Even terug komen op de omkeerring

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Léon Obers » wo aug 24 2011 1:32 pm

pacha schreef:Hoe je de vlieg lang genoeg onbeweeglijk kan houden, is mij een raadsel,

Methode om beestjes stil te houden, misschien wat controversieel.
Beestje vangen, in een potje doen, druppeltje ether erbij, versuft het beestje, kun je ze overal neerzetten, gewoon op hun pootjes, blijven ze staan.
Met pincetje pootje misschien nog iets corrigeren, dat het beestje mooi staat. Na 10 minuten is het beestje weer bijgekomen, en vliegt weer weg.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Ramona » wo aug 24 2011 4:41 pm

Dank je wel Pascha voor de uitgebreide informatie....TOP.

Wat de beestjes betreft, ben een geduldig mens (maar alleen als ik iets echt wil bereiken, hhahaha)
In dat opzicht oefen ik graag en blijf ook oefenen tot het gewenste resultaat. Dat zit wel snor!!!
Alhoewel ik er nu even uit lig (rugklachten)
Ramona



Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor emdeklerk » wo aug 24 2011 4:48 pm

Dhr. Braakhuis geeft een link met heel bruikbare informatie. Maar ook lees ik:

"Nikon was de eerste fabrikant die de lenzen in al haar objectieven ook aan de achterzijde ging coaten. Aanvankelijk werd bij de invoering van de coating in de fotografie in de jaren 60, een lens alleen aan de voorzijde gecoat. Daar kwam het licht binnen, daar moesten reflecties tegengegaan worden. Omdat de coating nu dus ook op de achterkant van de alle lenzen in een objectief zit, kun je het objectief nu ook omgekeerd gebruiken."

Ik zou hier graag een nadere onderbouwing en/of bronvermelding van lezen.
Volgens mij is het namelijk niet of niet geheel correct.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Arthur Mol » do aug 25 2011 8:22 am

Zoals eerder beloofd enkele voorbeelden die ik gemaakt heb met de eBay-ringen. Let even niet op de scherpte van de laatste, het gaat even om het bereik. Natuurlijk plaats ik de foto's met toestemming van Ramona.

50 mm
Afbeelding

50 mm + omkeerring:
Afbeelding

50 mm + tussenringen:
Afbeelding

50 mm + tussenringen + omkeerring:
Afbeelding
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Hans Braakhuis » do aug 25 2011 8:38 am

emdeklerk schreef:Dhr. Braakhuis geeft een link met heel bruikbare informatie. Maar ook lees ik:

"Nikon was de eerste fabrikant die de lenzen in al haar objectieven ook aan de achterzijde ging coaten. Aanvankelijk werd bij de invoering van de coating in de fotografie in de jaren 60, een lens alleen aan de voorzijde gecoat. Daar kwam het licht binnen, daar moesten reflecties tegengegaan worden. Omdat de coating nu dus ook op de achterkant van de alle lenzen in een objectief zit, kun je het objectief nu ook omgekeerd gebruiken."

Ik zou hier graag een nadere onderbouwing en/of bronvermelding van lezen.
Volgens mij is het namelijk niet of niet geheel correct.


Zal hiervoor een ander draadje starten:
viewtopic.php?f=48&t=34708
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Ramona » za sep 03 2011 10:03 am

Arthur Mol schreef:Beste Ramona, mijn ervaringen met DEZE omkeerring en DEZE tussenringen zijn prima! Een voorbeeld van foto's kan je zien in het macro-raadsel (die spijkerkop).


Het heeft even geduurd, maar heb beide besteld.... :D
Ga er even vanuit dat het wel eens 3 weken kan duren voordat het binnen is?
Heb geen idee.

Dank jullie wel allemaal voor de tips en trics...
Ramona



Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Ramona » wo sep 14 2011 11:36 am

HELLUPPPPP

Vandaag mijn tussenringen binnen gekregen, maar er klopt volgens mij geen mallemoer van.
Hij past goed op de body, maar wat de lens betreft, er zit zoveel speling in dat ik mijn lens niet durf los te laten.
Er zit slechts 1 pinnetje die de lens zou moeten vasthouden.
Als ie in het pinnetje zit en ik mijn lens iets naar voren beweeg, heeft het pinnetje geen effect en is weer los.

Misschien doe ik iets verkeerd of moet er zelfs nog iets tussenkomen.

Hier even een klein stuk om te laten zien wat ik precies bedoel.
http://www.youtube.com/watch?v=gGopRlddOpc
Ramona



Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor J.Hoes » wo sep 14 2011 12:09 pm

Niet best. Lijkt alsof de veren van de bajonet niet zijn gespannen. Vergelijk de bajonet eens met die in de camera.

Groet Hans.
J.Hoes

Forumlid
Berichten: 1167


Locatie: Lisse

Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Arthur Mol » wo sep 14 2011 12:38 pm

Als je de ringen plaatst, hoor je dan het klikje van dat knopje wel in de vergrendeling schieten?
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Léon Obers » wo sep 14 2011 12:40 pm

Ramona schreef:HELLUPPPPP
Vandaag mijn tussenringen binnen gekregen, maar er klopt volgens mij geen mallemoer van.

Het filmpje bekijkend zet je de ringen er ook niet goed op.
Kijk naar een markeringspunt (rode of witte punt) op de ringen. Die moet tegenover het streepje van de afstandsinstelling staan als je de lens erop zet. Dan iets van 1/3 slag draaien totdat de vergrendeling inklikt. Precies hetzelfde als wat je doet met een lens op een camera.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Ramona » wo sep 14 2011 12:58 pm

Jawel, erop zetten doe ik goed.
Ik formuleer het eigenlijk niet goed
Ligt niet zo zeer aan het pinnetje. Alhoewel hij ook niet echt goed werkt.
Hier zit het probleem.
Er zit enorm veel speling op het schroef gedeelte waardoor het pinntje niet eens kan vastklikken.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Ramona



Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Ramona » wo sep 14 2011 1:02 pm

Arthur Mol schreef:Als je de ringen plaatst, hoor je dan het klikje van dat knopje wel in de vergrendeling schieten?


Ja, dat wel Arthur, maar hij schiet door de speling er dus ook weer zo uit.... :(
Ramona



Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Arthur Mol » wo sep 14 2011 1:21 pm

Als ik het goed zie dan is het rood omcirkelde deel van foto 1 van de lens en van foto 2 van de ring. Die ruimtes verschillen inderdaad nogal van elkaar waardoor er ruimte blijft na aansluiten.

Ik zou zo 1, 2, 3 ook niet weten of daar een oplossing voor is. Het lijkt er op dat je een maandagochtend setje hebt ontvangen. Als het bij mij ook zo was geweest had ik zeker de link van de verkoper niet hier geplaatst, want bij mij past het perfect.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Ramona » wo sep 14 2011 1:27 pm

Arthur Mol schreef:Als ik het goed zie dan is het rood omcirkelde deel van foto 1 van de lens en van foto 2 van de ring. Die ruimtes verschillen inderdaad nogal van elkaar waardoor er ruimte blijft na aansluiten.

Ik zou zo 1, 2, 3 ook niet weten of daar een oplossing voor is. Het lijkt er op dat je een maandagochtend setje hebt ontvangen. Als het bij mij ook zo was geweest had ik zeker de link van de verkoper niet hier geplaatst, want bij mij past het perfect.


Maakt niet uit Arthur, dat kan niemand voorzien dat het ook eens anders kan lopen.
Misschien anders even contact opnemen met E-bay. Heb zelf ook geen idee wat hier aan te doen.... :?:
Ramona



Onderwerp:

Re: Even terug komen op de omkeerring

Berichtdoor Léon Obers » wo sep 14 2011 1:37 pm

Ramona schreef:Misschien anders even contact opnemen met E-bay. Heb zelf ook geen idee wat hier aan te doen.... :?:

Als dingen niet goed zijn, is mijn ervaring dat een Chinese of Hong Kongse leverancier niet moeilijk doet om het het geld terug te storten. Geven ze mogelijk zelfs nog de melding dat je het niet hoeft terug te sturen omdat die kosten vanuit Europa te duur zijn tegenover wat het product kost. (Is mij overkomen met verloopringen die een net niet goed passende draad hadden).
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten