Europoort, Maasvlakte

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Steven

Europoort, Maasvlakte

Bericht door Steven » ma feb 13 2012 7:58 pm

Dit weekend maar eens de industriële kant van Rotterdam opgezocht. Ook nog even richting Maasvlakte gegaan voor een beetje natuur :-)

Foto's zijn geschoten met de D90 en de 24-70 f/2.8G

1)

Afbeelding

2)

Afbeelding

3)

Afbeelding

4)

Afbeelding

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Europoort, Maasvlakte

Bericht door Erich Snijder » ma feb 13 2012 9:01 pm

Vind het een leuke serie.
Alleen bij foto 2 heb ik het idee een beetje naar links te leunen.

Steven

Bericht door Steven » ma feb 13 2012 9:23 pm

Erich Snijder schreef:Vind het een leuke serie.
Dankjewel

Ja, ik zou kunnen zeggen de weg loopt daar omhoog maar dat is het geval niet. Stond net aan de andere kant van de weg, ongeveer 30 meter van de toren op 24mm genomen. Bij gebrek aan een Tilt-Shift lens kon ik er niets meer van maken dan te kiezen voor een recht staande vuurtoren ipv een rechte horizon? Mogelijkheid om verder naar achteren te gaan staan was er helaas niet.
Als iemand suggesties heeft dit probleem in de toekomst op te lossen dan hoor ik dat graag. Vooralsnog is de beste oplossing de plaat niet te plaatsen denk maar ondanks de "fout" vind ik hem toch wel mooi.

guitargeert
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door guitargeert » di feb 14 2012 10:37 am

Mooie serie, gave nabewerking. Past goed bij dit industriële thema.
De laatste foto vind ik wat 'gewoontjes' ten opzichte van de rest.

m-m
Forumlid
Forumlid

Bericht door m-m » di feb 14 2012 10:48 am

steven

ik heb je foto eens door ShiftN gehaald, en hij word er iets beter van.
Afbeelding

misschien kon je het al anders heb je hier de link http://www.shiftn.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
:wink2:
Klik geval met verschillende vergrootglazen,
op een stokje,
met een lampje om bij te lichten

...........

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di feb 14 2012 10:55 am

Steven schreef:
Erich Snijder schreef:Vind het een leuke serie.
Dankjewel

Ja, ik zou kunnen zeggen de weg loopt daar omhoog maar dat is het geval niet. Stond net aan de andere kant van de weg, ongeveer 30 meter van de toren op 24mm genomen. Bij gebrek aan een Tilt-Shift lens kon ik er niets meer van maken dan te kiezen voor een recht staande vuurtoren ipv een rechte horizon? Mogelijkheid om verder naar achteren te gaan staan was er helaas niet.
Als iemand suggesties heeft dit probleem in de toekomst op te lossen dan hoor ik dat graag. Vooralsnog is de beste oplossing de plaat niet te plaatsen denk maar ondanks de "fout" vind ik hem toch wel mooi.
Maar de horizon is toch helemaal niet horizontaal nu? :shock: :shock: :shock:

Of is de foto al aangepast?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Loeky

Bericht door Loeky » di feb 14 2012 11:12 am

Met photoshop Elements kan je eerst de foto rechtzetten (horizon) maar dan is de toren nog scheef. Die kan je nadien rechtzetten met het programma perspectief. Ik verwittig je maar alvast. Sommige nu zichtbare delen zullen verdwijnen.
Is maar een suggestie hoor.

Steven

Bericht door Steven » di feb 14 2012 11:15 am

@M-M

Nee dat programmaatje kon ik nog niet. Voor wat kleinere correcties lijkt me dat een handige oplossing. Bij deze foto doet het nog niet voldoende maar is idd wel iets beter. Bedankt voor de tip!

@Patrick

Nee klopt dat de horizon niet recht staat. Vandaar ook mijn dilemma :-) "kon ik er niets meer van maken dan te kiezen voor een recht staande vuurtoren ipv een rechte horizon"

Beide recht is helaas niet mogelijk. Het is gewoon geen "fotografisch correcte compositie"
Maar aangezien de doodstraf is afgeschaft durfde ik het wel een keertje aan :mrgreen: :mrgreen:

Steven

Bericht door Steven » di feb 14 2012 11:26 am

Loeky schreef:Met photoshop Elements kan je eerst de foto rechtzetten (horizon) maar dan is de toren nog scheef. Die kan je nadien rechtzetten met het programma perspectief. Ik verwittig je maar alvast. Sommige nu zichtbare delen zullen verdwijnen.
Is maar een suggestie hoor.
Als je deze foto recht wilt maken gaat dat uiteraard altijd ten koste van delen van de foto. Opzich niet zo erg. Ik weet ook dat de foto met Photoshop (puppetwarp) helemaal recht te maken is maar dat vond ik voor dit "niemandalletje" wel een beetje veel werk :-) dan is de oplossing van M-M een "eenvoudig" alternatief. Wellicht niet voor deze maar zeker wel voor foto's die een kleinere correctie behoeven. Helaas alleen voor Windows :-)

JacTrum
Clublid
Clublid

Bericht door JacTrum » di feb 14 2012 11:33 pm

Aparte serie! Een beetje 'retro' effect met die kleur. Ik neem aan bewust, maar vraag me af hoe je dat hebt gedaan.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Steven

Bericht door Steven » wo feb 15 2012 3:00 am

JacTrum schreef:Aparte serie! Een beetje 'retro' effect met die kleur. Ik neem aan bewust, maar vraag me af hoe je dat hebt gedaan.
Dankjewel Jac. De bewerking is bewust hoor, gebruikte programma's zijn Snapseed, Lightroom en Photoshop

D.A. Versluis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door D.A. Versluis » zo feb 19 2012 12:07 pm

Ik vind het een hele mooie serie Prachtig de industrie in al haar facetten in beelod gebracht
Verder zijn dit onderwerpen waarvan ik bijzonder veel plezier aan beleef ..
Heb zelf ook een serie schepen en havens geplaatst hier op her forum gr D. A. Versluis

Steven

Bericht door Steven » ma feb 20 2012 12:23 am

Dankjewel D.A Versluis

iBub

Bericht door iBub » ma feb 20 2012 9:39 am

Gave serie!

Was vorige week ook op de Maasvlakte, uiterste puntje bij Gate LNG/MOT. Had m'n koffer met spullen bij me maar door drukte helaas geen tijd gehad om even lekker te gaan schieten...

Als ik jouw foto's dan zie krijg ik wel spijt...

Gerard

Steven

Bericht door Steven » ma feb 20 2012 10:49 am

Als je er regelmatig komt gerard dan maakt het niet uit, anders is het wel een gemiste kans. Het was toen ik er was zo verschrikkelijk koud en guur dat ik er niet al te lang geweest ben. Ik ga zeker snel nog een keertje terug, had nog zat andere dingen gezien. Bijzondere omgeving 8)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”