d300s of d7000

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Re: d300s of d7000

Bericht door John Jansen » wo okt 12 2011 9:14 am

Da's mijn dilemma op dit moment, mijn D300 heeft het na 4 jaar trouwe dienst begeven, reparatie kosten +/- 400 Euro,
kan een D300s kopen maar is toch wat oudere techniek, D7000? tsja als je de D300 gewend bent niet echt mijn ding. Wachten op de opvolger van de D800?
wat moet ik met 36 mp? als tussen paus de Nikon 1 v1 lijkt mij op dit moment nog de beste optie en wachten op de D400.....

JanR
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JanR » do okt 13 2011 10:40 am

Hoeveel clicks had die dan?

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » vr okt 14 2011 8:59 am

Beste Jan,
het heeft niet te maken met het aantal clicks waardoor de kamera overleden is. Het feit dat de D300 een anderhalf jaar geleden een schoon maak beurt heeft gehad, waardoor de sluiter beschadigd is geraakt ,
is hem fataal geworden,ik kon er tot afgelopen zondag goed mee werken als ik maar geen sluitertijden van boven de 4000 nodig had daarboven en op volle opening van diafragma F2.8 zag je een zwarte balk onderin. Zie het als een acute hartstilstand .....helaas. De kosten zijn denk ik niet in verhouding met de waarde van het beestje, ik denk er nog over om hem in orde te laten maken want het is / was een pracht toestel.

Rip D300

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » za okt 15 2011 12:38 pm

Gecondoleerd, maar als het tijdens het schoonmaken gebeurd is dan had je daar toch gelijk last van of niet?
Wel zonde dat schoonmaken zoiets veroorzaakt.

Maar ik snap het dilemma, het is gewoon een goede camera.
En 400 euro is ook niet mis, alhoewel je daar geen goede tweedehands voor hebt.
LIjkt mij qua kosten de aantrekkelijkste optie, en dan maar wachten op wat je wil.

Nikon zal toch wel een keer los moeten komen. Want Sony timmert aardig aan de weg op dit moment met de A77 en A65.
Beide camera's lijken de gevestigde orde naar de kroon te steken.
Canon zal ook wel wat gaan doen.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za okt 15 2011 11:02 pm

JanR schreef:Nikon zal toch wel een keer los moeten komen. Want Sony timmert aardig aan de weg op dit moment met de A77 en A65.
Ik geloof niet dat Nikon bang hoeft te zijn voor Sony. Niet eens omdat de camera's niet goed genoeg zouden zijn, maar meer omdat er gewoon minder te koop is voor Sony. En de kwaliteit van de objectieven, natuurlijk niet onbelangrijk, is gewoon over het algemeen lang niet zo goed als dat van Nikon.

Canon komt al jaren niet met modellen die werkelijk een bedreiging vormen voor het Nikon spul. Hoewel de 7D natuurlijk best een leuk ding is.En volgens alle tests is de topper onder de zeg 2000 Euro gewoon de D7000.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » za okt 15 2011 11:11 pm

En toch is Canon op de DSLR markt al jaren 4x zo groot als Nikon.

Dan doen ze ergens toch iets erg goed.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za okt 15 2011 11:19 pm

yzf1kr schreef:En toch is Canon op de DSLR markt al jaren 4x zo groot als Nikon.

Marketing. Lijkt op Bose wat dat betreft.

Ik twijfel trouwens aan je cijfers. Waar heb je die factor 4 vandaan?

En dan nog. De Telegraaf is toch ook niet de beste krant van Nederland, ook al is het de grootste?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » za okt 15 2011 11:49 pm

Patrick schreef:
JanR schreef:Nikon zal toch wel een keer los moeten komen. Want Sony timmert aardig aan de weg op dit moment met de A77 en A65.
Ik geloof niet dat Nikon bang hoeft te zijn voor Sony. Niet eens omdat de camera's niet goed genoeg zouden zijn, maar meer omdat er gewoon minder te koop is voor Sony. En de kwaliteit van de objectieven, natuurlijk niet onbelangrijk, is gewoon over het algemeen lang niet zo goed als dat van Nikon.

Canon komt al jaren niet met modellen die werkelijk een bedreiging vormen voor het Nikon spul. Hoewel de 7D natuurlijk best een leuk ding is.En volgens alle tests is de topper onder de zeg 2000 Euro gewoon de D7000.
Jawel,

Maar je roert inderdaad de 7D aan en de 5DMKII is ook een hele goede camera, maar ik vind dat NIkon op korte termijn wel wat mag gaan doen.
Al is het puur om hun marktaandeel te behouden, stilstand is achteruitgang, en in de PRO reeks laten ze het even afweten, maar goed Canon ook.
En ja de topper lijkt de D7000 wel te zijn. En de D300(s) is een dijk van een camera maar die loopt al te lang mee, hoe goed hij ook is. De markt schreeuwt om een opvolger.

Dus ik ben heel benieuwd

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo okt 16 2011 12:32 am

JanR schreef:Dus ik ben heel benieuwd
Daar vinden we ons elkaar weer helemaal. Dat ben ik ook. Hoewel al die regen in Thailand op zich natuurlijk weer geen voordeel is.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » zo okt 16 2011 10:41 am

Patrick schreef:
yzf1kr schreef:En toch is Canon op de DSLR markt al jaren 4x zo groot als Nikon.

Marketing. Lijkt op Bose wat dat betreft.

Ik twijfel trouwens aan je cijfers. Waar heb je die factor 4 vandaan?

En dan nog. De Telegraaf is toch ook niet de beste krant van Nederland, ook al is het de grootste?
Cijfers komen van deze site: http://www.nikon-club-nederland.nl/nikon-vs-canon/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tja, en je kan het beste product produceren, maar toch verliezen van de cuncurrent daar zijn vele voorbeelden van.

Dus Nikon heeft zeker te vrezen, want als Sony zo doorgaat zullen ze zeker marktaandeel kwijtraken.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo okt 16 2011 12:19 pm

yzf1kr schreef:Cijfers komen van deze site: http://www.nikon-club-nederland.nl/nikon-vs-canon/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ah, dat ding. Dubieus wat mij betreft. Kan trouwens ook niet 100% correct zijn. De pies in de chart over 2008 van Canon en Nikon zijn even groot! :?

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Mieke53 » wo okt 19 2011 8:34 pm

Ja, klopt.
Maar...ze zijn ook goedkoper, en waarom zou je meer betalen als de kwaliteit net zo goed is als van Nikon.
Nikon maakt er zo nu en dan wel een potje van met de prijzen, en als je dan kan spreken van altijd A-kwaliteit, maar ook dat valt nog weleens tegen.
Dus als Nikon zijn prijzen wat aanpast zie ik een gunstige verandering.

Groet,
Miek

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”