Ik ben dik tevreden

Suc6 met je keuze.
Kroontje
Dus je hebt een snelle SSD en een trage HDD, en de plaats je de swapfile op de trage HDD? He?yzf1kr schreef: Daarnaast een 2e schijf voor je opslag en swapfile.
Boven de backspace.en zonder eject knop.
Een fabel dat een glansscherm van een Mac een nadeel zou zijn. Mijn foto's komen bij profoto precies zoals ik ze op mijn monitor bewerkt heb terug, helderheid, kleur, contrast.. Gewoon zoals ik het bedoeld had. Hoe komt het dat de grafische sector voor 90% met Macs en iMacs werkt. Waarom werken de grote Pro photographers met Mac of iMac? Vast niet omdat de glans van het scherm niet goed zou zijn.iefie schreef:Jammer alleen dat imac een glansscherm heeft dus niet heel goed om foto's te bewerken. Waarom mac hierop is overgestapt is mij een raadsel. Pc is denk ik 3x zo snel voor de prijs van een imac....
Ja, swapfiles zijn niet bevorderend voor je levensduur van je SSD.Tom schreef:Dus je hebt een snelle SSD en een trage HDD, en de plaats je de swapfile op de trage HDD? He?yzf1kr schreef: Daarnaast een 2e schijf voor je opslag en swapfile.
Liever een tragere processor en minder geheugen (wat moet je met 12gig, sorry hoor...) en een fatsoenlijke kast en voeding dan andersom. Een goedkope voeding is over het algemeen minder efficient en maakt herrie. Goedkope kasten gaan resoneren, hebben een belabberde airflow, etc.RVK schreef:
Geld valt uit te sparen op de kast/voeding,
+1 een goedkope voeding heeft vaak kwalitatief slechtere rails en kan een wisselende output hebben. Om maar niet te spreken over de vaak slechte levensduur.Tom schreef:Liever een tragere processor en minder geheugen (wat moet je met 12gig, sorry hoor...) en een fatsoenlijke kast en voeding dan andersom. Een goedkope voeding is over het algemeen minder efficient en maakt herrie. Goedkope kasten gaan resoneren, hebben een belabberde airflow, etc.RVK schreef:
Geld valt uit te sparen op de kast/voeding,
Je hoeft geen kast te kopen van een paar honderd euro, maar die combinaties behuizing/voeding voor 2 tientjes zou ik zeker links laten liggen.
Verder zou ik kijken naar het stroomverbruik. Er zijn PC's die idle (=niets-doenend, behalve een bureaublad weergeven) zo 100 watt uit het stopcontact trekken. Als je de PC veel gebruikt is daar een leuke stuiver op te besparen.
? Meen je dat nou? Ik ken toch wel een behoorljk aantal mensen die er ook mee werken in de sector maar die heb ik er nog niet over gehoord? Wellicht de lichtinval bij jullie op het werk? Kan me voorstellen als je er last van hebt dat je behoorlijk moe bent aan het einde van de dag?iefie schreef:Ik werk dus in de grafische sector, en allemaal zitten we te schelden op de glansschermen....ik zeg niet dat mac slecht is, alleen als budget ook een rol speelt dan 100% pc