Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Berichtdoor Jaap_van_Ekris » zo dec 18 2011 10:28 pm

Ik wil graag een serie delen, genomen op verschillende momenten van hetzelfde dier. Het idee dat zij op het ene moment zo rustig in het water ligt te dobberen en anderzijds dat ze je toch wel ineens redelijk grote dieren kan verslinden spreekt me op een of andere manier wel aan.

Foto 1
Afbeelding
Hoge resolutieversie van deze foto

Foto 2
Afbeelding
Hoge resolutieversie van deze foto.Technisch voor mij een erg uitdagend beeld (wel van een eenpootsstatief geschoten): met 400 mm op 1/60 en f/8 op 7200 ISO. Sindsdien ben ik heel erg overtuigd van de prestaties van de D700 op hoge ISO-waarden.

Foto 3
Afbeelding
Hoge resolutieversie van deze foto

Jaap
Jaap_van_Ekris



Onderwerp:

Re: Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Berichtdoor Goodje » zo dec 18 2011 10:35 pm

Vind de eerste twee minder omdat het niet geheel scherp is maar drie vind ik super :wink2:
Goodje



Onderwerp:

Re: Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Berichtdoor Steven » zo dec 18 2011 10:39 pm

3 is een prachtig shot. 1 en 2 vraagt om scherpte van puntje neus tot en met de ogen.
Steven



Onderwerp:

Re: Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Berichtdoor jac49 » ma dec 19 2011 12:12 pm

Een mooie serie ,ik vind 1 ook geslaagd mede door de duidelijke weerspiegelling van het linker oog in het water , en foto 3 is gewoon prachtig .
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Berichtdoor strangeartefact » ma dec 19 2011 1:51 pm

3 de uitschieter, gave platen en technisch iso 7400, tjah de d700 is begeerlijk mits in goede handen!

Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Berichtdoor Jaap_van_Ekris » di dec 20 2011 10:06 am

Bedankt voor de commentaren.

Jaap
Jaap_van_Ekris



Onderwerp:

Re: Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Berichtdoor Niels Hintzen » di dec 20 2011 10:58 am

Hele mooie foto's, maar photoshop in foto 3 de rechterbovenhoek nog even netjes (als in, volledig zwart, net zoals de rest van de achtergrond, nu stoort het een beetje)
Niels Hintzen

Clublid
Berichten: 39


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Berichtdoor dboomsma » di dec 20 2011 6:28 pm

Prachtig vastgelegd, deze serie! Ik let vooral op de technische beheersing van het toestel, en ben zeer onder de indruk.
Gebruikersavatar
dboomsma

Forumlid
Berichten: 195


Locatie: Druten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Berichtdoor xNicole » di dec 20 2011 7:09 pm

Ik vind vooral foto twee heel mooi! En je zou niet zeggen dat de foto's in de dierentuin zijn gemaakt.
xNicole



Onderwerp:

Re: Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Berichtdoor Niknatuur » wo dec 21 2011 1:51 pm

Alledrie prachtopnames met nr 3 als uitschieter. D700 is een toestel die wat kan als je hem onder controle krijgt, wat bij mij minder goed lukt. Al mijn lenzen zitten met frontfocus en zelfs mijn 300mm met extender zit op +15 wil ik iets of wat scherpe beelden krijgen.
Niknatuur



Onderwerp:

Re: Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Berichtdoor Jaap_van_Ekris » wo dec 21 2011 2:23 pm

Niknatuur schreef:Alledrie prachtopnames met nr 3 als uitschieter.
Thanks!
Niknatuur schreef:D700 is een toestel die wat kan als je hem onder controle krijgt, wat bij mij minder goed lukt. Al mijn lenzen zitten met frontfocus en zelfs mijn 300mm met extender zit op +15 wil ik iets of wat scherpe beelden krijgen.
Wow, dat is best heftig.

Ik heb al mijn lenzen onlangs eens met een callibratiekaart getest, en ik moet zeggen dat alleen de combinatie van mijn 200-400 met de tc 20e III echt een probleem was. Daar zit ik op een backfocus op 800mm die zo heftig is dat ik hem er niet met callibratie van de D700 uit krijg. Zo rond de 600 mm doet hij het volgens mij nog wel, dus ergens gaat hij een grenswaarde over. Dus dan moet ik met de hand scherpstellen en dan werkt het wel goed. Nu heb ik vroeger nog manueel scherp moeten stellen op een MF camera, dus ik kan dat nog en heel klein beetje :). Maar ideaal is anders. Aan de andere kant zit je natuurlijk wel heel erg op een randje van de ontwerpen van zo'n teleconverter/lens: waarschijnlijk zal geen enkel zinnig mens een 2x converter op een 200-400 mm schroeven en verwachten dat je loepzuivere beelden krijgt op 800 mm.

Nu las ik laatst op een blog van een lens-verhuurbedrijf dat het op zich niet vreemd is dat lenzen een afwijking hebben. Het schijnt dat de productietoleranties in combinatie bij camera en lens gewoon soms zichtbaar merkbare backfocus of frontfocus opleveren, terwijl als ze individueel getest worden door Nikon gewoon als "binnen toleranties" worden gezien. Dus blijkbaar is dit iets waar we in de digitale wereld mee moeten leren leven. Betere opnamen komen met een prijskaartje....

Jaap
Jaap_van_Ekris



Onderwerp:

Re: Breedsnuitkaaiman in Burgers Zoo

Berichtdoor Niknatuur » do dec 22 2011 9:22 am

Eigenlijk zou het niet mogen. De combinatie van lens (300mm f2.8 ) met extender 2.0 III heeft om en bij de 5000€ gekost en voor dat bedrag, als je de 2000€ van de D700 box er nog bij telt, mag je wel kwaliteit in huis krijgen vind ik.
Ik heb ondertussen er wel leren mee leven en heb desnoods als er voldoende licht voorhanden is mijn D2X nog die me nog nooit in de steek heeft gelaten , alleen kan ik daarmee niet hoger dan ISO800 of ruis alom.
Niknatuur




Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten