oplaadbare AA batterij voor SB-800

Discussies over flitsers

Onderwerp:

oplaadbare AA batterij voor SB-800

Berichtdoor foto210 » za jul 15 2006 12:58 pm

Wie kan mij een tips geven over de beste oplaadbare batterijen met eventueel bijhorende lader.
Heb enkele jaren de Hahnel batterijen gebruikt die nu op zijn, daarna de Kodak 2500 mah gekocht maar die voldoen helemaal niet.
Alvorens een nieuwe koop te doen gaarne jullie advies.
foto210



Onderwerp:

Berichtdoor ThunderNet » za jul 15 2006 6:05 pm

Ik ben zelf erg tevreden over GP 2500 mah's
ze zijn wel prijzig, maar dan heb je ook wat :)
ThunderNet



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » ma jul 17 2006 6:00 am

Neem Nimh accu's en een goede lader. Goedkope laders werken met een timer en laden altijd een vaste periode. Bijvoorbeeld één uur.

Betere laders meten per cel of er nog stroom nodig is. De ene accu is dus na 5 minuten klaar, de andere na een half uur. Het voordeel hiervan is dat de accu's niet onodig warm worden.

Neem ook geen snellader. Hoe sneller je laadt, hoe sneller je accu aan zijn einde komt.

Zelf gebruik ik GP 1800 en ga nu over naar 2500, met een GP Smart Powerbank, die kan ik ook in de auto gebruiken. En helaas is die redelijk snel. M'n accu's worden wel heet tijdens het laden.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Johan Huizing » ma jul 17 2006 7:53 am

5x een GP-2300 gaan er hier in de SB-800. Ik ben er zeer tevreden mee. Als deze hun langste tijd hebben gehad blijf ik bij GP. Mijn lader is een Ansmann waar 6 aa/aaa in kunnen. Cellen worden onafhankelijk opgeladen en ik kan ze eerst geheel ontladen. Dit voorkomt het zogenaamde geheugeneffect van oplaadbare cellen die niet geheel leeg zijn. Al schijnt dat bij de huidige cellen niet meer voor te komen ik ontlaad ze toch ieder keer voor het opladen.

Afbeelding

Groet,

Johan.
Gebruikersavatar
Johan Huizing

Forumlid
Berichten: 44


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

sb-800

Berichtdoor foto210 » ma jul 17 2006 9:36 am

Bedankt voor jullie suggesties.
Heb de keuze laten vallen op de lader van powercell met sanyo batterijen.
http://www.powercell.nl/default.htm?men ... tech.htm&2
foto210




Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten