test exif

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

test exif

Bericht door PvGessel » ma feb 20 2012 9:27 pm

Ook ik worstel met die exif gegevens. Het ligt zeker niet alleen aan Cor.

1

Afbeelding

Dit is mijn link. Ik up-load vanuit een map op mijn PC naar Picasa-album. [img]https://lh5.googleusercontent.com/-9fKvbWg2YZ0/T0KoOMYuq_I/AAAAAAAAAbs/_QtXMmeIiyk/s1024/DSC_5067.JPG[/img Hierin staat de veel omstreden s1024 gewoon op 1024. Ik kan niet vantevoren controleren of de exif meekomt. Daarvoor moet ik eerst dit bericht plaatsen. Dus ook voor mij een test.
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Re: test exif

Bericht door PvGessel » ma feb 20 2012 9:35 pm

Ik was er al bang voor. Ook mijn exif is niet te zien in een balk boven de foto. Al jullie uitleg ten spijt lukt het mij ook niet. Ik gebruik niet Picasa maar Lightroom. Van daar uit up-load ik naar picasa-webalbums. Ik zie op de pagina waarop de foto staat niets dat ik aan of uit kan vinken.

Klik ik op `pagina met volledige gegevens` dan krijg ik wel de exif in picasa te zien maar wellicht niet hier op het forum.

test 2
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-9fKvbWg2YZ0/T0KoOMYuq_I/AAAAAAAAAbs/_QtXMmeIiyk/s512/DSC_5067.JPG
[/img]
Deze link is een rechts/klik op de kleinere foto die getoond wordt als de exif gegevens getoond worden naast de te uploaden foto in Picasa-webalbums. :(
M.v.g Peter.

george013

Bericht door george013 » ma feb 20 2012 9:42 pm

Vat het niet persoonlijk op. Is hier de afgelopen twee weken verscheidene keren vermeld.
bestandsgroote 2,448 × 3,696
george013 schreef:Nog een keer.

1 zorg dat de exif in je foto staat
2 plaats de foto op picasa niet groter dan 1024
3 open de foto in picasa, klik op volledig scherm
4 rechtermuisknop, copy image location. Dit is meestal voldoende.
5 plaats deze link op het forum.

Het idee hierachter is dat Picasa en Flickr je foto verschillende keren opslaat in verschillende maten, op de voorhand. Slechts het originele bestand bevat de exif, de andere bestanden zijn gestript.
In Picasa verwijst de s0-code naar het origineel, in Flickr zit er een O in de bestandsnaam.

@Polleke666,
Als je jouw foto aanklikt, wordt deze in de exifviewer geopend. Kijk ja naar het adres in de browser, dan zie je dat hier s1000 in staat. Verander deze in s0, krijg je de foto met exif. Klik op meer info en je zult ook zien dat de foto die je geplaatst hebt op Picasa 1235x2048 is. Veel te groot voor hier op het forum. De langste zijde mag niet meer zijn dan 1024.

George
George

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » ma feb 20 2012 9:49 pm

Ik begrijp de situatie en vat het zeker niet persoonlijk op. Ik kan me voorstellen dat de leden die het uit proberen te leggen er een beetje "moedeloos" worden. Neemt niet weg dat je de foto toch eerst hier op het forum moet publiceren om te kunnen zien of die exif gegevens erbij zitten? Of kan dat ook gezien worden vòòrdat je ze hier plaatst?

p.s. Ik ga sowieso het hele verhaal eerst eens goed doorlezen dan moet het toch lukken. :?
M.v.g Peter.

consono
Forumlid
Forumlid

Bericht door consono » ma feb 20 2012 9:56 pm

Op bovenstaande manier een fotootje naar Picasa verstuurd, hier de test:

Afbeelding

Et voila, inclusief Exif...
Als je de foto vanaf Picasa op je harddisk opslaat en dan met de verkenner de eigenschappen bekijkt, zie je dan de Exif?

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » ma feb 20 2012 10:15 pm

Ik gebruik niet Picasa zelf. Dus niet de bekende Picasa waar al je foto`s opgeslagen worden maar Lightroom. Ik heb wel Picasa_Webalbums. Ik haal de foto dus gewoon van mijn harde schijf ergens op de PC en up-load dan naar Picasa-webalbum. Vanuit picasa webalbum klik ik rechts en selecteer de "Afbeeldingslocatie kopieren". Deze gecopiëerde link zet ik tussen de -haken. Ik zie dan de exif niet. Die zie ik wel in picasa. Ik ga eerst alles doorlezen voordat ik hier verder ga discussïeren. Maar toch bedankt voor het helpen. :wink:
M.v.g Peter.

consono
Forumlid
Forumlid

Bericht door consono » ma feb 20 2012 10:24 pm

Dat bedoelde ik ook, sorry voor de onduidelijke uitleg.
Bovenstaande foto van mij komt uit een Google+ Webalbum. Ik weet echter niet of dat hetzelfde is.
Wanneer ik die foto download vanuit Google+ naar de harddisk van m'n PC'tje en 'm gewoon open in de verkenner, dan kan ik via het tabblad 'Details' de Exif zien.

Als jij bovenstaande doet, zie je de Exif dan ook?

george013

Bericht door george013 » ma feb 20 2012 10:52 pm

Mzpeter schreef:Ik begrijp de situatie en vat het zeker niet persoonlijk op. Ik kan me voorstellen dat de leden die het uit proberen te leggen er een beetje "moedeloos" worden. Neemt niet weg dat je de foto toch eerst hier op het forum moet publiceren om te kunnen zien of die exif gegevens erbij zitten? Of kan dat ook gezien worden vòòrdat je ze hier plaatst?

p.s. Ik ga sowieso het hele verhaal eerst eens goed doorlezen dan moet het toch lukken. :?
Als je een foto upload naar Picas, geldt ook voor Flickr, dan wordt deze foto verscheidene keren weggeschreven in verschillende afmetingen. Slechts 1 keer met de exif, dat is de originele foto. De truuk is nu om de origenele foto te linken hier in het forum. Het forum stelt maximale eisen aan de te tonen foto, langste zijde maximal 1024.
Als jij nu een foto upload naar Picas van 2,448 × 3,696, kun je deze niet laten zien hier in dit forum. Het wordt dus een kleinere, gestripte versie, dus zonder exif. Zorg je dat de kangste zijde maximaal 1024 is, dan kun je de originele foto laten zien, met de exif. Is je geuploade foto gelijk aan het fotoformaat dat je linkt, dan is dit meestal voldoende. Anders kun je in je img-tag de s-code veranderen in s0, heb je per definitie de originele te maken.
Neem nu bijv. jouw foto. Die is 2,448 × 3,696. Veel te groot. Als je op deze foto klikt, wordt Jeffrey wakker, zonder exif. Ga naar de adressenbalk in je browser en verander de s1024 in s0. Krijg je het origineel, groot formaat en met exif.
Ga een beetje stoeien met dit verhaal, ik hoor wel.
George

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » ma feb 20 2012 11:18 pm

george013 schreef:
Mzpeter schreef:Ik begrijp de situatie en vat het zeker niet persoonlijk op. Ik kan me voorstellen dat de leden die het uit proberen te leggen er een beetje "moedeloos" worden. Neemt niet weg dat je de foto toch eerst hier op het forum moet publiceren om te kunnen zien of die exif gegevens erbij zitten? Of kan dat ook gezien worden vòòrdat je ze hier plaatst?

Als je een foto upload naar Picas, geldt ook voor Flickr, dan wordt deze foto verscheidene keren weggeschreven in verschillende afmetingen. Slechts 1 keer met de exif, dat is de originele foto. De truuk is nu om de origenele foto te linken hier in het forum. Het forum stelt maximale eisen aan de te tonen foto, langste zijde maximal 1024.
Als jij nu een foto upload naar Picas van 2,448 × 3,696, kun je deze niet laten zien hier in dit forum. Het wordt dus een kleinere, gestripte versie, dus zonder exif. Zorg je dat de kangste zijde maximaal 1024 is, dan kun je de originele foto laten zien, met de exif. Is je geuploade foto gelijk aan het fotoformaat dat je linkt, dan is dit meestal voldoende. Anders kun je in je img-tag de s-code veranderen in s0, heb je per definitie de originele te maken.
Neem nu bijv. jouw foto. Die is 2,448 × 3,696. Veel te groot. Als je op deze foto klikt, wordt Jeffrey wakker, zonder exif. Ga naar de adressenbalk in je browser en verander de s1024 in s0. Krijg je het origineel, groot formaat en met exif.
Ga een beetje stoeien met dit verhaal, ik hoor wel.
George
Het verhaal over 1024 is mij duidelijk. Hoe kun jij zien dat mijn foto 2,448 x 3,696 groot is????? Waar vindt ik dat? Ook die S-code heb ik wel eens in die 0 verandert maar dat deed ik dan als de link tussen de IMG haken in het type-venster van dit NCN-forum stond. Dus voordat ik op BEVESTIG druk.En toen kreeg ik een bericht van NCN dat de grootte niet klopte.
Nogmaals ik waardeer je hulp echt enorm maar ik ga het toch eens zelf uitzoeken door jullie info eens goed door te lezen. Anders wordt dit ook weer zo`n ellenlang draadje, maar met alle respect voor de hulp. Het moet mij toch ook lukken.
M.v.g Peter.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » ma feb 20 2012 11:19 pm

@Consono: Neen. :frown:
M.v.g Peter.

polleke666

Bericht door polleke666 » ma feb 20 2012 11:37 pm

@Mzpeter
Zonder hulp ben je nergens.
Ik raad je aan alleen maar naar één persoon te luisteren en goed te lezen wat hij verteld
en die éne persoon is george013 anders gaat weer iedereen iets anders vertellen en word het weer een brei van verhalen.
george013 weet waar hij het over heeft.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » di feb 21 2012 12:55 am

polleke666 schreef:@Mzpeter
Zonder hulp ben je nergens.
Ik raad je aan alleen maar naar één persoon te luisteren en goed te lezen wat hij verteld
en die éne persoon is george013 anders gaat weer iedereen iets anders vertellen en word het weer een brei van verhalen.
george013 weet waar hij het over heeft.
@Polleke666
Mee eens. Ga dat ook doen alhoewel ik soms wel moeite heb met de uitleg van George013. Sommige dingen zijn echt niet te snappen maar dat zal voor een groot gedeelte wel aan mij liggen. Ik waardeer zijn uitleg natuurlijk wel en zal proberen mij door de vaktermen heen te worstelen. :roll:
M.v.g Peter.

george013

Bericht door george013 » di feb 21 2012 7:25 am

Mzpeter,
Punt twee van mijn lijstje doe je niet goed. Heb zelfs iets vet gemaakt.
En hoe ik dat weet? Staat ook in dat bericht. Mijn antwoord aan Polleke666.
George

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » di feb 21 2012 4:08 pm

Afbeelding

Hè hè uitleg van george013 eens heel goed doorgespit. Bij mij bleek bij het exporteren van Lightroom naar een plek op de vaste schijf de afmeting dus niet te kloppen. Deze verandert in 1024 x 768 en nu neemt hij wel de exif mee.

Foto is niet om over naar huis te schrijven. Ging mij puur om de exif gegevens laten zien.

@ George013; Hartelijk dank voor je uitleg.
M.v.g Peter.

george013

Bericht door george013 » di feb 21 2012 4:34 pm

Daarom wil ik dat Cor het resultaat van de verkleining controleert, zowel op maat als op exif.
Was het al met al een moeilijke uitleg?
George

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”