geachte lezer;
het klepje van de nikon wat aan de zijkant zit heeft al vanaf het begin sluitproblemen. nu kon ik dan na veel gepriegel het wel weer goed krijgen ; maar nu is het zover dat ik dat alleen nog maar met plakband kan doen.
mijn vraag is wat ik hier aan kan doen. het is echt een zwakheid vd camara dat dit niet een verhard klepje hebt als bijv panaonic lumix.
heb ik een mooie nikon camara en dure nikon lenzen maar een plakbandje aan de body of openstaand hangend klepje... ik hoop dat u de oplossing hiervoor hebt gr anja voorn
ik hoop spoedig van u te horen zodat het wellicht voor ik op vacantie ga opgelost word
gr anja voorn..
nikon d300 klepje
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: nikon d300 klepje
Beste Anja,
Volgens mij is dit probleem tamelijk eenvoudig op te lossen door contact met het Nikon service center.
Kijk eens op http://www.nikonservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, daar vind je veel informatie en ook onderdelen zoals bijvoorbeeld een nineuw dekseltje. Het dekseltje sluit precies af en is daarmee aardig vochtdicht, dat zou nooit kunnen met een hard dekseltje zondaer een goede pakking. Volgens mij heeft Nikon om die reden het dekseltje van zacht rubber gemaakt.
Je kunt trouwens ook naar je leverancier gaan, die zou het moeten repareren als het toestel nog in de garantie zit.
Succes ermee. Ik heb zelf nog nooit enig probleem met de body gehad. Je vraag komt eigenlijk net te laat, want vandaag was Nikon actief bij Camera in Barendrecht, sensor reiningen en dergelijke onderhouds zaken, je had het daar ook kunnen navragen.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg, een tevreden D300 gebruiker.
Volgens mij is dit probleem tamelijk eenvoudig op te lossen door contact met het Nikon service center.
Kijk eens op http://www.nikonservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, daar vind je veel informatie en ook onderdelen zoals bijvoorbeeld een nineuw dekseltje. Het dekseltje sluit precies af en is daarmee aardig vochtdicht, dat zou nooit kunnen met een hard dekseltje zondaer een goede pakking. Volgens mij heeft Nikon om die reden het dekseltje van zacht rubber gemaakt.
Je kunt trouwens ook naar je leverancier gaan, die zou het moeten repareren als het toestel nog in de garantie zit.
Succes ermee. Ik heb zelf nog nooit enig probleem met de body gehad. Je vraag komt eigenlijk net te laat, want vandaag was Nikon actief bij Camera in Barendrecht, sensor reiningen en dergelijke onderhouds zaken, je had het daar ook kunnen navragen.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg, een tevreden D300 gebruiker.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: nikon d300 klepje
Bel even met de servicepunt, dit is echt iets waar je even op kunt wachten, maar ik weet niet hoeveel personen er op vakantie zijn.