Nog meer flitsers graag...

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Re: Nog meer flitsers graag...

Berichtdoor oud0001 » di dec 20 2011 12:52 am

Same here.
oud0001



Onderwerp:

Re: Nog meer flitsers graag...

Berichtdoor melkman » di dec 20 2011 9:58 am

Ik ook, geef maar manuel. Maar neemt niet weg dat McNally veel uit zijn SB's weet te halen!

Maar het zou wel gaaf zijn als http://www.theflashbus.com/ in Groningen was gestopt!

Gave illustratie trouwens...
Oude meuk is leuk.
Rolleiflex 3.5F | Leica R4s | Nikon D700
Gebruikersavatar
melkman

Forumlid
Berichten: 169


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nog meer flitsers graag...

Berichtdoor Dreamlogic » di dec 20 2011 11:07 am

De Yonguo flitsers zijn erg goedkoop en ik moet zeggen ook erg betrouwbaar en krachtig. Ze winnen terrein en zijn niet meer zo onbekend. Let wel: ik heb de YN460II. Het nadeel is dat je inderdaad volledig manueel moet werken, maar ik ben toch niks anders gewend ;) Binnenkort komen er nog twee bij :)
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
Dreamlogic

Forumlid
Berichten: 845


Locatie: Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nog meer flitsers graag...

Berichtdoor Goodje » di dec 20 2011 10:39 pm

Volgens mij de 560 is ITTL en kan als slave mee flitsen staat er bij!
Goodje



Onderwerp:

Re: Nog meer flitsers graag...

Berichtdoor Dreamlogic » wo dec 21 2011 1:01 pm

Ja, maar ik heb daarover ergens, maar ik weet dus niet meer waar of door wie, gelezen dat die in kwaliteit een stuk minder goed zijn. Misschien even googelen mocht TO geinteresseerd zijn.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
Dreamlogic

Forumlid
Berichten: 845


Locatie: Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nog meer flitsers graag...

Berichtdoor mmuetst » do dec 22 2011 11:20 pm

Goodje schreef:Volgens mij de 560 is ITTL en kan als slave mee flitsen staat er bij!

Nee de YN560 is een manual flitser, en daar komt snel een opvolger van de YN560 II. De i-TTL flitser waar jij het over hebt is de YN565. De Nikon versie is net op de markt. Het grappige van de YN565 nikon versie is dat deze flitser als slave kan werken met het Canon systeem (mocht je buurman een Canon hebben, kan die hem lenen). Maar ook omgekeerd, de Canon versie kan in een Nikon CLS systeem als slave werken.
De YN565 ondrsteunt geen high speed sync FP of HSS en kan niet als master gebruikt worden, alleen als slave. Deze opties heeft de Nissin DI866MKII wel. Er is trouwens ook een goedkope Nissin op de markt DI622 MKII deze kun je ook in een CLS gebruiken.
Wil je uiteindelijk op radio triggers overgaan, kijk dan naar de Yongnuo RF602 of de Phottix Strato 5 in 1 Multi II (de Strato kan flitsers in groepen schakelen)

Groeten Michael
mmuetst



Onderwerp:

Re: Nog meer flitsers graag...

Berichtdoor melkman » di dec 27 2011 4:21 pm

Via via via kan ik een sb28 overnemen, het Ijkt me wel een geschikte flitser voor mijn doel. Alleen het triggeren zie ik nog niet zo zitten. Uiteraard heb ik het liefst 10 Pocketwizards bij me, maar dat zit er even niet in (zelfs niet 1 :( )

Maar, ik ga die SB28 alleen gebruiken als ik 'm fatsoenlijk kan triggeren. Ik zie een flink aantal radio triggers bij konijnenberg, maar zie door de bomen het bos niet meer... (Ik lees dat een optische trigger geen optie is, de pre-flash van de D700 zou 'm te vroeg triggeren)

Zo'n Cactus bijvoorbeeld, kan je die zo gebruiken dat ik nog steeds de 2 sb800's kan triggeren met de flitser van de D700? Als ik die catus zo zie, dan denk ik dat het teveel ruimte inneemt, zoveel dat ik deD700- flitser niet meer kan opklappen...

Misschien heeft een van de kenners hier een idee? (Anders wordt het toch doorsparen voor een sb600/800)

Melkman
ps Wat fliters betreft, ik denk dat ik toch in het nikon-kamp blijf, een beetje redelijke non-nikon flitser wordt al snel ook redelijk prijzig)
Oude meuk is leuk.
Rolleiflex 3.5F | Leica R4s | Nikon D700
Gebruikersavatar
melkman

Forumlid
Berichten: 169


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nog meer flitsers graag...

Berichtdoor oud0001 » di dec 27 2011 5:57 pm

Als ik me niet vergis was het de SB 26 die was voorzien van een slave functie en niet de SB28.
Die slavefunctie moet je nu net wel hebben als je niet te veel triggers in je setup gebruikt.

Ik denk dat het misschien ook wel handig is als je een de joesoep filmpjes van Mat Granger gaat bekijken.
Hij heeft vele tutorials gemaakt over strobo werk.
Van de keuze van je statieven tot en met de flitsers en hoe er mee te werken.

On camera gebruik ik een SB900 in iTTL.
Off camera werk ik manueel, dat geeft meer controle. Dan kunnen er dus de goedkoopste flitsers bij.
Merk maakt dan ook niets meer uit. Ik gebruik Godox. 45 euro per stuk voor een nieuwe flitser met ingebouwde slave unit en manueel instelbare flitssterkte tot 1/128. De statieven zijn ook echt voor het strobo werk. De poten liggen op de vloer en kun je buiten met tentharingen vast zetten in de grond tegen het omwaaien. Je zou niet willen dat je SB900 tegen de stoeptegels aan klettert. Dat gebeurt sneller dan je verwacht, zeker als er een plu voor zit. Ingeklapt is het statiefje ongeveer 50cm. Lekker compact en portable.

Als je er veel overdag mee werkt in velle lichtomstandigheden heb je een PC conector nodig. Dan kun je er een trigger met het kabeltje aan hangen. De slave kan weigeren als het licht vel is en de flits minder sterk.

Je kunt qua triggers gewoon beginnen met een goedkoop setje van b.v. Pixel. voor 50 a 60 euro heb je een setje zender en ontvanger. Koop er dan ontvangers extra bij. Het hoeft niet het duurdere materiaal te zijn om goed te werken.

Concluderend kun je dus stellen dat je zonder het CLS systeem heel mooi werk kunt maken.
Daarnaast is het goedkoper omdat je met goedkopere flitsers en triggers weg kunt komen.

Hier vindt je mooie tutorials van Matt Granger. Een Australische pro fotograaf.
Hij legt veel uit over Strobo werk.

http://www.youtube.com/playlist?list=PLAAEF7ADB5E6B5D41&feature=plcp
oud0001




Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten