D70S met foutmelding :DEZE KAART IS NIET BRUIKBAAR
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: D70S met foutmelding :DEZE KAART IS NIET BRUIKBAAR
Als je de foto's op het scherm van de camera kunt bekijken dan ligt het voor de hand om de camera met een kabeltje aan de PC te hangen. Heb je dat al geprobeerd?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Ik heb hetzelfde probleem als dries. Ik heb een gedeelte van de foto's op mijn harde schijf staan (die ik overigens niet kan openen), maar de rest staat nu nog op mijn cf-kaart (sandisk). Toen ik de foto's aan het overzetten was zag ik al dat er rare mappen waren aangemaakt met vreemde bestanden. Komt dit omdat de kaart inmiddels 5 jaar oud is, of door een storing in de camera? Ik kan nu niet meer bij mijn foto's, omdat ik de melding krijg dat de kaart geformatteerd moet worden. Ik kan dus zelfs niet meer op mijn camera de foto's bekijken. Weet iemand of je er op een andere manier bij kunt. Misschien via een cardreader en dan softwarematig laten repareren? Moet ik er nog wel een gaan aanschaffen. Iemand nog suggesties welke cardreader.
Ik hoop niet dat het aan de camera ligt, want over 3 weken gaan we op vakantie.
groeten,
Mariska
Na wat verder zoeken op het forum zag ik dat er nog veel meer over dit zelfde probleem gaan. Balen hoor. Ik ga morgen even op pad voor een cardreader en hoop dat ik al mijn foto's kan terughalen. Er zaten denk ik wel unieke exemplaren bij, die niet meer overnieuw te maken zijn. Nu hard aan het nadenken over de aanschaf van een andere body. Er zijn nu 18.000 clicks gemaakt dus zou eigenlijk nog niet nodig moeten zijn.

Ik hoop niet dat het aan de camera ligt, want over 3 weken gaan we op vakantie.

groeten,
Mariska
Na wat verder zoeken op het forum zag ik dat er nog veel meer over dit zelfde probleem gaan. Balen hoor. Ik ga morgen even op pad voor een cardreader en hoop dat ik al mijn foto's kan terughalen. Er zaten denk ik wel unieke exemplaren bij, die niet meer overnieuw te maken zijn. Nu hard aan het nadenken over de aanschaf van een andere body. Er zijn nu 18.000 clicks gemaakt dus zou eigenlijk nog niet nodig moeten zijn.
Ik denk dat veel van die geheugenkaartproblemen bij de D70 liggen aan het gebruik van verkeerde geheugenkaarten. In de handleiding staat een lijst met goedgekeurde kaarten en daar hou je je het beste aan. Ik gebruikte bij mijn D70 in het begin een 1GB kaartje, nooit problemen gehad. Daarna een van sandisk 4gb gekocht en toen kwamen de probs, cha en for foutmelding en foto's kwijt. Nu gebruik ik drie kaartjes van 1gb en nooit geen probs meer gehad.
Zoals het er nu staat heb je alleen maar problemen met die kaartjes...wimsel schreef: Nu gebruik ik drie kaartjes van 1gb en nooit geen probs meer gehad.
Ik had inderdaad het probleem met mijn CF sandisk 4 gb kaartje, maar heb het ook gehad met mijn CF sandisk 1 gb kaartje.
Ik ben inmiddels in het bezit van een D90 en heb er absoluut geen spijt van. Eerder spijt dat ik het niet eerder gekocht heb. Wat een verschil zeg.
Oh ja en middels een cardreader en repair software volgens mij alle foto's terug kunnen krijgen. Ik moest wel eerst het kaartje formatteren anders kon ik er echt niet bij komen.
Ik ben inmiddels in het bezit van een D90 en heb er absoluut geen spijt van. Eerder spijt dat ik het niet eerder gekocht heb. Wat een verschil zeg.
Oh ja en middels een cardreader en repair software volgens mij alle foto's terug kunnen krijgen. Ik moest wel eerst het kaartje formatteren anders kon ik er echt niet bij komen.