Meer inspiratie voor binnen fotograferen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
KirstenLindeboom

Bericht door KirstenLindeboom » za dec 17 2011 10:28 pm

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar wat leuke tips om meer inspiratie te krijgen. Omdat het weer buiten vaak niet echt geweldig is, ben ik nu vooral binnen aan het fotograferen (in huis). Maar ik merk dat mijn inspiratie een beetje opraakt. Mijn huisdieren die binnen leven (honden en grasparkieten) fotografeer ik vaak, maar op een gegeven moment merk je toch dat je weinig afwisseling meer krijgt. En verder ben ik nu al bezig geweest met de kerstverlichting en dingen zoals kaarsen etc. Daarnaast heb ik al wat geëxperimenteerd met de piano. Ik merk dat mijn inspiratie nu een beetje op is.. Soms loop ik zelfs met mijn fototoestel door het huis heen, op zoek naar de meeste simpele dingen die ik toch op een fascinerende manier op de foto vast kan leggen. Ik heb echt heel erg de neiging om naar buiten te gaan, maar door het slechte weer weet ik niet of dat wel verstandig is. Misschien hebben jullie nog wat leuke ideeën om binnen aan de slag te kunnen?

Groetjes Kirsten

pacha
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Meer inspiratie voor binnen fotograferen

Bericht door pacha » za dec 17 2011 10:55 pm

Fotografeer de dingen eens van heel dichtbij,
er gaat een nieuwe wereld voor je open.

Heb je geen macro lens, maar heb je een lens met filtermaat 52mm., koop een omkeerringetje BR-2A voor een paar euro.
Heb hieraan uren plezier beleefd.

Hoop voor je, dat er nog veel goeie tips aankomen,
die je nieuwe inspiratie zullen geven.

Misschien krijg je wel bezoek van een achtste Muze,
de Griekse mythologie kent 7 Muzen als inspiratiebron voor kunstenaars,
de Grieken kende nog geen fotografie, anders hadden ze vast wel een 8ste Muze toegevoegd.
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel87
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Michel87 » zo dec 18 2011 9:00 pm

hoi Kirsten, ga eens kijken naar glas en patronen. Zelf probeer ik foto's na te maken van andere fotografen. bijvoorbeeld de vork-lepel foto van Chema Madoz (http://lh6.ggpht.com/_q6EEIoA3F3c/SpGkF ... doz-20.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;) wel uiteraard zonder photoshop te gebruiken ;). Reflecties zijn ook leuke onderwerpen om binnenshuis uit te proberen ;)

Hoop dat je hier wat mee kunt,

succes en groetjes

Michel

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Meer inspiratie voor binnen fotograferen

Bericht door Remco v/d Sanden » zo dec 18 2011 9:20 pm

Iets waar ik op de donkere regenachtige avonden veel plezier aan kan beleven is iets simpels als dit bijvoorbeeld:

Afbeelding

Werken met een lightbox of tent. Het modelletje hierboven koop je bij de Xenos op de hoek voor iets van €25, compleet met lampjes. Heel erg leuk om mee te werken vind ik. Van schroefjes, tot beeldjes en de meest vreemde dingen.
Je leert er veel zaken door en het werkt prettig. Snel op te ruimen en neemt geen plaats in beslag. Maar je hebt ook meters grote tenten, dat is maar net wat je wil natuurlijk.

Misschien heb je er iets aan, succes.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”