Graag jullie ongezouten mening over deze 2 foto's.
Ik wil graag leren van jullie
1. Salade Caprese

2. HighTea

Bedankt voor het kijken

Hoi Tiny,jettiny schreef:De amateur fotograaf is niet welkom op deze topic ??![]()
vrgr
Tiny

Dank Daniël voor jouw reactie.Daniël schreef:Ben geen pro maar kan wel mijn ongezouten mening geven.
1. WB is te warm. Oogt net een 200 of 400 Kelvin te warm. Verder had zou ik net mijn diafragma iets meer geknepen hebben vanwege de voorgrond. Dan had ik het scherpstelpunt wel verzet naar meer nootje of zo
2. WB te koud. Zet deze even wat hoger. Zou ook net zo weer 200 à 400 K kunnen zijn. Hij is mij ook net iets te krap gekaderd en misschien een ander standpunt.
Gewoon mijn mening en ga lekker door want het ziet er verder wel goed uit!
Dank Wolf voor jouw mening.Wolf schreef:foto 2 moet ik moeite doen om er een torentje van te maken. het bovenste schaaltje verdwijnt in de achtergrond.
Misschien voor een high-tea opname een gedekte tafel nemen ipv een wit achtergronddoek.
Rob Smit schreef:Kijk eens serieus naar de kleur.
Indien je een wit achtergronddoek hebt gebruikt is er nu sprake van een cyaan/blauwe waas.
dit zit over degehele foto, niet alleen over het achtergrondje.
Witbalans komt niet overeen, vandaar de waas.
Corrigeren dus.
Zo, ongezouten genoeg?
Thx Vulture voor jouw reactievulture schreef:foto een rommelig te veel in beeld, niet alles scherp kleuren niet realistisch
foto 2 erg krap gekaderd blauw zweem links boven waas aan de linker kant
voor food foto's zijn ze gewoon slecht amateur poging om pro te zijn. MEt name in de belichting en composities laat je veel te veel steken vallen
Thx Patrick voor jouw mening.Patrick schreef:Foto 2 staat trouwens ook nog eens gruwelijk scheef....![]()
Ik vind foto 2 sowieso de minder foto. Er zit een blauwe kleurzweem over, maar ook de uitsnede is niet erg goed. Te krap of niet krap genoeg. Zoals het nu staat past het allemaal net op de foto. Dat vind ik niet zo fraai.
Barbara_G schreef:Zou ook even dat kopje koffie rechtzetten want voor je het weet verbrand je jezelf
Léon Obers schreef:Afgezien van de verkeerde kleurbalans waar anderen al aan gerefereerd hebben vind ik de plaatjes veel te rommelig.
Foto twee valt het torentje zowat weg, zodat je een rommelige opeenstapeling van "zwevende" taartjes/hapjes krijgt.
Houdt een compositie veel eenvoudiger met minder van die hapjes. "Minder is meer".
Thx Yellowfishyellowfish schreef:Hier valt direct op wat het voordeel is van 'tilt' en 'shift'.
Met dit soort opnames heb je te maken met: etaleren/creatie, techniek.
Eigenlijk zijn alle 3 niet voldoende.
Aanmoedigingsprijs.