Hier maar weer eens een vraag van mij. Ik ben momenteel al even eigenaresse van een Nikon D3100+18-55mm en een tamron 70-300mm macro (deze heb ik aangeschaft in afwachting tot ik genoeg geld heb gespaard voor een echt deftige telezoom maar daar was ik al wat te ongeduldig voor dus daarom had ik dit tijdelijk speeltje al aangeschaft

Er was vandaag een fotoactie in een winkel dat je studiofoto's van je dier kon laten maken, dus zo gezegd zo gedaan met mijn hondje richting daar en wat foto's laten maken. Heel leuk effect vond ik het en erg interessant om te zien. En hoewel de actie was 1 foto gratis heb ik toch uiteindelijk gezwicht voor een pakketje van de 12 leukste foto's met 2 uitvergrotingen en een sleutelhanger. Maar dus nu was ik wat meer geïnteresseerd in studiofotografie maar ik ken hier echt absoluut nada nul over eigenlijk. Vandaag mijn verschillende vragen. Zijn er bepaalde goede studiosets die je kan aankopen waar alles al in zit wat je nodig hebt om als amateur wat leuke foto's te schieten? En welke benodigdheden heb je hier nog verder voor nodig? Denkende aan flitsers, welke lens is hier het beste voor,...? Welke prijs is dit ongeveer? Het gaat sowieso vooral voor hondenfotografie dienen en ik ben natuurlijk amateur dus hele dure professionele appartuur hoeft echt niet.
Alvast heel erg bedankt om te beantwoorden op mijn vragen!
Groetjes Emmy