Hallo allemaal,
Onlangs de nieuwe Dawntech di-GPS Pro ontvangen van foto Konijnenberg.
Ik heb de benodigde software gedownload op de site van Dawntech.
Op mijn camera werkt ie perfect, alle gegevens zijn opgeslagen in de bestanden.
Echter wanneer ik de di-GPS met de bijgeleverde usb kabel aansluit op mijn laptop dan word deze niet als hardware herkend.
Als ik het gedownloade programma GLink open en ik volg de instructies op zoals aangegeven dan geeft ie aan als ik op 'connect' druk : Open COM port error.
Verander ik bv COM1 in COM3 dan geeft ie aan : Device not detected, check COM port, baud rate and try again.
Wat ik ook probeer, elke keer het zelfde resultaat.
Zijn er gebruikers die dit probleem kennen of die de gouden tip voor mij hebben?
Alvast bedankt,
Vr. groet Richard
di-GPS Pro L new probleempje
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: di-GPS Pro L new probleempje
Niet de gouden tip, maar een mede lotgenoot. Ook ik heb de benodigde software gedownload van de http://www.dawntech.hk" onclick="window.open(this.href);return false; site en daarna geïnstalleerd. Als ik vervolgens de unit aansluit via de meegeleverde kabeltjes krijg ik op mijn MAC hetzelfde probleem. De GPS unit wordt niet herkend.
Inmiddels heb ik een email gestuurd naar Dawntech. Nu nog antwoord krijgen........
Inmiddels heb ik een email gestuurd naar Dawntech. Nu nog antwoord krijgen........
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- Mijndert
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik ken het apparaat niet.
Maar als je een com-poort gebruikt, moet je ook dat nummer gebruiken, dus 1 ipv 3 aangeven werkt dan inderdaad niet.
Ik dacht wel gelezen te hebben dat de aansluiting via de USB poort ging?
Of zit ik nu verkeerd?
mijndert
Maar als je een com-poort gebruikt, moet je ook dat nummer gebruiken, dus 1 ipv 3 aangeven werkt dan inderdaad niet.
Ik dacht wel gelezen te hebben dat de aansluiting via de USB poort ging?
Of zit ik nu verkeerd?
mijndert
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Antwoord van Dawntech: Lijkt in een kabeltje te liggen, wordt na de Pasen naar mij opgestuurd.
Vandaag geen probleem gehad, maar de logger vanavond nog niet uitgelezen.
Vandaag geen probleem gehad, maar de logger vanavond nog niet uitgelezen.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,