Wat is precies het verschil tussen Af-s nikkor micro 40mm en de Af-s nikkor 35mm

Gr Christian
Patrick schreef:5mm en het opschrift micro. Dat is dus een macro-objectief. Geoptimaliseerd voor dichtbij opnamen dus.
Volgens mij is de 40mm trouwens f2.8. Die is dus wel minder lichtsterk.
Waar zoek je een objectief voor?
Nou bij de 40 mm is gaan er van die cijfertjes op en neer als je autofocust (scherpstelt) heb ik gezien op youtube filmpjes.strangeartefact schreef:De 40mm micro 2.8 is een macro objectief. Reviews laten een prima objectief zien.
De 35mm 1.8 niet. Kan wel op 35cm focussen maar is geen macro, wel een zeer goed objectief overigens.
Maar weet je zeker dat je een macro met dat brandpuntafstandje wil? Of is je budget toereikend voor deze en niet voor meer mm's.
Wat je bedoeld met die cijfertjes op en neer is me niet helemal duidelijk.
mvg, Peter
Alleen bij de macro-objectieven wordt het keurig doorgegeven aan de body. TS heeft gelijk, bij de 40mm verandert het wel en bij de 35mm niet.gijs sandberg schreef:Christiaan,
Dat hebben in pricipe alle objectieven.
Christian,Christian schreef:... ( Wil er eigenlijk alleen macro's beelden mee gaan maken, en geen andere soorten foto's)![]()
gr Chris
Dit stukje kan ik helemaal niet volgenTom schreef:Alleen bij de macro-objectieven wordt het keurig doorgegeven aan de body. TS heeft gelijk, bij de 40mm verandert het wel en bij de 35mm niet.gijs sandberg schreef:Christiaan,
Dat hebben in pricipe alle objectieven.
Wat wordt weergegeven is het effectieve diafragma, dat varieert bij dichtbij scherpstellen
Ik sluit het niet, maar schat de kans op "een aanbieding" van zo'n objectief niet zo groot is.Christian schreef:Ik denk dat ik voor de 40mm ga.
Nu nog alleen de aanbiedingen in de gaten houden!!!