Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G
Re: Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G
Dat is conform de Imatest die ik uitgevoerd heb, zie mijn site.
Bij f/5.6 heb je de top maar het verschil met f/4.0 is heel klein.
Bij f/5.6 heb je de top maar het verschil met f/4.0 is heel klein.
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
En wat is je site dan????annoh schreef:Dat is conform de Imatest die ik uitgevoerd heb, zie mijn site.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat is heel normaal en te verwachten. Ik zie de test van de AFS versie niet staan op Photozone.de, maar die zal niet heel veel anders zijn dan de AF 50mm f1.8D. Kijken onder het kopje "MTF (resolution)".Ben.Paauwe schreef:Ik heb sinds kort de AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G. Ik ben een niet ervaren fotograaf maar het valt mij op dat de foto's gemaakt met deze lens met een F3.2 scherper zijn dan met F1.8
Heb vandaag de 50mm f1.8 gekocht. Tot dusver ben ik er zeer positief over.
Prima prijs voor een objectief waar je zulke mooie foto's mee maakt.
Prima prijs voor een objectief waar je zulke mooie foto's mee maakt.
Nikon D90, Nikkor AF-S 16-85 f/3.5-5.6G ED VR DX, Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 50mm f1.8G, Nikkor AF-S 35mm f1.8G, SB-600
Hier nog een interessante test van zeven 50 millimeters waarin ook 1.8 afs wordt meegenomen.
http://nikonrumors.com/2011/11/03/seven ... rdan.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Jan
http://nikonrumors.com/2011/11/03/seven ... rdan.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Jan
Laatst gewijzigd door Grojan op zo nov 06 2011 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Er staat wel een test van de AFS 50mm f/1.8G op Photozone.de, nl in de rubriek Nikon FX; zie HIERPatrick schreef: Ik zie de test van de AFS versie niet staan op Photozone.de, maar die zal niet heel veel anders zijn dan de AF 50mm f1.8D. Kijken onder het kopje "MTF (resolution)".
Jur
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Je bedoelt zeker DEZE TEST Jan?Grojan schreef:Hier nog een interessante test van zeven 50 millimeters waarin ook 1.8 afs wordt meegenomen.
Jur
Ja, bedankt Jur, even wat fout gegaan met het plaatsen van de link (heb hem er nog even ingeplakt)
Als je de test bekijkt, doet de 1.8 afs nauwelijks onder voor de 1.4 afs, die 1.8 is gewoon een heel goed lensje voor het geld.
Groeten Jan
Als je de test bekijkt, doet de 1.8 afs nauwelijks onder voor de 1.4 afs, die 1.8 is gewoon een heel goed lensje voor het geld.
Groeten Jan
Re: Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G
Goedendag,
Ik heb even een vraagje over de Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G lens.
Mijn camera is een Nikkon D80 en ik ben er achter gekomen dat de automatische focus niet werkt met deze lens. Weet iemand toevallig hoe ik er voor kan zorgen dat dit wel kan gaan werken?
Groetjes Johan,
Mijn camera is een Nikkon D80 en ik ben er achter gekomen dat de automatische focus niet werkt met deze lens. Weet iemand toevallig hoe ik er voor kan zorgen dat dit wel kan gaan werken?
Groetjes Johan,
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dit zou gewoon moeten kunnen werken. Heb je je camera of het objectief niet op de M (voor wat betreft autofocus) stand staan?
-
- Forumlid
Re: Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G
Dat zou met een D-80 wel moeten werken. Een AF-S lens werkt zelfs met de instapcamera's zonder motor. Even je instellingen checken dus.Johan-fotografie schreef:Goedendag,
Groetjes Johan,