Flitser sb 600

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Flitser sb 600

Berichtdoor Giel Massa » wo jul 12 2006 10:33 am

Goedemorgen,

Ik heb even een vraagje???

Is het mogelijk om de sb 600 flitser los van de camera te gebruiken zodat hij reageerd als de standaard flitser wordt gebruikt.

Als een soort externe losse flister?
Giel Massa



Onderwerp:

Berichtdoor De Put » wo jul 12 2006 10:38 am

Hangt van je camera af, maar de fliters kan dit (bijvoorbeeld op de D70s) prima!
De Put



Onderwerp:

Berichtdoor Giel Massa » wo jul 12 2006 10:40 am

sorry dat ben ik vergeten te zeggen ja
Ik ben in het bezit van een d70S


Kun jij mij uitleggen hoe dat moet dan want bij mij lukt het niet
Giel Massa



Onderwerp:

Berichtdoor De Put » wo jul 12 2006 10:41 am

rtfm ;-)

Ik heb hem helaas nog niet dus ik kan het je ook niet vertellen. Staat nog op mijn lijstje om binnenkort aan te schaffen.

Off topic: Ik heb sinds gisteren mijn 50mm 1.8 binnen, GEWELDIG!!!

Groeten,
Remco
De Put



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » wo jul 12 2006 10:57 am

Giel misschien kan je hier het 1 en ander lezen:

http://www.modelmayhem.com/posts.php?thread_id=54241

Met de D70 kan het dus als je je camera in "commander modus" zet met de D50 kan het niet want die heeft niet zo'n functie. :wink:
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Johan Huizing » wo jul 12 2006 5:07 pm

Neem daarom de SB-800. Groter richtgetal, laadt sneller op, diffusorkap, standaardje, settje kleurenfilters, werkt ook als master, aansluitingen voor synckabel, enz enz. Kost iets meer maar je krijgt er dubbel zo veel voor terug!

Groet,

Johan.
Gebruikersavatar
Johan Huizing

Forumlid
Berichten: 44


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor ThunderNet » wo jul 12 2006 5:09 pm

Johan Huizing schreef:Neem daarom de SB-800. Groter richtgetal, laadt sneller op, diffusorkap, standaardje, settje kleurenfilters, werkt ook als master, aansluitingen voor synckabel, enz enz. Kost iets meer maar je krijgt er dubbel zo veel voor terug!

Groet,

Johan.

Hangt er natuurlijk sterk vanaf. De Sb600 is de laatste tijd flink in prijs gedaald. Mijn volgende flitsers worden SB600's door het grote prijsverschil, en ik al een 800 heb om als commander te laten fungeren :)
ThunderNet



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » wo jul 12 2006 5:17 pm

Let op die oplaadtijd ligt niet aan de SB-800, maar aan de batt. die erin zitten de ene batt. ontlaadt sneller dan de andere dus dan kan het zijn dat de SB-600 sneller opgeladen is met snelle batt.
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Johan Huizing » wo jul 12 2006 5:24 pm

Opgezetfan schreef:Let op die oplaadtijd ligt niet aan de SB-800, maar aan de batt. die erin zitten de ene batt. ontlaadt sneller dan de andere dus dan kan het zijn dat de SB-600 sneller opgeladen is met snelle batt.


Ik bedoel dat er op de SB-800 een extra 5e batterij geplaatst kan worden. Hierdoor is de oplaadtijd juist veel korter.
Gebruikersavatar
Johan Huizing

Forumlid
Berichten: 44


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor The-Boss » wo jul 12 2006 10:17 pm

Ik ben erg tevreden over de SB600, heb hem als op mijn D70s gebruikt en in de commander mode los er naast en/op statief aan de andere kant van de kamer. werkt prima.
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Gebruikersavatar
The-Boss

Clublid
Berichten: 1383


Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » do jul 13 2006 9:56 am

Johan Huizing schreef:
Opgezetfan schreef:Let op die oplaadtijd ligt niet aan de SB-800, maar aan de batt. die erin zitten de ene batt. ontlaadt sneller dan de andere dus dan kan het zijn dat de SB-600 sneller opgeladen is met snelle batt.


Ik bedoel dat er op de SB-800 een extra 5e batterij geplaatst kan worden. Hierdoor is de oplaadtijd juist veel korter.


En ik zeg dat dat niet waar is, het ligt niet aan hoeveel batt. erin zitten het ligt eraan hoe snel de batt. kunnen ontladen naar de flitser. Als jij een SB-800 hebt met 5 slome batt. dan is die nog steeds langzamer dan de SB-600 met 4 snelle batt. ;)
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Flitser sb 600

Berichtdoor The-Boss » vr jul 14 2006 9:29 pm

[quote="Giel Massa"]Is het mogelijk om de sb 600 flitser los van de camera te gebruiken zodat hij reageerd als de standaard flitser wordt gebruikt.

Is het nog gelukt, Was vergeten te vertellen dat het channel 3 en groep A moest zijn.
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Gebruikersavatar
The-Boss

Clublid
Berichten: 1383


Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Johan Huizing » vr jul 14 2006 9:57 pm

Opgezetfan schreef:
Johan Huizing schreef:
Opgezetfan schreef:Let op die oplaadtijd ligt niet aan de SB-800, maar aan de batt. die erin zitten de ene batt. ontlaadt sneller dan de andere dus dan kan het zijn dat de SB-600 sneller opgeladen is met snelle batt.


Ik bedoel dat er op de SB-800 een extra 5e batterij geplaatst kan worden. Hierdoor is de oplaadtijd juist veel korter.


En ik zeg dat dat niet waar is, het ligt niet aan hoeveel batt. erin zitten het ligt eraan hoe snel de batt. kunnen ontladen naar de flitser. Als jij een SB-800 hebt met 5 slome batt. dan is die nog steeds langzamer dan de SB-600 met 4 snelle batt. ;)


Ja ik moet toegeven dat als je in een SB-800 een paar rotte half lege batterijen stopt het een stuk langer duurt dan bij een paar top fitte, volle in een SB-600. Maar je kunt je afvragen of iemand die een SB-800 koopt dan op eens wel gaat bezuinigen op zijn batterijen. Maar theoretisch is dat mogelijk.
Gebruikersavatar
Johan Huizing

Forumlid
Berichten: 44


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten