Video maken met de D7000

Deze sectie is bedoeld voor vragen en discussies betreffende het filmen met Nikon digitale spiegelreflex camera's.

Onderwerp:

Video maken met de D7000

Berichtdoor JohanAndré » wo sep 28 2011 8:10 pm

Ik heb een paar dagen een Nikon D7000 in huis. Nog geen foto gemaakt omdat ik nieuwsgierig ben naar het maken van een video. Nu is bijna de hele handleiding besteed aan het maken van foto's.
Ik heb al direct een paar vragen die ik in de handleiding niet beantwootd vind.
Maximale opnameduur video is 20 min. Waardoor wordt die duur bepaald? Er past op mijn geheugenkaart veel meer. Als nu die 20 min. voorbij zijn hoe begin je dan een nieuwe video?
Hoe haal ik die video van mijn kaart naar de PC? Heb je speciale software nodig?
JohanAndré



Onderwerp:

Re: Video maken met de D7000

Berichtdoor Patrick » wo sep 28 2011 9:32 pm

Verplaatst naar de filmsectie...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26847


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Video maken met de D7000

Berichtdoor Roelof » wo sep 28 2011 11:16 pm

Filmpje van de kaart afhalen is simpel, doe je net als met foto's: kaart in kaartlezer en met je favoriete bestandsmanipuleerprogramma (of dat nu de verkenner is of iets anders onder een exotisch besturingssysteem) je filmbestanden verplaatsen of kopiëren.

Ik heb zelf geen D7000, maar ik stel me voor dat je opnieuw met een film begint door opnieuw op de filmopnameknop te drukken vanuit liveview.

Een film is max 4GB groot, dat zal met het ondersteunde bestandssysteem te maken hebben. Een film is max 20 minuten lang, geen flauw idee waarom dat is. Filmen stopt ook als de sensor oververhit raakt, misschien dat de 20 minuten daarmee te maken heeft, ik weet het niet.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Video maken met de D7000

Berichtdoor Hans Braakhuis » do sep 29 2011 7:00 am

Dat je niet langer dan 20 minuten kunt filmen heeft te maken met het bestandsformaat. De film moet nog in de buffer weggeschreven kunnen worden.
Met een Nikon camera zal de sensor niet meer oververhit raken bij filmen. Dat is nooit zo geweest. De eerste D camera's lieten bij opnamen van 3 minuten in het donker een kleine rode gloed zien, waar de meeste hitte werd afgevoerd. Ergens aan de linkerkant van de opname. Dat is nu voorbij.
Als je gaat filmen gebruik je maar een klein gedeelte van de sensor capaciteit. De sensor kan daardoor niet te warm worden.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Video maken met de D7000

Berichtdoor JohanAndré » do sep 29 2011 11:53 am

Hallo Roelof,

Bedankt voor je reactie. Ik had nog niets daarvan uitgeprobeerd, maar wel vooraf al vragen. Ongeduldig, hè.

Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie. Helder.

Mvrgr,
Joop
JohanAndré




Terug naar “Filmen met een Nikon DSLR”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten