Hotelsfeer

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Hotelsfeer

Bericht door Frankie » zo mar 04 2012 11:16 pm

Gisteren een aantal foto's gemaakt voor de website van een hotel. Hoofddoel was om de kamers heel functioneel (ruimtelijk) op de foto te zetten en wat (sfeer)plaatjes van ontbijt / diner / high tea e.d. te maken. Helaas moest alles redelijk snel. In ieder geval weer een leuke ervaring rijker. Ik heb geen flits gebruikt maar zoveel mogelijk het aanwezige licht (gloeilampen) de sfeer laten bepalen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Jasper
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Hotelsfeer

Bericht door Jasper » zo mar 04 2012 11:24 pm

Prachtig gedaan hoor! Compimenten! (ook an de kok).
Daar kunnen ze wel wat mee...
Enkel in foto 9 kan ik me niet vinden. Alles onscherp, en het geen dat scherp is is te nietszeggend.
Foto 11 is technisch OK, maar valt uit de toon wbtr sfeer.

gr
Jasper.
Groeten, Jasper.
Flickr

Kamiel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Kamiel » zo mar 04 2012 11:36 pm

Heel goed gedaan. De hotel-directie mag hier zeer tevreden over zijn.

Kamiel

ROLANDPHOTO
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door ROLANDPHOTO » zo mar 04 2012 11:59 pm

erg mooi,leuk zo.n opdracht.
CLUBLID>

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » ma mar 05 2012 9:06 am

Prachtig gedaan , zou hier best een nachtje als gast willen verblijven :lol:
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Goodje

Bericht door Goodje » ma mar 05 2012 2:59 pm

Foto 11 had ik verder naar voren genomen met als doel ook voor een vergadering of congres maar die eet tafel op de voorgrond slaat de plank dan mis :wink2: verder aansprekende foto reeks.

wdejong
Forumlid
Forumlid

Bericht door wdejong » ma mar 05 2012 3:35 pm

Met name foto's 1, 4, 7 en 12 vind ik zeer geschikt voor een wervende site / folder voor dit hotel! Geven de indruk van een sfeervolle ambiance. Zeker omdat je aangeeft dat er weinig tijd voor was een goede serie!
Met vriendelijke groet, Willem

Nikon D3s / Nikon AF-S Nikkor 14-24mm 2.8 G ED & 24-70mm 2.8 G ED / Sigma 50-500mm 4.5-6.3 APO DG OS HSM / Sigma AF 150mm 2.8 APO EX macro DG
Sony DSC-RX100

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » ma mar 05 2012 4:15 pm

Hallo Frankie ,

Ondanks de tijds beperking complimenten voor je serie en ik weet zeker dat het hotel representatief is neer gezet hier , dus opdracht geslaagd

Groeten Jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma mar 05 2012 4:30 pm

Mooie serie beelden, prima gedaan. Enige opmerking die ik heb is dat het interieur voldoende uitstraling en sfeer heeft om iets minder met weinig scherptediepte te werken. Ik doel m.n. op foto 3, 6 en 9. Fotografen vinden het bereikte effect van heel weinig scherptediepte wellicht mooier dan een klant. Oh ja, heb je hier met een 24mm f1.4 objectief gewerkt?

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » ma mar 05 2012 4:59 pm

Mooie warme sfeer beelden van het hotel. Vindt persoonlijk dat bij 3 & 9 de scherptediepte net verkeerd om ligt en bij 6 had het de tafel mogen omvatten en bij 7 het bord incl. het wijnglas. Maar goed het gaat er niet om wat ik vindt maar je opdrachtgever. Complimenten!
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

george013

Bericht door george013 » ma mar 05 2012 7:29 pm

Ik denk dat je meer gefocust bent geweest op je eigen prestaties als op het doel waar de foto's voor gebruikt moeten worden.
Een fout gebruik van je dieptescherpte. Mijn mening.
George

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » ma mar 05 2012 8:47 pm

Mooie serie Frankie, als ik de omschrijving van de opdracht lees lees ben je goed geslaagd, de kamers zijn mooi in beeld gebracht plus een aantal mooie sfeerbeelden.
Dit kan prima op een website om een indruk van het hotel te geven.

Dat is wel waar ik zelf naar kijk als ik een hotel uit zoek, dat plus beoordelingen op agoda en booking.com :wink: .

Groeten Jan

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » ma mar 05 2012 9:38 pm

Dank voor jullie positieve en leerzame reacties allemaal !

Over de mix van foto's met veel en weinig scherptediepte: Inderdaad heb ik een aantal foto's tussendoor gemaakt, omdat ik die zelf leuk vind, met weinig scherptediepte. De versies die een goed overzicht geven van betreffende ruimte, heb ik natuurlijk ook gemaakt en aan het hotel gegeven. Voor de afwisseling heb ik de 'extra' plaatjes met onscherpte hier juist bovengemiddeld bijgeplaatst. De reacties hierover zijn dus terecht. Het is blijkbaar geen eenduidige serie die de nodige vragen oproept in combinatie met het doel dat ik beschreef.

Foto 9 had ik hier niet moeten plaatsen inderdaad, valt uit de toon.

Van foto 3 is onderstaande foto bijvoorbeeld de versie die voor het hotel is gemaakt De versie met de focus op het sprei was voor 'mijn eigen fun' (sorry George), maar ook als extraatje voor het hotel (de sfeer-component).
Afbeelding

Foto 11 valt inderdaad wat uit de sfeer, maar voor het hotel is het wel een reëel aanbod om in een kamer te kunnen lunchen en vergaderen. Een foto uit de andere hoek, met het accent op het vergaderen hieronder. Daar vond ik de scheve lamp wat jammer...

Afbeelding

Skippy, voor mij inderdaad een leerzaam punt om het fotografische en het functionele goed te scheiden. Neem ik mee indien er weer een nieuwe kans komt. En ja het is de 24 G-versie, prima als je die een keer wil proberen hoor... :wink: echt een topobjectief.

Jan, ook bedankt voor je bruikbare tips. Bij 6 en 7 had ik ook nog geheel scherpe versies / overzichtsfoto's (what you see is what you get) maar besloot die niet hier te plaatsen.

Deze foto is zo basic mogelijk (maar nog met verkeerd gericht mes, ook weer geleerd :D )
Afbeelding

Afbeelding

Vanochtend kreeg ik gelukkig een heel vrolijke reactie van de hoteleigenaar! Ben benieuwd wat de webbouwer er vervolgens mee gaat doen. In ieder geval was het een gave ervaring om de foto's te kunnen maken en de feedback van jullie te krijgen.

Mde
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mde » ma mar 05 2012 11:01 pm

foto 2 en 11 deden het niet zo voor me , de rest is erg mooi en sfeervol! Favo's 3,4 7 en 10.
http://studiomde.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door jettiny » di mar 06 2012 7:16 am

Hele mooie serie.
De sfeer komt goed door, want ik krijg zin in vakantie :lol:
Bij foto 4 had je wellicht een meervoudig belichte opname in de camera kunnen maken ?

Het hotel mag iid blij zijn met deze foto's.

Vrgr
Tiny

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”