Monitor (ja, ik weet het, een imac met glossy scherm

Ik heb het idee dat ik die imac niet op kleur krijg, dit profiel lijkt me wel aardig, maar ik heb zo mijn twijfels.
Misschien zitter er hier fotograven tussen die weten dat ze een goed gecalibreerd beeldscherm hebben, zouden die eens willen kijken of het er een beetje uitziet? Ik snap dat het lastig is, want ik weet hoe het er vanmorgen uitzag en jullie niet! Maar toch...
Een foto gemaakt met de colorchecker passport, een profiel gemaakt en de witbalans bepaalt met het pipetje.
De eerste foto is rechtstreeks uit de D700, lightroom, raw, wb als opname, camera standard profile (v2 dcptool invariant).
Bij de tweede foto is alleen de witbalans aangepast aan hetgeen de colorchecker aangaf.
Bij de derde foto is de witbalans aangepast aan de colorchecker en is het gemaakte profiel er overheen gegooid (ipv camera standard).

Ik heb toch echt het idee dat de derde foto, die het meest accuraat zou moeten zijn, veels te groen is, alsof er een groen/gele waas overheen zit (mijn hek aan de rechterkant is zeker niet zo groen). Maar, misschien is mijn monitor niet goed gecalibreerd.
Misschien kunnen jullie het eens vanachter een andere 'glasplaat' bekijken?
Groet,
Melkman