Myriad schreef:Hele mooie serie! HDR heb je snel onder de knie, zo te zien. Foto 11 (mooie kleuren) en 15 (mooi perspectief) zijn mijn favoriet.
(Exposure) Bracketing voor HDR doe je met alles op manual (of evt. diafragma voorkeuze)
en je laat alleen de sluitertijd (en daardoor de belichting) met vooraf ingestelde stapjes fluctueren.
Je objectief vervormt wel zichtbaar! Wellicht kun je met een gratis utility als ShiftN nog e.e.a. rechtzetten, maar dan raak je wel iets foto kwijt.
Ik heb de Nikon 10-24mm lens van een collega geleend.
Ja, de 10mm stand vervormd maar dat heb je met deze beelhoek al gauw. Goed oppassen dus met de tilt van het toestel (en de ingebouwde horizon/waterpas gebruiken). Bedankt voor de tip om de vervorming met ShiftN te kunnen aanpassen. Ik ben overigens van plan om een Nikon 10.5mm F2.8 te gaan kopen.
Het was erg donker tijdens de opnamen, ik kwam er eigenlijk te laat achter dat je met de D7000 Life View functie alles heel mooi kunt bekijken en eventueel de lijnen zo recht mogelijk kunt zetten.
Ik ga zeker nog een keer terug om de rest te fotograferen en misschien enkele opnames opnieuw te maken.
Het gebouw verpaupert trouwens heel erg snel, er wordt ondanks dat het afgesloten is, heel veel vernield. De tijd dringt dus.
gr. Ton