Je hebt mij niet begrepen Remoss.remoss schreef:@GdP
Dus aan de ene kant wil je duideijke regels en aan de andere kant wil je het aan de integriteit van de lezer zelf overlaten?
Beats me.....
(Her)bewerken van foto's van forumleden
Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden
Nee dat zal natuurlijk wel niet, maar wellicht kan je wat je schrijft nog eens nalezen en tot de ontdekking komen dat er toch best een discrepantie in zit. want zo lees ik het toch echt.
Met deze zin geef ik aan dat bovenstaande stelling tot een even zinloze discussie aanleiding kan geven:
Tja. En dat kan natuurlijk weer een hele discussie worden.
Tja. En dat kan natuurlijk weer een hele discussie worden.
Ik kom er niet ineens achter dat er mogelijk mensen zijn die het niet durfen aangeven.GdP schreef:En dan komt ineens iemand er achter dat er mogelijk mensen zijn die niet durven aan te geven dat ze die nabewerking niet op prijs stellen. Het moet toch niet gekker worden?
Wanneer je foto’s wilt presenteren waar je aan de mening van anderen geen boodschap hebt, dan zijn er wel andere sites te vinden.
Er zijn mensen die het gewoon niet durven aangeven.
Er zijn zelfs mensen die überhaubt geen foto durven te plaatsen vanwege eventueel commentaar of ongevraagde bewerking. Wat is er nou zo moeilijk om die mensen te respecteren,
Dit forum is in jou optiek dus een vrijbrief om foto's van anderen naar hartelust te bewerken om dat dit constructief en opbouwend zal zijn? En als iemand zich hier niet in kan vinden moet hij maar elders gaan? Het moet toch niet gekker worden?
Nikon Club Nederland lijkt mij een plek voor iedereen die met dit fantastische merk wil fotograferen. Ook voor zei die het ongevraagt bewerken niet op prijs stellen en zeker ook voor de wat minder mondigen onder ons. Ik zie geen enkel belang voor NCN om het intimiderend karakter van ongevraagt bewerken te moeten faciliteren.
Mensen kunnen best hun foto presenteren en iedereen kan dan fatsoenlijk vragen om zijn of haar commentaar te mogen onderbouwen met een bewerking van die foto. Hij of zij zou ook de moeite kunnen nemen om het gewoon op te schrijven.
Verder vind ik de catagorie aanduidingen met bijbehorende beschrijving duidelijk.
Foto presentaties
Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien.
Het gaat hier om de inhoud van de foto's en niet zozeer de technische kwaliteiten.
Foto Beoordelingen
Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) voor serieuze opbouwende kritiek. Het gaat hier om techniek/kunde
Prachtig verhaal, maar zo iets noem ik flauwe kul!
En probeer nou eens met "een prachtig verhaal" deze op dit moment "loze" kreet te onderbouwen.GdP schreef:Prachtig verhaal, maar zo iets noem ik flauwe kul!
Meneer GdP.
Kritiek mag ongevraagd gegeven worden in beoordelingen. Niet in presentaties.
Echter de TS heeft er in presentaties zelf om gevraagd. Zie je het verschil?
Het er om vragen of ongevraagde kritiek?
Je laatste zin over andere fora vind ik zeer incorrect. dwingend en is nu precies wat er aan schort.
Hier gaan mijn nekharen van overeind staan!
Dat is nu juist dat dominante dat kan intmideren bij mensen die net binnen komen.
Een beetje takt is niets mis mee. Het hoeft niet altijd met de botte bijl, toch?
Je laatste zin over andere fora vind ik zeer incorrect. dwingend en is nu precies wat er aan schort.
Dat is nu juist dat dominante dat kan intmideren bij mensen die net binnen komen.
Een beetje takt is niets mis mee. Het hoeft niet altijd met de botte bijl, toch?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik meen te bespeuren dat we niet verder komen voor wat betreft de originele vraag. Jullie kunnen ervan uitgaan dat het moderatorteam alles gevolgd heeft en dit alles mee zal nemen in het nemen van een beslissing wat te doen. Daar komen we binnenkort mee.
Zullen we dit draadje verder gezellig houden? Als iemand nog nieuwe inzichten over het onderwerp heeft te melden is dat natuurlijk welkom. Het bovenstaande geneuzel (ik hoop dat niemand me deze kwalificatie kwalijk neemt) brengt de oplossing niet dichterbij...
Zullen we dit draadje verder gezellig houden? Als iemand nog nieuwe inzichten over het onderwerp heeft te melden is dat natuurlijk welkom. Het bovenstaande geneuzel (ik hoop dat niemand me deze kwalificatie kwalijk neemt) brengt de oplossing niet dichterbij...
Ik denk dat dit dan mijn cue is dit draadje te verlaten. Dank aan allen die wel constructief hebben meegedacht. Ik was hier niet om mijn gelijk te krijgen maar hoopte op een discussie zonder termen als belachelijk, onzinnig, lachwekkend etc, etc. Jammer dat er op die manier een groep mensen word weggelachen. Dit was mijn laatste "geneuzel" 

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Sorry hoor, maar ik vind het onderhand ook een behoorlijk geneuzel worden. Je kunt allerlei argumenten erbij gaan halen waar we op voorhand rekening mee moeten houden zoals verlegenheid van mensen, dyslexie, ongeschooldheid, autisme, of weet ik veel welke beperking mensen allemaal kunnen hebben als excuus om iets wat ze niet bevalt gewoon even simpel aan te geven. En dat gaan dichttimmeren met allerlei regeltjes met vinkjes en voorinstellingen in een profiel zodat alles "veilig" gesteld is. Krijg je een hele waslijst om in te vullen, en telkens opnieuw na te lopen voordat we een bericht schrijven. Typisch dat oer overdreven Hollandse "over" geregel waarop uiteindelijk alles vastloopt door een wirwar van al die regeltjes omdat het ontbreekt aan gewoon simpel direct communiceren over en weer in een bericht.Steven schreef: Ik kom er niet ineens achter dat er mogelijk mensen zijn die het niet durfen aangeven.
Er zijn mensen die het gewoon niet durven aangeven.
Er zijn zelfs mensen die überhaubt geen foto durven te plaatsen vanwege eventueel commentaar of ongevraagde bewerking.
................
Ik denk dat dit dan mijn cue is dit draadje te verlaten. Dank aan allen die wel constructief hebben meegedacht. Ik was hier niet om mijn gelijk te krijgen maar hoopte op een discussie zonder termen als belachelijk, onzinnig, lachwekkend etc, etc. Jammer dat er op die manier een groep mensen word weggelachen. Dit was mijn laatste "geneuzel"
Er zullen altijd wel momenten zijn, situaties binnen een context van welke aard dan ook dat in eerste instantie iets niet goed wordt opgepikt door een ander en er even op geattendeerd moet worden wat de een of de ander niet op prijs stelt en dan even gecorrigeerd of rechtgezet moet worden. Mensen zijn per definitie namelijk niet volmaakt, maken fouten, vergissingen, wat dies meer zij. Niemand uitgezonderd ! Dat valt niet in regeltjes te sturen. Er zullen altijd situaties voorkomen waar je tegenop loopt wat niet is voorzien.
Als een dergelijke situatie ter sprake komt kan dat simpel worden opgelost door het op dat moment even aan te geven, klaar. Gewoon een stuk zelfregulering. Dat heeft zich tot nog toe prima bewezen in die paar draadjes waar een bewerking niet op prijs werd gesteld (tegenover veruit het grootse aandeel waar het wel op prijs werd gesteld). Er wordt IMO nu van alles bijgehaald en opgeblazen tot proporties wat de sop de kool niet waard is.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Het verschil is beste Tuihanti dat de moderator had moeten zien dat de foto in de verkeerde rubriek was geplaatst.Tuihanti schreef:Meneer GdP.
- hillie1965
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Zullen we dit draadje dan maar op slot zetten?Patrick schreef:Ik meen te bespeuren dat we niet verder komen voor wat betreft de originele vraag. Jullie kunnen ervan uitgaan dat het moderatorteam alles gevolgd heeft en dit alles mee zal nemen in het nemen van een beslissing wat te doen. Daar komen we binnenkort mee.
In het begin vond ik het nog wel een aardige discussie, maar nu begin ik mij eraan te ergeren.
Binnen nowtime zitten we zo op pagina 20 of zelfs meer.
Gewoon iedereen een NEE meegeven en diegene die toch een JA wil, kan dat dan toch zelf wijzigen?
Mits dit technisch mogelijk is natuurlijk!
Hillie.
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Wat mij betreft iedereen een Ja meegeven en die enkeling die het niet op prijs stelt, mag dat zelf instellen.hillie1965 schreef:Zullen we dit draadje dan maar op slot zetten?Patrick schreef:Ik meen te bespeuren dat we niet verder komen voor wat betreft de originele vraag. Jullie kunnen ervan uitgaan dat het moderatorteam alles gevolgd heeft en dit alles mee zal nemen in het nemen van een beslissing wat te doen. Daar komen we binnenkort mee.
In het begin vond ik het nog wel een aardige discussie, maar nu begin ik mij eraan te ergeren.
Binnen nowtime zitten we zo op pagina 20 of zelfs meer.
Gewoon iedereen een NEE meegeven en diegene die toch een JA wil, kan dat dan toch zelf wijzigen?
Mits dit technisch mogelijk is natuurlijk!
Hillie.
Zover ik weet wordt dit nog altijd met goede bedoelingen gedaan om iemand te helpen, persoonlijk zie ik het probleem ook niet zo.
Groetjes,
Jaap
Jaap
- RvDam
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
(Her)bewerken van foto's van forumleden
Zolang mijn onderschrift wordt gerespecteerd vind ik het allemaal wel OK. Ik denk zelf dat dit ook wel bruikbaar is. Volgens mij heeft de meerderheid er geen problemen mee. Maar diegenen die het wel een probleem vinden kunnen het toch even aangeven. Kleine moeite.
Je weet nooit wat je kunt, tot je het geprobeerd hebt.....
Je weet nooit wat je kunt, tot je het geprobeerd hebt.....
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....