Scherpstellen bij filmen Nikon D3100

Deze sectie is bedoeld voor vragen en discussies betreffende het filmen met Nikon digitale spiegelreflex camera's.

Onderwerp:

Scherpstellen bij filmen Nikon D3100

Berichtdoor Lisanne » ma sep 19 2011 7:52 pm

Hallo allemaal,

Ik ben sinds Februari 2011 de gelukkige eigenaresse van een Nikon D3100.
Aangezien ik mezelf vaak moet filmen, is het handig als mijn Nikon vanzelf scherpstelt. Het scherpstellen op mij is niet zo'n groot probleem, maar ik moet ook vaak producten vlak voor de camera houden om het product te laten zien. Ik heb mijn handleiding al doorgenomen, maar helaas heeft dit tot weinig resultaat geleverd. Ik vraag mij dus af of dit automatisch scherpstellen tijdens het filmen mogelijk is. Hiermee bedoel ik, dat het product wat ik dichtbij de camera houd scherp wordt gesteld, en als ik deze weer weghaal, dat ik dan weer scherp wordt.

Is dit mogelijk?

Lisanne
Lisanne



Onderwerp:

Re: Scherpstellen bij filmen Nikon D3100

Berichtdoor jan » ma sep 19 2011 7:57 pm

Ik zou zeggen. Probeer het uit.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Scherpstellen bij filmen Nikon D3100

Berichtdoor Lisanne » ma sep 19 2011 8:07 pm

Dit heb ik natuurlijk al geprobeerd voordat ik dit berichtje postte haha :). Ikzelf was scherp, maar toen ik een product vlakbij de camera hield werd dat niet scherp.
Lisanne



Onderwerp:

Re: Scherpstellen bij filmen Nikon D3100

Berichtdoor kaj180 » do dec 22 2011 8:01 pm

Je moet in een van de standen M/A/S/P zitten en bij de instellingen AF-C selecteren (Coninue servo AF). Je zult wel wat van het scherp stellen horen.
kaj180



Onderwerp:

Re: Scherpstellen bij filmen Nikon D3100

Berichtdoor CoenB » do dec 22 2011 8:10 pm

Hoe dicht hou je het voorwerp bij de camera?
Autofocus van de body is niet echt je van het als het gaat om bewegingen in het beeld en het dichterbij komen en weer verder weg maar het kan ook zijn dat je het wel heeeeel moeilijk maakt voor het toestel als je het voorwerp TE dicht bij de camera houdt en hij niet KAN focussen.
Een 18-55 en 18-105 (kitlenzen) kunnen niet dichterbij focussen dan 30 - 35 cm!
CoenB




Terug naar “Filmen met een Nikon DSLR”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten