Ik ben vorig jaar al begonnen met het maken van een reportage over mijn vader en het verloop van deze ziekte. Voor mij is het een methode om m'n gevoel te uiten in het maken van shots die voor mij veel betekenen, en vertellen wat er gaande is. En het is de bedoeling er ooit iets van een mooi album van te maken. Tevens worden er later wat afdrukken geschonken aan de instanties die mensen met ALS en hun familie helpen en begeleiden in hun zware tijd.
Natuurlijk is het niet mogelijk alle foto's te laten zien, maar ik denk dat een kleine collectie genoeg laat zien van het onderwerp waar het hier om draait.
Ik gebruik voor het vastleggen verschillende apparatuur. De eerste series maakte ik met Sony/Minolta, tegenwoordig is dat Nikon zoals de hier getoonde beelden. Tevens registreer ik het een en ander in 35mm analoog.
Een paar Nikon beelden van de laatste tijd.
Mijn vader is inmiddels voor 99% verlamd. Zelfstandig eten lukt niet maar gebeurt door sondevoeding. Spreken gaat ook bijna niet meer. Het enigste wat hij nog kan bewegen zijn zijn ogen en een klein beetje zijn hoofd.

Heb je vragen of iets dergelijks hor ik het graag.