Inschrijvings kosten en daarna ieder jaar een betaling van zo'n €40,- (ik meen per regio verschillend)delfsegek schreef:Inschrijving bij kvk is een pre uiteraard maar daardoor ben je officieel ondernemer. Wat brengt dit met zich mee (verplichtingen)?
Administratie gaat makkelijk met Excel, zijn macro's zat voor te vinden. Factuurpapier, waar al je gegevens opstaan, moet je zelf ontwerpen. Visitekaartjes idem.delfsegek schreef:Hoe voert men zijn/haar administratie (software, facturen, etc)?
Ja, je verkoopt een produkt, op papier, dvd, of digitaal en daarmee zit je in het BTW tarief van 19%delfsegek schreef:Ben je als fotograaf BTW-plichtig (blijft vaag op de kvk site)?
DVD, USB-stick, per mail op papier canvas noem maar op. (het NEF bestand verkoop ik niet)delfsegek schreef:Hoe bieden jullie de foto's aan (op dvd, website)?
Zelfde als voorgaand antwoord, kan allemaal.delfsegek schreef:Hoe worden nabestellingen geregeld (door de fotograaf of via een (online) service)?
delfsegek schreef:Wat is een normaal uurtarief?
Zoals het bruto uurloon op een gemiddelde salarisstrook. (in de praktijk vaak moeilijk haalbaar)
Denk daarbij aan een zakelijke rekening die je ook nodig hebt..delfsegek schreef:PS: Er zullen gaandeweg wellicht meer vragen op komen maar voor nu is dit wel een goed startpunt, denk ik

SUCCES!!