Vogels [verzamel]
- Arthur Mol
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)
Ja geweldige foto weer, en ik maar pindakaaspotten in de tuin zetten waar niks op af komt. Zelfs de birdfeeder lijkt verlaten. Geduld neem ik aan, ze zullen wel genoeg te eten hebben hier in de buurt.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Prachtige platen Arthur! Een 500mm? Geleend, gehuurd of meegesleept uit de eigen voorraad? 

Geweldige platen Ale, en dat zonder flits
.
Mooie ringmus Martijn, je bent lekker bezig met de tuinvogels.
Echt kicken die vliegende deur GTJ, geweldig om zo'n vogel in Gruningen voor je lens te krijgen.
Groeten Jan

Mooie ringmus Martijn, je bent lekker bezig met de tuinvogels.
Echt kicken die vliegende deur GTJ, geweldig om zo'n vogel in Gruningen voor je lens te krijgen.
Groeten Jan
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
kwestie van geduld, zo gauw je er 1 a 2 ziet kan het snel gaan..Arthur Mol schreef:Ja geweldige foto weer, en ik maar pindakaaspotten in de tuin zetten waar niks op af komt. Zelfs de birdfeeder lijkt verlaten. Geduld neem ik aan, ze zullen wel genoeg te eten hebben hier in de buurt.
ale, een wenssoort zeer goed vastgelegd, prachtsoort
http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- vulture
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Pindakaas plaatsen werkt niet echt tot de verwondering., het mooiste is als je vogels, c.q. dieren zo veel mogelijk in hun natuurlijke omgeving laat zien! Hulpmiddelen zoals pinadakaas , haal je natuurlijke elementen uit hun natuurlijke omgeving! dit is toch veel minder! Dat is net zoals de herten en en vossen fotografie, we gaan ze voeren en we maken een mooie plaat! Dat kan iedereen ( niet waar)maar we doen het wel massaal. Natuurfotografie gaat om het zo veel mogelijk natuurlijk fotograferen in zo een natuurlijke mogelijke omgeving!
Dus platen met hulpmiddellen zoals pindakaas zijn wel erg mooi , maar helaas niet natuurlijk! En scoren bij mij dus ook veel minder! Een vogel vangen in zijn natuurlijke omgeving is goed voor de vogel zowel als voor de fotograaf! Dit is geen veroordeling! Want ik doe het zelf ook wel eens! Maar wel een waardeoorddeel!
Dus platen met hulpmiddellen zoals pindakaas zijn wel erg mooi , maar helaas niet natuurlijk! En scoren bij mij dus ook veel minder! Een vogel vangen in zijn natuurlijke omgeving is goed voor de vogel zowel als voor de fotograaf! Dit is geen veroordeling! Want ik doe het zelf ook wel eens! Maar wel een waardeoorddeel!
- Henri
- Forumlid
Ben ik in feite met je eens, maar ik heb het vermoeden dat als we deze regel toepassen er wellicht forumleden een andere site opzoeken
:mrgreen:

D500 + D750 // Tamron 24-70mm f/2.8 VC + Sigma 35mm fl/1.4 Art + AFS VR 105mm f/ 2.8G ED micro + AF-S 70-200mm f/2.8G ED VRII + AF-S 200-500mm, etc.etc.
- vulture
- Forumlid
- Contacteer:
Henri schreef:Ben ik in feite met je eens, maar ik heb het vermoeden dat als we deze regel toepassen er wellicht forumleden een andere site opzoeken:mrgreen:
Ik zeg niet dat deze foto's hier niet gepost moeten worden! Ik heb respect voor deze foto's , zijn erg mooie en goede foto's! Het is geen waardeoordeel over de foto's. Ben juist blij dat men vermeld wat voor een hulpmiddelen men er voor gebruikt heeft , dat zorgt er juist voor dat de foto's in het juiste perspectief geplaatst worden! Een foto zonder hulpmiddelen is meer prijzenswaardig dan een met hulpmiddelen!
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Dat ik een gans levend op een paal gespijkerd heb om de zeearend te lokken mag dus ook niet??? 

-
- Forumlid
- Contacteer:
nee, dat mag niet..foeiGTJ schreef:Dat ik een gans levend op een paal gespijkerd heb om de zeearend te lokken mag dus ook niet???
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
...ik draai ze eerst de nek om 
...eeeh voor het spijkeren natuurlijk

...eeeh voor het spijkeren natuurlijk

Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
-
- Forumlid
- Contacteer:
das veel diervriendelijke dan levend op die paal wachtend op die enorme vleesverslinder 

- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Zullen we weer verder gaan met vogeltjes kijken in plaats van elkaar bestoken met pindakaas?
@ Vuture, ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar mijn oom, met z'n huis, tuin en keuken camera is ook naar Tanzania geweest en kwam met redelijk fraaie platen thuis, (niet zo fraai als die van jouw) doordat daar de vogels net niet op je lenskap gaan zitten zonder dat ze weg vliegen. Dan heb je inderdaad geen pindakaas nodig!
Deze ruigpootbuizerd zit vaak bij ons op of nabij deze lantaarnpaal, had nu de mazzel dat hij bleef zitten.

@ Vuture, ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar mijn oom, met z'n huis, tuin en keuken camera is ook naar Tanzania geweest en kwam met redelijk fraaie platen thuis, (niet zo fraai als die van jouw) doordat daar de vogels net niet op je lenskap gaan zitten zonder dat ze weg vliegen. Dan heb je inderdaad geen pindakaas nodig!

Deze ruigpootbuizerd zit vaak bij ons op of nabij deze lantaarnpaal, had nu de mazzel dat hij bleef zitten.
Laatst gewijzigd door GTJ op wo dec 07 2011 6:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Contacteer:
@ Vuture, ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar mijn oom, met z'n huis, tuin en keuken camera is ook naar Tanzania geweest en kwam met redelijk fraaie platen thuis, doordat daar de vogels net niet op je lenskap gaan zitten zonder dat ze weg vliegen.
klopt gtj, wilde dit eerst niet aanhalen maar het is zeker zo..
de vogels hebben vele malen minder angst voor de mensen en zijn makkelijker te benaderen dan elders..
maar laten we het hier bij houden, je hebt 2 manieren om vogels vast te leggen..
1 opzoeken..
2 laten komen..
en laat beiden nou werken en plezier aan onze hobby geven, ik zeg amen
klopt gtj, wilde dit eerst niet aanhalen maar het is zeker zo..
de vogels hebben vele malen minder angst voor de mensen en zijn makkelijker te benaderen dan elders..
maar laten we het hier bij houden, je hebt 2 manieren om vogels vast te leggen..
1 opzoeken..
2 laten komen..
en laat beiden nou werken en plezier aan onze hobby geven, ik zeg amen
Bedankt voor de leuke reacties mensen, ik had hier niets anders bij me dan de gehuurde 500mm, camera en statief. Ik plaats er nog twee van de puffins, gespot op IJsland.
3)
4)
Greetz,
ALE
3)

4)

Greetz,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
topplaten ALE, alleen deze vogel is al een bezoek aan ijsland waard. 
Zo'n Madarijneend blijft ook een knap lastige vogel om goed op de foto te krijgen!

Zo'n Madarijneend blijft ook een knap lastige vogel om goed op de foto te krijgen!