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1477


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor Bert vD » zo jul 10 2011 3:56 pm

Trouwens Jac: benieuwd of gisteren nog wat opgeleverd heeft. In ieder geval ee fijne 4-daagse toegewenst
Bert
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1477


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: De eerste uit de E-PL2

Berichtdoor JacTrum » zo jul 10 2011 7:36 pm

Ik zocht een vooral compacte camera en dacht daarbij in eerste instantie aan een Nikon 7000. Die was niet voorradig. Ik was ook erg gecharmeerd van de Olympus, maar dat is met objectief ook nog een hele camera. De Sony camera's trokken me ook niet zo. Uiteindelijk is het een Olympus XZ-1 geworden. Mooi compact, automatisch waar je dat soms wilt, maar voldoende manual mogelijkheden. Prachtig 1.8 objectief. De camera is bedoeld om zo ongeveer altijd bij me te hebben in mijn tas, zodat ik foto's kan maken bij onverwachte gelegenheden, wanneer ik niet over mijn D700 met objectieven kan (of wil) beschikken en ik denk dat deze camera daar prima aan voldoet. Normaal gesproken zou ik hebben gewacht tot alle camera's wel op voorraad waren, maar de Vierdaagse begint al over een week en ik wil dan wel iets bij me hebben. Dank voor jullie belangstelling en meedenken!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Gebruikersavatar
JacTrum

Clublid
Berichten: 4374


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten