paintball fotos

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
htims

paintball fotos

Bericht door htims » di jan 03 2012 3:35 pm

Hai allen

ik wilde nog wat foto's laten zien die ik vorige maand gemaakt heb. Geen idee hoe ik exif files moet achterhalen als ik ze heb bewerkt en in lightroom als jpg heb geexporteerd.
Het evenementen schema voor het nieuwe paintball seizoen staat al gepland en ik ga dan ook meer shoots doen (leren door schade en schande) bij competitie evenementen.

Onderstaand zijn foto's van wat wij Scenario/woodsball spelers noemen (hier ligt meer de nadruk op simulatie van het echte werk zeg maar)

groet Handy

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding
Laatst gewijzigd door htims op di jan 03 2012 10:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

C-A

Re: paintball fotos

Bericht door C-A » di jan 03 2012 3:45 pm

gaave foto's .de laatste foto lijk wel of het een muclier paintbal spel is :wink:

htims

Bericht door htims » di jan 03 2012 3:53 pm

haha dank je wel C-A, dat zijn masker atributen die je kanbevestigen op standaard paintball maskers.
Maar je schrikt je soms wel als dit soort spelers in het veld lopen (voegt wel spanning toe zeg maar)

oud0001

Bericht door oud0001 » di jan 03 2012 5:16 pm

Veroest, ik heb ook nog wat van dat spul liggen.
Een ouwe trouwe VM68 met Armsen loop voor het sniping werk.

Dat roept nostalgie op.

Leuke serie alleen jammer dat ze zo klein zijn. Je mag hier tot 1024 gaan hoor. :wink:

Niels Hintzen
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Niels Hintzen » di jan 03 2012 5:56 pm

Leuke fotos! Gebruik je ook nog een speciaal filter in je nabewerking om het wat groen-achtige effect te krijgen?

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » di jan 03 2012 7:46 pm

Leuke foto's, kleuren passen ook goed bij de sfeer!
Spul waarmee je foto's maakt...

xNicole

Bericht door xNicole » di jan 03 2012 7:49 pm

Mooie sfeer zit er in de foto's! Ik krijg echt het gevoel dat ik daar zelf ook sta. :) Is het trouwens niet gevaarlijk om daar met je camera tussen te lopen?

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door weimaraner » di jan 03 2012 7:57 pm

Leuke serie en had inderdaad wel wat groter gemogen hoor. :)
Vind de vignettering hier en daar iets te zwaar maar dat is persoonlijk.

htims

Bericht door htims » do jan 05 2012 11:17 am

bedankt voor de reacties!

Op zich is het best tricky om tussen de spelers rond te lopen en foto's te maken, van te voren word er wel geroepen dat er een fotograaf rondloopt maar vaak zijn het de onervaren spelers die je onder schieten met paint.

Nu heb je wel kleding aan met berscherming maar alsnog komt het dan best hard aan.

Om mijn camera te beschermen gebruik ik een regenhoes, en uiteraard een uv filter op de lens mocht er toch een verdwaald balletje mijn lens raken.

Wat het verder heel moeilijk maakt is het feit dat ook ik een masker op moet zetten, hierdoor kan je niet lekker door de zoeker kijken om scherp te stellen maar ik denk dat dit een kwestie van wennen is. (live view vind ik niet lekker werken qua snelheid etc).

Ik heb in light room de schaduw en highlight kleuren aangepast om het inderdaad meer een sfeer te geven wat ik hier bij vond passen. Over de vignette, tja daar ben ik mee bezig om hiervan af te kicken zeg maar :-)

Groet Handy

Focus2
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Focus2 » do jan 05 2012 11:59 am

goed geschoten plaatjes, maar dat iemand dit spel leuk vindt en dat ook nog speelt in een soort van militaire outfit
ontgaat mij volledig.
Ik fotografeer met een D90 body met Nikon-MB80 grip, kleine zoom (18-70mm), een kleine tele (55-200mm) en een 85mm micro van Nikkor-glas plus een statief (Manfrotto) en een (Lowe)tas -Adobe PS Elements
http://www.flickr.com/photos/focus234" onclick="window.open(this.href);return false;

oud0001

Bericht door oud0001 » do jan 05 2012 12:49 pm

Tja, als je in fluorisent oranje gaat rondlopen in het bos ben je wel een erg makkelijk doelwit.
Dat gasmasker verhaal hoeft voor mij nu ook weer niet.
Dat gaat mij zelfs een beetje te ver maar, acht. Het is een spelletje dat ontspanning biedt en het kind in de man weer losmaakt. :wink:

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » do jan 05 2012 5:13 pm

Gave serie en extra nabewerking geeft inderdaad de sfeer die hier bij past, complimenten hiervoor.
Groeten Marcel

htims

Bericht door htims » ma jan 09 2012 11:17 am

Dat klopt, er zijn 3 versies in paintball.

Recreatie, dit is zoals iemand het zo spelen met een bedrijfs uitje of vrijgezellen feest.

Scenario/Woodsball: dit is de versie waar er meestal in een bos gespeeld word, hier zijn ook verschillende speelstijlen en competities te vinden. Omdat je inderdaad in het bos niet teveel wilt opvallen met een gekleurde jersey kiezen veel spelers ervoor om meer camoufalge kleding te dragen. Er zijn spelers en teams die hierin bijvoorbeeld de voorkeur hebben om als het kan zoveel mogelijk een millitair stijl aan te houden met alles wat daarbij hoord. Het kan ook zijn dat er een bepaald thema word vastgesteld en dan kan je mensen met bijvoorbeeld dat gasmasker tegenkomen.

http://youtu.be/YSrwE03qW5M

Sub air: Dit is de competitie versie, een veld met opgeblazen obstakels (gespiegeld) en beide teams moeten of de vlag aan de overkant aan tikken of de spelers van de tegenpartij af schieten.
Bij deze versie is de bescherming hoger omdat er geen afstands limiet is en het show element is hoger voor mensen die de events bezoeken.

http://youtu.be/wEDXitSn2vQ

Afbeelding
Dillon by handytims, on Flickr

groet Handy

C-A

Bericht door C-A » ma jan 09 2012 1:08 pm

htims schreef:bedankt voor de reacties!

Op zich is het best tricky om tussen de spelers rond te lopen en foto's te maken, van te voren word er wel geroepen dat er een fotograaf rondloopt maar vaak zijn het de onervaren spelers die je onder schieten met paint.

Nu heb je wel kleding aan met berscherming maar alsnog komt het dan best hard aan.

Om mijn camera te beschermen gebruik ik een regenhoes, en uiteraard een uv filter op de lens mocht er toch een verdwaald balletje mijn lens raken.

Wat het verder heel moeilijk maakt is het feit dat ook ik een masker op moet zetten, hierdoor kan je niet lekker door de zoeker kijken om scherp te stellen maar ik denk dat dit een kwestie van wennen is. (live view vind ik niet lekker werken qua snelheid etc).

Ik heb in light room de schaduw en highlight kleuren aangepast om het inderdaad meer een sfeer te geven wat ik hier bij vond passen. Over de vignette, tja daar ben ik mee bezig om hiervan af te kicken zeg maar :-)

Groet Handy
wat voor masker gebruik je ??
ook zo'n gas masker zoals op foto 7??
dan kan ik je aanraden om een masker aan te schaffen met een vol vizier Afbeelding
niet met die twee oog openingen zoalsop foto 7 .
Daar valt namelijk niet mee te werken .te weinig visie .

En probeer een kogelvrij vest :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”