Met bestanden die 3x zo klein zijn als bij een D800. Niet vreemd dat een D800 er meer moeite mee heeft, ondanks misschien een meer efficiënt gebruik van het vermogen.flitslicht schreef:D5000 en D300. Aantal opnames weet ik zo even niet maar toch een stuk meer dan 170.
Nieuw: D800 en D800E
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Nieuw: D800 en D800E
Vriendelijke groet, Léon Obers
- woudew
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Zoals ik al eerder zei: Ik kan er mee leven.
Als je liveview veelvuldig gebruikt is natuurlijk het gemiddelde aantal foto's per tijdseenheid lager (ten minste bij mij).
Als je liveview veelvuldig gebruikt is natuurlijk het gemiddelde aantal foto's per tijdseenheid lager (ten minste bij mij).
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Anders koop je er toch gewoon een netvoeding bij.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- woudew
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
http://www.lensrentals.com/blog/2012/03 ... tion-tests" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de link!
Mooi cameraatje is het toch... blij dat ik ook aardig glaswerk erbij heb, ook al is het voor de meeste toepassingen kennelijk niet echt nodig (top-camera+lens).
Mooi cameraatje is het toch... blij dat ik ook aardig glaswerk erbij heb, ook al is het voor de meeste toepassingen kennelijk niet echt nodig (top-camera+lens).
D800 in de pocket!! Wat een beest. Testjes zijn prima, zelfs op 25600 is voldoende detail aanwezig en ruis is mooi uniform en dus goed te bewerken. Iemand nog testwensen?

klijnfotografie.com
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Who THE fck nergens te koop waar heb je hem vandaan?JosK schreef:D800 in de pocket!! Wat een beest. Testjes zijn prima, zelfs op 25600 is voldoende detail aanwezig en ruis is mooi uniform en dus goed te bewerken. Iemand nog testwensen?
Gefeliciteerd by the way. Konijn heeft mij nog steeds niet gebeld

Ik belde woensdag met Foto de Vakman in Uden (redelijk dichtbij) en gisterenavond belden ze dat er eentje vrij was gekomen.
Gaaf ding hoor. Koeien van bestanden, dat wel.
Gaaf ding hoor. Koeien van bestanden, dat wel.
klijnfotografie.com
Kreeg vandaag een belletje van mijn vaste leverancier
. Ze hadden mijn grip binnen. Helaas mijn D800E nog niet 
Dus nog maar even wachten....
Jaap

Dus nog maar even wachten....
Jaap
-
- Forumlid
Ja hoor ! Jij bent lekker bezig aan 't vooruitlopen, zondag komen alle D800 camera's in de aanbieding € 500, - beneden de advies prijs....... 

Het is dacht ik nog geen 1 april?John Jansen schreef:Ja hoor ! Jij bent lekker bezig aan 't vooruitlopen, zondag komen alle D800 camera's in de aanbieding € 500, - beneden de advies prijs.......
Per 1 april kondigt NIkon prijsveranderingen aan hoorde ik bij de dealer. Engeland en Noorwegen zijn al duurder...
klijnfotografie.com
Had me bij diverse zaken vooringeschreven. Ik heb hem sinds dinsdag en vandaag ben ik door zeker vier zaken gebeld met de melding dat hij weer op voorraad is en besteld kan worden...
Ben iedere dag weer meer tevreden met het apparaat en kijk steeds met ongeloof en bewondering naar de resultaten op de PC. Inmiddels een USB 3.0 cardreader aangeschaft en dat scheelt een slok op een borrel. LR 4.1 blijft echter knap traag in de handling met de bestanden. Dat moet toch echt beter kunnen bij Adobe. Qua snelheid kunnen ze nog wel wat leren van Corel AfterShotPro (voorheen Bibble). Ik werk overigens uitsluitend met 14bits lossless gecomprimeerde NEF's.
Benieuwd wat de nieuwe prijzen gaan worden...
Ben iedere dag weer meer tevreden met het apparaat en kijk steeds met ongeloof en bewondering naar de resultaten op de PC. Inmiddels een USB 3.0 cardreader aangeschaft en dat scheelt een slok op een borrel. LR 4.1 blijft echter knap traag in de handling met de bestanden. Dat moet toch echt beter kunnen bij Adobe. Qua snelheid kunnen ze nog wel wat leren van Corel AfterShotPro (voorheen Bibble). Ik werk overigens uitsluitend met 14bits lossless gecomprimeerde NEF's.
Benieuwd wat de nieuwe prijzen gaan worden...
-
- Forumlid
Ik had mij ingeschreven in feb voor €2899,- nog niets gehoord ..... Bij camera.nl staat de nieuwe prijs al vermeld ruim €3400,- Dit moet eigenlijk niet kunnen of het is weer een ......juist