Breedte foto's op het forum nu instelbaar!
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Breedte foto's op het forum nu instelbaar!
waar ik ook nog aan zat te denken, ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om foto's met een hogere resolutie op het internet te zetten. Nu zijn mijn brouwsel niet van veel waarde, maar ik denk dat veel van de betere fotografen dat ook niet zullen doen.
Groetjes,
Jaap
Jaap
nickart schreef:Beste Patrick,
Alsjeblieft, zet nu die aantal pixels eens omhoog naar 1600. Dat is een hele mooie tussenmaat waarmee je veel mensen blij maakt.
Een andere optie is die verschillende resizers te installeren en uit te proberen die voor phpBB gemaakt zijn.

Alsjeblieft.... please.... Bitte, por favor, s'il vous plait, asjebleaft, bonvolu.

Ach, dat idee, van 'het stelen van mijn werk' is zooooo achterhaald. Dan ben ik maar geen betere fotograaf. Maar ik vind het gewoon leuk om de beelden die ik mooi (en vaak goed) vind, te delen. Anders kun je we wel ophouden om dingen aan elkaar te laten zien... :mrgreen:jvdk schreef:waar ik ook nog aan zat te denken, ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om foto's met een hogere resolutie op het internet te zetten. Nu zijn mijn brouwsel niet van veel waarde, maar ik denk dat veel van de betere fotografen dat ook niet zullen doen.
Trouwens, prima toch, als jij dat niet wilt. Maar dan hoef je anderen toch niet te blokkeren?
jvdk schreef:waar ik ook nog aan zat te denken, ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om foto's met een hogere resolutie op het internet te zetten. Nu zijn mijn brouwsel niet van veel waarde, maar ik denk dat veel van de betere fotografen dat ook niet zullen doen.
Oh, kijk eens hier: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/860134/529" onclick="window.open(this.href);return false;
En in die thread staan erg mooie platen waar menig nikon glas zich bij schaamd
Laatst gewijzigd door nickart op di apr 17 2012 6:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- JvdKooij
- Forumlid
- Contacteer:
En wat wil je daarmee aantonen, behalve dat de snelheid van het laden niet fijn isnickart schreef:jvdk schreef:waar ik ook nog aan zat te denken, ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om foto's met een hogere resolutie op het internet te zetten. Nu zijn mijn brouwsel niet van veel waarde, maar ik denk dat veel van de betere fotografen dat ook niet zullen doen.
Oh, kijk eens hier: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/860134/529" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Jaap
Jaap
Ik heb geen probleem....jvdk schreef: En wat wil je daarmee aantonen, behalve dat de snelheid van het laden niet fijn is
Wat we ook kunnen doen is het forum opdelen:
Een gedeelte voor postzegel formaat liefebbers en eentje voor het grotere werk...
Mogelijk kunnen we dan beide kampen een plezier doen.
Een gedeelte voor postzegel formaat liefebbers en eentje voor het grotere werk...
- JvdKooij
- Forumlid
- Contacteer:
Tja, jouw mening, volgens mij is dat niet zo achterhaald hoor.CaptainHook schreef:Ach, dat idee, van 'het stelen van mijn werk' is zooooo achterhaald. Dan ben ik maar geen betere fotograaf. Maar ik vind het gewoon leuk om de beelden die ik mooi (en vaak goed) vind, te delen. Anders kun je we wel ophouden om dingen aan elkaar te laten zien... :mrgreen:jvdk schreef:waar ik ook nog aan zat te denken, ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om foto's met een hogere resolutie op het internet te zetten. Nu zijn mijn brouwsel niet van veel waarde, maar ik denk dat veel van de betere fotografen dat ook niet zullen doen.
Trouwens, prima toch, als jij dat niet wilt. Maar dan hoef je anderen toch niet te blokkeren?
Maar goed, het draait weer uit op een draadje dat er enkelen zijn die iets willen, met alle middelen schijnbaar en zonder rekening te houden met anderen.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ik ben hier zo weg als er allemaal van die achterlijk grote bestanden in de draadjes komen in ieder geval.
Groetjes,
Jaap
Jaap
- JvdKooij
- Forumlid
- Contacteer:
Je kan ook je eigen forum beginnen, je eerste klant heb je alnickart schreef:Wat we ook kunnen doen is het forum opdelen:

Groetjes,
Jaap
Jaap
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Oh, dat kan ik je wel gelijk vertellen.jvdk schreef:Maar goed, het draait weer uit op een draadje dat er enkelen zijn die iets willen, met alle middelen schijnbaar en zonder rekening te houden met anderen.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Deze discussie hebben we al zo vaak gevoerd. Deze 1024 pixels zijn niet uit de lucht komen vallen; die zijn gekomen doordat we ervan uitgaan dat de meesten 1280 pixels breed wel halen. Daar gaat dan wat ruimte vanaf voor avatars en zo. Die waarde is dus heel bewust gekozen! Een paar jaar geleden was het volgens mij 800 pixels, maar ik kan me vergissen. Maar toen waren grotere schermen nog heel zeldzaam en was 1024 pixels nog te groot voor velen onder ons.
Hoe dan ook; Ik zit hier achter een 24 inch scherm. De hierboven genoemde site ziet er daarop niet eens overzichtelijk uit. Die 1024 pixels zijn voor vrijwel alle foto's voldoende om een goede indruk te krijgen van de foto. Wil je meer, zet er dan een linkje onder naar een grotere versie. Deze 1024 pixels zorgen voor relatief kleine bestanden, zorgen dat ook mensen die met minder grote schermen werken (laptops bijvoorbeeld!!!) gewoon op 100% de foto's kunnen zien.
Nog een heel belangrijk punt trouwens. Het verhogen van de waarde zorgt vast voor een paar blije reacties maar de mensen die hier op tegen zijn zijn veel talrijker. En daarnaast kunnen die veelal het forum niet meer goed bekijken als we een hogere waarde gaan gebruiken, wat ik veel schadelijker vind dan een aantal bezoekers die vinden dat hun scherm niet vol genoeg is.
De automatische verkleinmethoden hebben we een tijd geleden ook naar gekeken en vonden wij niet fijn om naar te kijken. Dus dat zien wij, ook na goed kijken, niet als goede oplossing.
- JvdKooij
- Forumlid
- Contacteer:
Fijn om te lezen Patrick, ben het helemaal met je eensPatrick schreef:Oh, dat kan ik je wel gelijk vertellen.jvdk schreef:Maar goed, het draait weer uit op een draadje dat er enkelen zijn die iets willen, met alle middelen schijnbaar en zonder rekening te houden met anderen.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.Die 1024 pixels blijft nog wel een tijdje; de bezoekers van dit forum zijn helemaal niet klaar voor grotere foto's.
Deze discussie hebben we al zo vaak gevoerd. Deze 1024 pixels zijn niet uit de lucht komen vallen; die zijn gekomen doordat we ervan uitgaan dat de meesten 1280 pixels breed wel halen. Daar gaat dan wat ruimte vanaf voor avatars en zo. Die waarde is dus heel bewust gekozen! Een paar jaar geleden was het volgens mij 800 pixels, maar ik kan me vergissen. Maar toen waren grotere schermen nog heel zeldzaam en was 1024 pixels nog te groot voor velen onder ons.
Hoe dan ook; Ik zit hier achter een 24 inch scherm. De hierboven genoemde site ziet er daarop niet eens overzichtelijk uit. Die 1024 pixels zijn voor vrijwel alle foto's voldoende om een goede indruk te krijgen van de foto. Wil je meer, zet er dan een linkje onder naar een grotere versie. Deze 1024 pixels zorgen voor relatief kleine bestanden, zorgen dat ook mensen die met minder grote schermen werken (laptops bijvoorbeeld!!!) gewoon op 100% de foto's kunnen zien.
Nog een heel belangrijk punt trouwens. Het verhogen van de waarde zorgt vast voor een paar blije reacties maar de mensen die hier op tegen zijn zijn veel talrijker. En daarnaast kunnen die veelal het forum niet meer goed bekijken als we een hogere waarde gaan gebruiken, wat ik veel schadelijker vind dan een aantal bezoekers die vinden dat hun scherm niet vol genoeg is.
De automatische verkleinmethoden hebben we een tijd geleden ook naar gekeken en vonden wij niet fijn om naar te kijken. Dus dat zien wij, ook na goed kijken, niet als goede oplossing.
Groetjes,
Jaap
Jaap
Patrick,
Deze discussie is de laatste tijd veel meer aan de gang dan een jaartje geleden. Tijd voor verandering!
Het feit dat jij nog steeds achter een archaische 24" monitor zit is jouw keuze, maar om de rest van de users dan ook maar meteen daaraan vast te zetten op 1024 is een beetje te veel van het goede.
Ik heb al eens eerder voorgesteld om een Poll te beginnen, maar blijkbaar ben je bang voor het antwoord omdat users nog steeds geen polls kunnen aanmaken.
Wat vindt je van mijn voorstel om een aparte thread aan te maken voor de mensen met grotere monitoren.?
Deze discussie is de laatste tijd veel meer aan de gang dan een jaartje geleden. Tijd voor verandering!
Het feit dat jij nog steeds achter een archaische 24" monitor zit is jouw keuze, maar om de rest van de users dan ook maar meteen daaraan vast te zetten op 1024 is een beetje te veel van het goede.
Ik heb al eens eerder voorgesteld om een Poll te beginnen, maar blijkbaar ben je bang voor het antwoord omdat users nog steeds geen polls kunnen aanmaken.
Wat vindt je van mijn voorstel om een aparte thread aan te maken voor de mensen met grotere monitoren.?
Het begint al een aardige troll te worden zo. 

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Niet praktisch uitvoerbaar. Ik kan maar één maximum in de software specificeren. Het gaat niet per sectie. En ik heb geen 24 uurs bewaking voor het forum beschikbaar. En al had ik ze, dan nog heb ik liever dat ze niet hoeven te kijken of er geen te grote plaatjes in een bepaalde sectie geplaatst worden!nickart schreef:Wat vindt je van mijn voorstel om een aparte thread aan te maken voor de mensen met grotere monitoren.?
Het staat je trouwens vrij een poll te starten hoor als je denkt dat het anders moet. Ik ben nergens bang voor wat dat betreft. is ook geen reden voor trouwens; ik weet wel een beetje wat hier gewenst is.
Ik heb trouwens thuis twee 22" monitoren, een 17" laptop met 1400x900 pixels volgens mij, een 1024x600 pixels netbook en een iPhone. En ik voel me niet eens zielig of ouderwets! Maar geen van allen kunnen zelfs maar het 1600 pixels "voorlopig compromis" kwijt met de overhead.
En hoezo wordt de discussie tegenwoordig vaker gevoerd? Dat is volgens mij niet eens zo. Hoeveel medestanders tel je alleen al in dit draadje? Niet veel hoor.
Haha,Patrick schreef:En hoezo wordt de discussie tegenwoordig vaker gevoerd? Dat is volgens mij niet eens zo. Hoeveel medestanders tel je alleen al in dit draadje? Niet veel hoor.
Ook niet veel tegenstanders zo hoor!